Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Margus Murakas - Raul Markus võitsid Paide ralli
|
Loe lisaks |
|
|
26. ja 27. augustil sõideti Järvamaal 14. rahvusvaheline Paide ralli. Eesti meistrivõistluste arvestusse kuulunud etapi võitsid ainsana WRC-autol kihutanud Margus Murakas - Raul Markus.
ASK Paide paide korraldusel peeti sel nädalavahetusel Kesk-Eesti teedel Eesti meistrivõistluste etapp. Ralli võitsid kolmeteistkümnest kiiruskatsest üheksal parimat aega näidanud Margus Murakas - Raul Markus (Toyota Corolla WRC).
Margus Murakas tunnistas ralli finišis, et on tulemusega rahul. "Iga võit on tore," tunnistas 2005. aasta Eesti ja Läti autoralli meister. Ta nentis, et rehvivalikuga oli probleeme, kuid rada õnnestus suuremate eksimusteta läbida ning autot hoida. "Olukord kujunes meile soodsaks ja auto õnnestus ühes tükis finišisse tuua. Suutsime olukorda kontrollida." Murakas lisas: "Minu viimasest stardist Paides on palju aega möödas. Viimati olin siin rajal Žiguliga. Teed on muutunud. Kahju, et eelnevatel aastatel ei saanud osaleda."
Esmakordselt WRC-autos legendi lugenud Raul Markus lausus, et tundis end Marguse kõrval hästi. "Tore, et saime koos võistelda," kinnitas Koerust pärit ralliässale legendi lugenud Roosna-Alliku võistleja.
Absoluutarvestuse ja A6 klassi teise koha saavutasid mullused Paide ralli võitjad Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 5), jäädes võitjaile alla 17,5 sekundiga. Tartlastel õnnestus neljal kiiruskatsel kirja saada ka katsevõit, sh jagatud võit teisel kiiruskatsel.
"Margus oli kiirem," nentis Saluri. "Üritasin võistelda hea koha nimel ja sõitsime vahepeal riski piiril. Pean kohaga rahul olema, kuigi teine ja neljas koht kaotatakse - võidetakse esimene ja kolmas," sõnas Ekström rallitiimi piloot, kes pidas keerulisimaiks Kakerdi ja Matsimäe kiiruskatseid.
Väga tublit sõitu tegid Paide rallil neljandal katsel parimat aega näidanud Slava Popov - Talis Perosti (Mitsubishi Lancer Evo 6), jõudes esmakordselt absoluutarvestuses poodiumile. "Olen väga rahul! Trass oli suurepärane ja koht hea," kinnitas Saluri meeskonnakaaslane. Popov - Perosti jäid võitjapaarile alla 58,1 sekundiga.
Üldarvestuse neljandad olid E10 klassis võistelnud Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3). Vennad jäid WRC-autol kihutanud võitjaile alla ühe minuti ja 33,9 sekundiga, kuid nad kinnitasid, et tulemus on kiiduväärt. "Oleme rahul. Eesmärk esikuues lõpetada ja oleme seda natuke isegi ületanud," ütles Ago Ahu.
Konkurents N-rühmas oli taaskord väga tihe. Kuus parimat mahtusid vaid 48 sekundi sisse. Enne kolme viimast kiiruskatset juhtinud sarja üldliidrid Jaan Mölder - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo 8) langesid tehniliste rikete tõttu lõpuks kolmandaks.
"Enne viimast ringi oli võiduvõimalus, kuid tehnilised probleemid nullisid selle. Käigukast streikis - kahte käiku ei olnud ja sellest piisas, et esikoht ära anda. Läheme sel aastal veel Inglismaale sõitma ja hea, et probleemid siin ilmsiks tulid," kommenteeris 18-aastane rallimees.
N-rühma võidu võtsid üldarvestuse viiendal kohal lõpetanud Aleksander Dorossinski - Aleksandr Kornilov (Subaru Impreza). Teise koha saavutasid N3 klassis soomlased Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7), kes enne viimast kiiruskatset kaotasid klassivõitjaiks tulnud konkurentidele vaid 0,1 sekundiga.
Paide autoralli lõpetasid absoluutarvestuse seitsmendal kohal Aleksander Käo - Riho Luik (Subaru Impreza). Nii nobedat sõitu kui mehed tahtnuks, nad tehniliste probleemide tõttu teha ei saanud. Käo sõnas, et sel korral oli muret mootori ja diferentsiaaliga. "Kokkuvõttes tulemus kehv. Viimane katse sobis keskdifrile, mis ei töötanud."
Martin Rauami kiire sõidu nurjas samuti tehniline probleem. Koos Kristo Kraagiga võistelnud tallinlase Subaru Imprezal purunes pooltelg. "Jäime seetõttu servisesse neli minutit hiljaks ja saime 40 sekundit trahvi," rääkis Rauam. "Me jäime siis veel vihma kätte. Esimese otsa mehed said kuivaga ära sõita, kuid vihmaga ei näinud me enam stardikellasidki. Saanuks koos kuuma grupiga startida, olnuks lihtsam," ütles ralli üldarvestuse üheksandal positsioonil lõpetanud piloot.
Kümnenda tulemuse kirja saanud Kert Uus tegi seekordse võistluse kaasa koos Aare Ojamäega. Autol Mitsubishi Lancer Evo 7 kihutanud piloot sõnas, et kokkuvõttes saab ralliga rahul olla: "Vaid teise päeva viimane osa ei läinud kõige paremini."
Aare Ojamäe, kellega Paide ralli võitja Margus Murakas sel hooajal tulnud kolmes sarjas võitjaks, luges Kert Uusile legendi inglise keeles. "Ingliskeelset legendi lugesin esimest korda elus, aga see tuli normaalselt välja," ütles Ojamäe ja lisas kommentaariks, et võrreldes WRC-autoga, tundus sõit N-rühma autos oluliselt aeglasem.
A5 klassi võidu saavutasid Riivo Pappel - Urmas Roosimaa (Honda Civic Type-R) olles üldarvestuse 18. kohal. N2 klassis olid kiireimad Marko Virkoja - Jaan Põldsepp (Honda Civic Type-R).
"See sõit oli tõeline hullumaja," kommenteeris Pappel. "Ei teagi, et sellist oleks varem olnud. Sõit käis sekund-sekundisse ning viimased katsed otsustasid. Eelviimasel katsel sadas täiega vihma ja ega ma grammigi hoogu maha võtnud!"
Virkoja ütles ralli finišis, et lootis salamisi konkurendi ebaõnnele: "Lootsime, et Pappel lõhub auto Matsimäel ära ja lõpuni ei tule - aga vedas tal. Ta suutis üllatada ja see on kindel, et ta suudab sõita!"
Nissan Almeral koos Mart Ojapervega kihutanud Arvo Ojaperv sobitas end A5 klassi ja N2 klassi kiireimate vahele, olles üldarvestuses 18. kohal. "Paide rallil võiks olla veel üks Matsimäe katse," sõnas Ojaperv, keda jäi Pappelist lahutama 3 sekundit. "Üldiselt oli ralli hea nagu alati, aga me saime alles siis käima, kui Matsimäe ja Kakerdi peale hakkasid. Tuleb tunnistada, et see kolm sekundit jäi kripeldama."
E7 klassis saavutasid võidu Gabriel Müürsepp - Mihkel Haug (Lada Samara). Masinaklassis E8 võitsid ralli Rainer Aus - Toomas Kasak (Lada VFTS) ning E9 arvestuses jõudsid võidukalt finišisse Alar Tatrik - Avo Kivinukk (Ford Escort RS 2000).
Veoautosid finišeerus kolm. Võit kuulus autol GAZ 51 kihutanud Raplamaa meestele Marco Leele ja Rein Jõessarile. Esikoha saavutanud Lee hõiskas ralli lõppedes, et võit õnnestus võtta pearivaal Jaanus Liguri hirmutamisega: "Ajasin Liguri närvi ja ta sõitis metsa."
Alar Hermanson - Andre Vare (GAZ 51A) olid tulid teiseks ja Ants Kristall - Heiti Mering (GAZ 51) kolmandaks.
Meeskondlikus arvestuses kuulus võit meeskonnale Ekström Rally Team. Teine oli Uno X Rally Team ja kolmas JR Racing Team.
Startis 342,38 kilomeetri pikkusele 14. rahvusvahelisele Paide rallile 69 ekipaaži, neist finišisse jõudis 50.
Paide ralli 2005 tulemused
1. Margus Murakas - Raul Markus (Toyota Corolla WRC) 54:04,8
2. Priit Saluri - Indrek Lepp (Mitsubishi Lancer Evo 5) +17,5
3. Slava Popov - Talis Perosti (Mitsubishi Lancer Evo 6) +58,1
4. Ago Ahu - Kalle Ahu (Mitsubishi Lancer Evo 3) +1:33,9
5. Aleksander Dorossinski - Aleksandr Kornilov (Subaru Impreza Spec C) +2:01,7
6. Kari Ali-Rantala - Petri Vihavainen (Mitsubishi Lancer Evo 7) +2:12,6
7. Jaan Mölder - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo 8) +2:32,2
8. Aleksander Käo - Riho Luik (Subaru Impreza) +2:38,0
9. Martin Rauam - Kristo Kraag (Subaru Impreza WRX Sti) +2:41,2
10. Kert Uus - Aare Ojamäe (Mitsubishi Lancer Evo 7) +2:50,5
|
|
|
|