Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
23. august 2005 0:40
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg

Laupäeval kihutati Saaremaal Oriküla paarisrajal

 Loe lisaks
Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2005. aasta 7. etappi

Laupäeval sõidetakse Oriküla paarisrajal rallisprinti

20. augustil toimub Saaremaal rallisprint

Priit Saluri Mitsubishi Lanceril. Foto: Karmen Vesselov
20. augustil sõideti kahe kilomeetri pikkusel Oriküla paarisrajal kaheksas Saaremaa rallisprint. Sar-Tech Motorspordi korraldatud võistlusel osales kuues arvestusklassis kokku 35 osavõtjat.

Eesti rallisprindi meistrivõistluste seitsmes etapp peeti sel laupäeval Saaremaal. Meistrisarja punkte anti viies masinaklassis, vaid kuni 16-aastased võistlejad oma skoori osavõtjate vähesuse tõttu suurendada ei saanud.

J16 klassis võtsid Saaremaal omavahel mõõtu neli poissi: Kaspar Koitla, Tiit Rattasep, Kristen Kelement ja Taavi Piipuu.

Kõigis kolmes sõiduvoorus õnnestus Kaspar Koitlal konkurente edestada ja kindlustada endale noorteklassi võit. Meistrivõistluste punkte Lada Samaral sõitnud J16 klassi liider etapilt juurde ei saanud, kuid sel hooajal kahel varasemal meistrisarja arvestusse kuulunud etapil võidutsenud 16-aastasel piloodil nurisemiseks põhjust ei olnud, sest pearivaalist õnnestus jagu saada. Koitlal on meistrivõistluste punkte 79, Rattasepal 75.

Kaspar Koitla kinnitas, et tundis end Lada roolis kindlalt. "Paar sõitu olen vahepeal Nissaniga teinud, kuid see ei ole mu sõidujoont rikkunud," jäi Koitla tulemusega rahule. Teise koha saavutas Oriküla sprindil Rattasep ja kolmanda Kelement.

Kuni 18-aastaste klassis käis rajal kuus noort sõidumeest. Pingelist võidusõitu eeldas publik eeskätt Ott Tänaku (VW Golf) ja Rainer Ausi (Lada VFTS) vahel. Esimeses voorus kõrvuti rajale läinud konkurentidest sai parema lähte Aus ning veel poole võistlusmaa läbimise järel polnud selge, kumb esimesena finišijoone ületab. Ott Tänaku fännklubi rõõmuhõisete saatel õnnestus saarlasel parem aeg kirja saada, olles Ausist kahe sekundiga kiirem.

Teises voorus tegid mõlemad taas kiiret sõitu, ent jälle edestas Tänak pearivaali täpselt kahe sekundiga. Kolmandas voorus Aus enam kodurajal kihutanud Syruse piloodi tempos püsida ei suutnud ja jäi 3,3 sekundi kaugusele. Ott Tänakule kaotas sel korral kahe sekundiga Priit Ollino (Nissan Almera), kes suutis võistluse lõpetada sarja liidrite järel kolmanda kohaga.

Meistrivõistluste esikohal on Ott Tänak 130 punktiga. Rainer Ausil on punkte 115 ning seekord võõral autol kihutanud Martin Kiilil 51. Priit Ollino on seni kogunud poolsada punkti nagu ka Hendrik Kers, kes pidi Oriküla rajal taas tunnistama Ollino paremust.

Priit Ollino möönis, et õige hoog õnnestus üles saada alles kolmandas voorus. "Näiteks teises voorus käperdasin kahes kohas ära," sõnas 18-aastane Jaanimäe RT piloot.

Kers laiutas pärast sõitu käsi, ega teadnud, mille taha hea tulemus jääda võis. "Ehk jäi pingutuse taha? Sekund siit ja sealt, olnukski kolmas koht käes," arutles Peugeot'l võistelnud noormees.

2WD klassis käis rajal kaheksa võistlejat. Alustasid selles arvestuses kõrvuti radadel sõitu Riivo Pappel ja Marko Virkoja, kel kummalgi roolida Honda Civic Type-R. Meistrisarja liidrite omavahelises "vägikaika veos" jäi juba esimeses voorus peale Pappel, kel õnnestus kokkuvõttes võita kaks vooru ning lõpetada Saaremaal toimunud etapp poodiumi kõrgeimal kohal. Teise koha saavutas 2WD klassis Lembit Soe (Toyota Starlet) ja kolmanda Reiko Lempu (Honda Civic Type-R).

Pappelil on meistrisarjas seitsme etapi järel kirjas 115 ja Virkojal 85 punkti. Kolmandal kohal on 63 punktiga Ats Remmelg, kes Orikülas peetud võistlusel ei osalenud. Remmelgu Lada Samaraga tegi sprindivõistluse aga kaasa 2WD ERK arvestuses võistelnud Margus Jamnes.

"Selle autoga ma päris sina peal ei olnud," nentis võõrast autot roolinud mullune sprindimeister. "Minu enda Lada ei olnud võistluskonditsioonis," selgitas Jamnes Remmelgu sõiduvahendiga võistlusel osalemist.

Et mees ja auto omavahel väga ei klappinud, seda näitasid ka kirja saadud ajad. Avavoorus oli Jamnes neljas, teises voorus samuti neljas ja kolmandas sõidus viimane. Kokkuvõttes jäi mullu Orikülas võidutsenud Margus Jamnese osaks neljas koht.

2WD ERK klassi võidu saavutas Mario Karuse (VAZ 2108), kindlustades sellega oma liidripositsiooni meistrisarjas veel 20 punktiga. Viienda järjestikuse võidu võtnud valgalase järel saavutas teise koha Asso Ojandu (VAZ 2108) ja kolmanda tulemuse sai kirja Mait Koosa (VW Golf).

Kui Karuse on 122 punktiga sarja vääramatu liider, siis meistivõistluste hõbemedali saatuse otsustavad hooaja viimasel etapil omavahel 92 punkti kogunud Koosa ja 81 punkti korjanud Ojandu.

Neljarattaveolistel autodel näitasid publikule tõelist kiirust kuus võistlejat, sealhulgas kõik kolm sel hooajal etapivõitu maitsnud mehed.

Kaks esimest vooru võitis Priit Saluri (Mitsubishi Lancer Evo 6) meeskonnakaaslase Slava Popovi (Mitsubishi Lancer Evo 6) ees. Et esikoht kindlustatud, otsustas Ekström rallitiimi piloot kolmandas sõidus mitte võistelda. "Hoian autot - Paide ralli on ukse ees," tunnistas Saluri.

Saluri soovitas Popovil samuti autot säästa ning kolmandas voorus mitte startida. Popov tuiskas siiski rajale, kuid juba kolmas kurv "läks pikaks" ning Mitsubishi paiskus ninaga valli. Et hea aega loota ei olnud, Popov selle sõidu katkestas. Viimase vooru võitis Andres Kask (Subaru Impreza) 0,2 sekundilise eduga Kert Uusi (Mitsubishi Lancer Evo 7) ees. 18-aastane Jaan Mölder (Mitsubishi Lancer Evo 8) jäi tartlasele alla sekundiga.

Kokkuvõttes oli Kask Saluri ja Popovi järel kolmas ning Mölder neljas. "Orikülas sõitsin lihtsalt oma lõbuks," ei teinud noor piloot tulemusest numbrit. "Katsetasin osasid seadistusi, samuti kasutasin esimest korda stardisüsteemi, mida ralli ajal ei riskinud proovida."
"Selge oli see, et Oriküla rajal on auto võimsus väga tähtis, kuna rada on väga lai ja on vaja jõudu, et kurve kiiresti libisemisega läbida," kommenteeris Mölder.

Võistluse viienda kohaga lõpetanud Kert Uus kiitis konkurenti: "Viimase vooru suutsin 4WD N-is võita, aga teistes voorudes jäin veel Jaanile alla. Enda sõiduga olen enam-vähem rahul."

"Tegelikult on päris palju minu eelmisest rallisprindist möödas, aga rallit ma olen ju sõitnud ning ma arvan, et ega see sprindi paus minu tulemust väga ei mõjutanud. Kui auto tunnetus on olemas, siis saab kiiresti sõita nii rallit kui ka rallisprinti," rääkis Kert Uus.

"4WD klassis saab põnevat võidusõitu näha viimasel etapil," avaldasid mehed ise arvamust. Võrdlemisi tasavägine seis on meistrisarjas ses klassis tõepoolest. Liider on Slava Popov, kel kirjas 65 punkti. Andres Kask on kogunud 63 ning Priit Saluri 60 punkti.

Come back'i võistlusrajal tegi Saaremaa rallisprindil Jaan Mölder seenior. JR Racingu sõitja tõi oma GAZ 51 taas starti, sest enne Paide rallit oli vaja "käsi soojaks saada". Kas ei võtnud vanameister sõitu väga tõsiselt või oli sarja liider Marco Lee tõepoolest "kõvemast puust", ent Mölder ühestki voorust parimat aega kirja ei saanud.

Veoautode arvestuses saavutaski võidu Marco Lee. Jaan Mölder seenior oli teine ning Helmut Uusmägi kolmas.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia