Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Egon Kaur säras ringrajal peetud krossietapil
|
Loe lisaks |
|
|
7. augustil peeti Pärnumaal Sauga ringrajal superkrossi karikavõistluste üheksas etapp. Seekordsel võistlusel oli kõige edukam Egon Kaur, kes võitis sõidud noorte- ja vabaklassis ning superfinaali.
Nagu ennustati, algas võistluspäev niiskes ilmas. Noorte kontrollsõitude ajal oli rada õrnalt märg, kuid päike kuivatas asfaldi kiiresti ja vihmas siiski sõita ei tulnud.
Sõidud algasid noorte mõõduvõtuga. Selles klassis võitis kõik, mis võita andis Egon Kaur (VAZ 2109). Pärnu noormees oli kiireim kontrollsõidus ja võitis mõlemad finaalsõidud. Teine koht kuulus Martin Saarele (VW Golf II) ja kolmanda koha sai 13-aastane Sten Oja (Lada Samara).
Ka esirattaveoliste autode arvestuses säras üks mees. Selleks oli Kaido Orav (VW Golf), kes võitis kontrollsõidu ja finaalid. Teise koha saavutas Marek Kasenurm (VW Golf) ning kolmanda Margus Suigusaar (Opel Kadett).
Tagarattaveoliste autode masinaklassis võitis sõidud Asmo Aulik (Opel Ascona B). Teise koha sai Rainer Kens (VAZ 2105) ja kolmanda Rommi Pukk (VAZ 2101).
Vabaklassi võistlejate sõit oli seekord kõige huvitavam, sest võistlusest võttis osa 13 "superkrossitajat". Kahjuks ütles Valdur Kompi VW Golf ütles üles juba võistluste alguses ja isegi kontrollsõidus seda autot rajal näha ei saanud.
Kontrollsõidu võitis Arved Hall (VW Golf), kes alles eelmisel etapil sai esimese ringrajakogemuse. Esimeses finaalis aga tabas noormeest ebaõnn, kui esimese ringi viimases kurvis jäi tema madal ringrajaauto raja piirde peale kinni ja sõidetud see sõit oligi. Teisest finaalsõidust võttis Hall võidu, sest sai startida esimeselt positsioonilt, mistõttu õnnestus tal konkurendid selja taha jätta. Kahe sõidu kokkuvõttes kuulus eelmise etapi võitjale üheksas koht.
Margo Post (Opel Kadett), kes esimeses finaalis sai teise koha ja teisesgi finaalis möödus järjest konkurentidest, kuid kaks ringi enne lõppu põles ta Opelil läbi süütelüliti, mistõttu pidi pärnakas käsitsi süüdet sees hoidma. Siiski ületas ta finišijoone vaid vabahooga ja õnn oli, et mitte päris viimasena - finišijoonel edestas ta Riho Loiti (Honda Civic) vaid 0,6 sekundiga.
"Tobe viga," oli Margo Post pärast võidusõitu napisõnaline.
Vabaklassi sõitu lisas põnevust asjaolu, et teises finaalsõidus starditi pööratud järjestuses. Kahe sõidu kokkuvõttes oli parim Egon Kaur, kes sai esimeses finaalis neljanda ja teises teise koha. Joel Kislõi (Honda Civic) tuli teiseks ja Enn Õunpuu (Honda Civic) kolmandaks.
Superkrossi sarjas sõidetavas superfinaalis saavad loa startida igast klassist kaks võidusõitjat. Egon Kaur oleks nii noorte kui ka vabaklassi tulemustega saanud pääsu superfinaali, kuid ta valis läbi noorteklassi - see andis Pärnu noorele võidusõitjale õiguse startida esireast. Superfinaali võitiski seekord Egon Kaur, teine oli Kaido Orav ja kolmas Marek Kasenurm.
"Üle pika aja probleemivaba sõit," kommenteeris Kaur. "Esimese finaali tulemuse põhjal ei osanud vabaklassi võitu oodatagi, aga tuli ära ja üsna hea eduga."
Egon Kaur on sellist mitme klassi võitu nautida saanud veel eelmisel aastal Haapsalus, kuid tookord jäi meeskondlik võit tulemata.
Parim meeskond oli Provintsi Transport, kes edestas SKM Racing Teami kuue ja Vesmelit 13 punktiga. "Meie võiskonnast Orav võttis kah omas klassis võidu, tagasild jäi ainult võtmata," oli Provintsi Transpordi meeskonda kuuluv Kaur õnnelik.
|
|
|
|