Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
05. august 2005 21:38
Loe kommentaare (8)
Trüki lehekülg

Märtin ja Aava mõlemad esimese kolme hulgas

 Loe lisaks
Gunnar Tamm realiseeris Soomes oma unistuse

Autoralli maailmameistrivõistluste punktiseis pärast 2005. a. 10. etappi

Grönholm tõi Peugeot'le sel aastal esimese rallivõidu

Marcus Grönholm jätkab Soome rallit liidrikohal

Urmo Aava jätkab JWRC arvestuses teisena

Markko Märtin tõusis Soome rallil kolmandaks

Grönholm Soome ralli liider, Märtin neljandal kohal

Petter Solberg haaras Soome Neste rallil liidrirolli

Urmo Aava - Kuldar Sikk Killeri publikukatsel. Foto: Suzuki
Pärast Soome MM-ralli esimest täispikka võistluspäeva on võistluse liider Marcus Grönholm (Peugeot). Markko Märtin kaotab tiimikaaslasele 47,4 sekundit ja on üheksa kiiruskatse järel kolmandal kohal.

Marcus Grönholm tõusis ralli liidriks alates kolmandast kiiruskatsest, kuid tema edu jälitaja Sebastien Loebi (Citroen) ees ei ole kasvanud suuremaks kui üheksa sekundit. Esimese päeva kokkuvõttes edestas soomlane prantslast 5,8 sekundiga.

Marcus Grönholm suutis rallil edu hoida vaatamata sellele, et viiendal kiiruskatsel sai tema kaardilugeja Timo Rautiainen hüppest maandumisel seljapõrutuse.

"Me maandusime õnnetult," seletas Grönholm. "Timo ei suutnud rääkida. Ta ei saanud kiiruslegendi lugeda ja nii umbes tosin kilomeetrit. Kuuendal kiiruskatsel kurtis Timo valu üle ja ma sõitsin rahulikumalt, et teda mitte kannatama panna."

Kuuendalt kiiruskatselt sai Grönholm kirja alles kaheksanda aja ja kaotas katse võitnud Petter Solbergile (Subaru) 8,1 sekundit. Teist aega näidanud Sebastien Loeb jäi sel katsel norralasele alla 1,6 sekundiga.

"Täna on olnud hea päev," sõnas Loeb. "Mul on hea meel, et Marcusel ei olnud pärast hüppelt maandumist väga suuri probleeme. See oli väga kiire hüpe, kus kiirus küündis 170 km/h. Pärast sellest maandumist ei saanud ka minu kaardilugeja korralikult hingata. Mul ei olnud üks-kaks kilomeetrit legendi. Kuid meie probleem ei olnud nii suur kui Timol. Olen tänase kiirusega rahul."

Markko Märtin tõusis rallil kolmandale kohale, kui Solberg lõhkus kaheksandal kiiruskatsel oma Subaru vedrustuse.

Eestlane avaldas rahulolu Peugeot vedrustuse ja Soome MM-ralliks valitud seadistuse üle: "Ma ei ole selles autos nii kindel veel olnud. Liidrite tempole me väga alla ei jää, kuid pean veel kiirust lisaks leidma. Ma olen uute amortidega rahul."

"Hoolduses tegime seadistuses väikesed muudatused, kuid need ei töötanud nii nagu vaja. Lõpetasime nende jäigemaks tegemise, sest need olid isegi liiga jäigad," lisas Märtin.

Ralli esimese täispika võistluspäeva viimasel katsel möödus Petter Solbergist Toni Gardemeister (Ford), kes tõusis neljandale kohale. Kuuenda kohaga lõpetas päeva Mikko Hirvonen (Ford). Seitsmes oli Harri Rovanperä (Mitsubishi) ning viimasel punktikohal Francois Duval (Citroen).

Juunioride arvestuses suutis edu hoida Kris Meeke, edestades 25,3 sekundiga Daniel Sordot. Päeva kolmandal positsioonil lõpetanud Urmo Aaval kogunes kaotust klassiliidrile 49,3 sekundit. Eestlase edu lähima jälitaja ees on ligi kahe minutiline.

"Olen päevaga üldiselt rahul," kinnitas Aava. "Suuri jamasid ei olnud. Päeva teise poole ajad olid juba enam-vähem. Proovin homme kiirem olla."

Suzuki Ignisel võistleva Urmo Aava hinnangul Soome rallil debüteerinud Suzuki Swifti eelised sealsetel teedel välja ei tule. "Guy Wilks on minuga sama kiiresti sõitnud või isegi aeglasemalt. Tundub, autodel ei ole vist erilist vahet."

Esmakordselt MM-rallil võistlev Gunnar Tamm lõpetas Soome ralli esimese täispika võistluspäeva üldarvestuse 42. ja A8 klassi 20. kohal. Subaru Imprezal võistlev eestlane jäi liidrile alla üle 20 minuti.

Gunnar Tamm tõdes, et ilusat sõitu rikkus ebameeldiv rehvipurunemine. "Üritasin küll kividest mööda ja kõrvalt sõita, kuid üks tagarehvidest purunes. Algul tundus, et saab sõitu jätkata, aga pidime siiski ratta vahetama," rääkis Tamm. "Kaotasime tühja rehviga sõites neli minutit ja kukkusime 10-15 kohta."

Tamm lisas, et nurisemiseks kokkuvõttes põhjust ei ole. "Viimase, Killeri katsega võib päris rahul olla. Saime seal 21. aja."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia