Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Kaspar Koitla: Nissaniga sõitmine on täielik puhkus |
|
Kaspar Koitla: Nissaniga sõitmine on täielik puhkus
11. juulil 16-aastaseks saanud Kaspar Koitla on kahe aasta jooksul sõitnud noorterallit, sprinte ning rallikrossi. Sel kuul sai ta käe valgeks ka ringrajasõidus, testides uut Nissan Sunnyt.
Juuli algul Sauga ringrajal peetud võistlusel näitas juunioride arvestuses sõitnud Kaspar Koitla, et suudab kiire olla ka ringrajal. Kuigi noorel tallinlasel õnnestus oma eakaaslasi ringrajadebüüdil edestada, ütleb varem vaid ühel korral ringrajal treeningsõidul osalenud võistleja ise, et tehnika oli konkurentide omast kõvem.
"Seda ei saa öelda, et võitsin. Mul oli auto teistest üle ja rehvid samuti paremad. Ringrada ei oska ma tegelikult üldse sõita - see oli ju alles teine kord, pealegi võõra autoga," sõnas Kaspar Koitla.
"Ringrajal võistelda oli see mulle esimene kord, kuid eelmise aasta kevadel käisin Lada Samaraga ühe korra trennis ka," ütles ta ja lisas, et asfaldil sõitmine nõuab tublisti harjumist. "Vaatasin teiste 2-liitriste aegu ja jõudsin järeldusele, et mul on õppimisruumi küllaga."
Noorele võidusõitjale oli see ka esmakordne võimalus testida äsja Saksamaalt soetatud 2-liitrise mootori töömahuga Nissan Sunny GTi'd. "Polnud selle autoga enne sõitnud," põhjendas noor piloot auto testimist ringrajal. Ta märkis, et mõte uue võistlusauto proovilepanekuks just sel võistlusel sündis pereringis: "Otsustasime isaga, et proovin seal ära."
Muljed Nissaniga võistlemisest on Kaspar Koitlal positiivsed. "Roolivõim oli peal ja võrreldes eelmise aasta trenniga, mida Samaraga sõitsin, oli Nissaniga sõitmine täielik puhkus," kirjeldas ta.
Kas seni Lada Samara rooli keeranud noormees konkurente uue autoga ka rallidel ja sprintidel kimbutama hakkab, seda ta veel öelda ei osanud. "Eks vaatab, millises sarjas Nissaniga sõitma hakkan. Sprinti pean veel Samaraga sõitma, sest üle 1600 ei tohi seal noorteklassis auto mootor olla. Ma arvan, et rahvarallit sõidan Nissaniga, aga see pole kindel. Plaanin sel hooajal kindlasti noorterallil võistelda ja üritan enda senise võistlusauto Vasalemma krossiks kokku saada. Kui aega on, proovin ringrada veel, kuigi rallirajal tunnen end kindlamalt."
Võimalik, et veel sel aastal teeb Kaspar Koitla debüüdi ka sportrallis. E.O.S. Peugeot ralliks on JR Racingu rallipaar Kaspar Koitla ja Toomas Valter oma nimed üles andnud, kuid startimine on piloodi kinnitusel kahtluse all. Ta märkis, et Eesti meistrivõistluste viiendal etapil ei pruugita teda vanuse ja vähese kogemuse tõttu veel võistlema lubada.
Kaspar Koitla 3. juulil peetud ringrajavõistlusel Nissan Sunny GTi roolis. Foto: Karmen Vesselov
|
|
|
|