Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli MM-võistlused jätkuvad Argentina ralliga |
|
Autoralli MM-võistlused jätkuvad Argentina ralliga
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-võistluste hooajast on tänaseks sõidetud täpselt pooled etapid ning rallikarussell liigub soojadest vahemeremaadest Lõuna-Ameerikasse, kus võistlejaid on ootamas veidi jahedam kliima.
14.-17. juulil toimuvale Argentina rallile on registreerunud 79 meeskonda, kellest üle poolte on kohalikud sõitjad. 25. korda toimuv Argentina ralli algab ja lõpeb 3,2 kilomeetri pikkuse publikukatsega. Nelja päeva jooksul sõidetakse kokku 1216,94 kilomeetrit, millest võistlusdistantsiks on 340,82 kilomeetrit 22 kiiruskatsel.
Kohalikes pehmetes talveoludes sõidetaval rallil võib õhutemperatuur olla hommikuti nullilähedane, kuid päeva jooksul tõusta ligi 20 kraadini. Samuti võib varastel katsetel olla probleeme udust tingitud halva nähtavusega.
Kuna ilmaprognoos nädalavahetuseks sadu ei ennusta, võivad katsetel olevad 27 veetakistust seekord olla suhtelised väikesed ja ohutud ning neid saab läbida kiiresti. Suurel kiirusel sügavamasse lompi sõites võib aga vigastada nii autot, kui ka mootorit. Üks sellistest veesilmadest sai 2004. aastal saatuslikuks ka rallit juhtinud Petter Solbergile, kelle Subaru pärast veetakistuse läbimist teeserva seisma jäi.
Mullune Argentina ralli läks ajalukku sellega, et just seal võttis oma karjääri viimase võidu Carlos Sainz, kellele see oli rekordiline 26. etapivõit MM-sarjas.
Praeguste Citroeni esisõitjate Sebastien Loebi ja Daniel Elena sooviks on meeskonna edu korrata ja võtta kuues järjestikuline etapivõit. Loebi sõnul saab see olema veidi keerulisem võrreldes eelmiste rallidega, sest jahedamate temperatuuride tõttu on oodata, et konkurendid on kiiremad. Samas näitasid eelmise aasta katsete läbimise ajad, et tavapärane ajavõit korduvkatsete teisel läbimisel oli suhteliselt väike, seega ei ole hiljem startijatel esimesena rajale mineja ees erilisi eeliseid.
Pärast Küprose ralli avariid on taas rajal kaks etappi vahele jätnud Francois Duval, kelle uueks kaardilugejaks on Freddy Loixi endine paarimees Sven Smeets. Belglane peab enda kõrvalejätmist õiglaseks karistuseks ja väidab, et on kriisist üle saanud. Tema eesmärgiks on jõuda rallil kindlasti lõpuni ja tuua meeskonnale kolm-neli punkti.
Subaru meeskonna eest sõidavad Argentinas Petter Solberg - Phil Mills ja Chris Atkinson - Glenn McNeall. Solbergi sõnul on algav etapp üks tema lemmikrallidest.
"Eelmisel aastal olime siin tugevad ning juhtisime rallit. Usun, et meil võib olla sseal võiduvõimalus. Mulle meeldib see etapp väga ning arvan, et see on üks rallidest, kus olen võimeline võitlema tipus," märkis norralane.
Meeskonna teine sõitja ei ole Argentinas varem võistelnud, oludega tutvumiseks on ta püüdnud ammutada teadmisi eelmiste aastate videokokkuvõtteid vaadates. "Teed peaksid minu sõidustiiliga sobima," arvas Atkinson. "Loomulikult on iga ralli unikaalne, kuid mulle tundub, et siinsed katsed sarnanevad ühe Canberra ralli teedega, kus ma olen varem sõitnud."
Meeskondlikus arvestuses teiseks langenud Peugeot sõitjate eesmärgiks on võtta tagasi liidripositsioon. Rallipaar Marcus Grönholm - Timo Rautiainen on Argentinas edukas olnud. Kolme viimase aasta jooksul on seal just nende nimel enim katsevõite ning 2003. aasta etapivõit.
Markko Märtin ja Michael Park on Argentinas võistelnud kolmel korral. Parimaks tulemuseks on meestel sealt 2002. aastal saavutatud neljas koht.
Möödunud aastal sõitis eestlane Argentina ralli avapäeval teelt välja. "Olin teisel kohal, kui sõitsin viiendal katsel teelt välja. See oli sõitja viga! Loodan siin saada parema tulemuse kui lõppenud Kreeka rallil. Katsed peaksid meile paremini sobima, kuna 307 WRC on kiiretel teedel tugev," ütles Märtin.
Fordi sõitja Toni Gardemeister peab algavat rallit tehniliselt keerukaks. "Mõned teed on kiired, teised aeglased. Mõned on kõvad ja teised pehmemad. Ka ilm võib muutuda kiiresti ning kõrgemal toimuvatel katsetel võib oodata ka udu."
Fordi teine sõitja Roman Kresta ei ole Argeninas varem võistelnud, kuid on siiski osalenud 2001. aastal võistlusrajaga tutvumisel. Tema taktikas on alustada mõõduka kiirusega riske võtmata ning keskenduda finišeerumisele. "See taktika on toonud punkte nii meeskonnale kui ka mulle isiklikult, loodan, et nii juhtub ka Argentinas," ütles tšehh.
Mitsubishi meeskonnas koos Risto Pietiläineniga võistlev Harri Rovanperä saab Argentina teedel kihutada kaheksandat korda. Oma esimesel võistlusel Lõuna-Ameerikas 1997. aastal võitis ta ralli 2-liitriste autode arvestuses. Soomlane loodab, et kuivas ja jahedamas peetav ralli on nende poolt kasutatavatele Pirelli rehvidele parem ning ta loodab kiireimatele konkurentsi pakkuda.
Meeskonna teise autoga sõidavad taas Gigi Galli ja Guido dAmore. Ka Galli on optimistlikult meelestatud ning arvab, et kui ta ei suuda võita, siis võib ta jõuda võidule väga lähedale.
Škoda Fabia jaoks on algav võistlus nende debüüdiks Argentinas ja see annab teistele tiimidele eelise. Siiski ei ole tiimipealik Martin Mühlmeier lootust maha matnud, et meeskond saab lõpuks korraliku tulemuse.
Škoda Fabia WRC võistlusautodel osalevad Armin Schwarz - Klaus Wicha ja Jani Paasonen - Jani Vainikka. Paasonen on varem ühel korral Argentinas võistelnud, möödunud aastal tuli ta Mitsubishil N-rühma võitjaks.
"Eelmisel aastal tegin siia oma esimese külastuse ja võitsin N-rühmas, loodan, et mul läheb hästi ka esimesel võistlusel WRC-autoga," ütles soomlane.
Lisaks tehasesõitjatele astuvad Argentinas üles mitmed tippsõitjad ka erameeskondades. OMV-Kronose Cirtoeniga võistlevad Manfred Stohl - Ilka Minor ja Xavier Pons - Carlos del Barrio, Ford Focustel lähevad rajale Antony Warmbold - Michael Orr ja kohalikud sõitjad Luis Perez Companc - Jose Maria Volta. Boziani Peugeotd toovad starti Daniel Carlsson - Mattias Andersson ja kohalik rallipaar Marcos Ligato - Ruben Garcia.
Argentina ralli on ka N-rühma maailmameistrivõistluste etapiks, kuid selle ralli on võistlemiseks valinud vaid kaheksa sõitjat.
|
|
|
|