Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
14. rahvusvaheline Paide ralli
26.-27. august 2005
Paide ralli on 2005. aasta Eesti meistrivõistluste VI etapiks A-ja N- rühma, IV etapiks veoautode ning V etapiks E-ühma arvestuses.
Võistluste korraldaja:
Paide autospordiklubi
eesti autospordi Liit
PROGRAMM
AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: 04.07.2005
ALGAB VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: Esmaspäev, 04.07.2005 kell 10.00
Lõpeb: Neljapäev, 18.08.2005 kell 16.00
Rallirajal viibimine keelatud
OSAVÕTUMAKSUD
Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
Rühma A ja N autod meeskonna kohta 4500.- EEK
Rahvusliku rühma autod meeskonna kohta 3500.- EEK
Veoautod meeskonna kohta 1500.- EEK
Võistkonna kohta (vt. 13.2.) 1500.- EEK
AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Koht: Võistluskeskus, AS Assotrans, Paide, Pikk 42
www.rally.ee
Aeg: 22. august 2005 kell 10.00
RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Koht: Võistluskeskuses, AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: Kolmapäev, 24.08. 2005 kell 15.00-20.00
Neljapäev, 25.08. 2005 kell 8.00-10.00
VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5.)
Aeg: Neljapäev, 25. august 2005 kell 9.00-17.00 LK2; 3; 5 (8; 11); 6 (9); 7 (10); 12; 13
25. august 2005 kell 17.00-18.30 LK 1 (4)
TEHNILINE ÜLEVAATUS, (Ajagraafik Art. 5.3)
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: 26. august 2005 kella 8.00-16.30
Aeg. 27. august 2005 kella 9.00-10.00
VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: Kolmapäev, 04.07.2005 kell 10.00
Lõpeb: Reede, 26.08.2005 kell 16.30
STARDIAEGADE AVALDAMINE
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42 ja Service pargis
Aeg: Reede 26.08. 2005 a. kell 17.15 - I ringile
Reede 26.08. 2005 a. kell 22.30 - II ringi I osale
0-AUTODE INSTRUKTAAŽ
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: reede, 26.08. 2005 Kell 16.30
ŽÜRII I KOOSOLEK
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: Reede, 26.08. 2005. a kell 16.45
VÕISTLUSTE START
Koht: Paide Järve teelt (hoolduspark)
Aeg: Reede 26.08.2005. a kell 17.47
VÕISTLUSTE KÄIK
Aeg: Reede, 26.08.2005
RALLI START
17.47 - Esimese võistlusauto start I ringile, pikkusega 59,69 km. Sellest 4 LK 18,71 km ja asfalt 6,56. km.
20.13 - Esimene võistlusauto lõpetab I ringi. Kinnist parklat ei ole, toimub regrupeering II ringile.
Laupäev 27.08.2005
8.00 - Start II ringi II osale pikkusega 92,78 km, sellest 3 LK 27,77 km, sellest asfalt 1,0 km.
10.10 - Esimene auto lõpetab II ringi II osa, vaheaeg, regrupeering.
10.30 - Start II ringi III osale pikkusega 92,78 km, sellest 3 LK 27,77 km. Sellest asfalt 1,0 km.
12.40 - Esimene auto lõpetab II ringi III osa, vaheaeg, regrupeering.
14.40 - Start II ringi IV osale pikkusega 97,13 km. Sellest 3 LK 28,47 km.
VÕISTLUSTE FINIŠ
Koht: Paide, AS Assotrans
Aeg: Laupäev, 27.08.2005 kell 16.49
AUTODE PESU PEALE FINIŠIT
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: Laupäev 27.08.2005 kell 16.50
TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Koht: Paide kirikutagune parkla (Parc Ferme)
Aeg: Laupäev, 27.08.2005 kell 17.30
KINNINE PARKLA PEALE FINIŠIT
Koht: Paide Kirikutagune parkla
Aeg: Laupäev, 27.08.2005 kell 17.40
VÕISTLUSTE TULEMUSED
Koht: AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Aeg: Laupäev 27.08.2005. kell 19.00
VÕIDUROLLERITE VÕISTLUS
Koht: Paide Keskväljak
Aeg: Laupäev 27.08.2005 kell 20.00
AUTASUSTAMINE
Koht: Paide Keskväljakul kell 21.00
AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
Võistluste ametlik teadetetahvel asub AS Assotrans, Paide, Pikk 42
Tel 38 50 518
AMETLIK TEADETETAHVEL RALLI AJAL
Võistluste ametlik teadetetahvel ralli ajal (27.08) asub Vao küla Koeru vald, Vao seltsimajas. Tel 38 55 430
VÕISTLUSKESKUS
Võistluskeskus paikneb 24.08.2005 kuni 27.08.2005. järgnevalt:
Aeg:
K. 24.08 15.00-20.00 Paides As Assotrans Pikk 42, tel 38 50 518
N. 25.08 8.00-20.00 Paides As Assotrans Pikk 42, tel 38 50 518
R. 26.08 9.00-23.00 Paides As Assotrans Pikk 42, tel 38 50 518
L. 27.08 7.00-8.00 Paides As Assotrans Pikk 42, tel 38 50 518
L. 27.08 8.00 -16.00 Vao küla, Koeru vald, Vao seltsimaja. Tel 38 55 430
L. 27.08 16.00-20.00 Paides As Assotrans Pikk 42, tel 38 50 518
PRESSIKESKUS
26.08 kell 12.00-21.00 Paide As Assotrans Pikk tn. 42
27.08 kell 9.00-16.00 Vao küla Koeru vald, Vao seltsimaja
kell 16.30-20.00 Paide As Assotrans Pikk tn. 42
I KORRALDAJA
1.1. Määrang
13. rahvusvahelise autoralli "Paide 2005" korraldab Paide Autospordiklubi 26-27.08 2005. a vastavuses FIA Spordikoodeksiga, FIA Spordikoodeksi lisadega,FIA rallivõistluste Üldmäärusega, EAL rahvuslike võistlusmäärustega ning käesoleva Võistlusjuhendi alusel.
Võistlusjuhend on avaldatud paberkandjal 04.07.2005. a.
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris orig. NEAFP
Võistlus on registreeritud EAL-s no. 84 R
1.2. Vanemametnikud
Žürii esimees: Juhan Mänd (Eesti)
Žürii liikmed: Margus Karjane (Eesti)
Žürii liikmed: Toomas Kreek (Eesti)
EAL Turvavaatleja: Eedo Raide (Eesti)
Võistluse direktor:
Võistluste juhi abi: Vahur Vaarma (Eesti)
Võistluse juht: Aivar Parts (Eesti)
Rajameister: Margus Virkoja (Eesti)
Julgestuse ülem: Ülo Mets (Eesti)
Tehnilise kom. esimees: Marko Luhthein (Eesti)
Liiklusohutus: Ralf Lahesoo (Eesti)
Võistluste arst: Andres Müürsepp (Eesti)
Peaajamõõtja: Toomas Sepp (Eesti)
Rajakohtunike vanem: Madis Sagar (Eesti)
Tulemused: Tarvo Tamm (Eesti)
Pressikeskuse juhataja: Kalle Grünthal (Eesti)
Võistluse sekretär: Inga Rebane (Eesti)
Vahenduskohtunik: Ants Kulgevee (Eesti)
1.2.1. Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid
võistlejate vahenduskohtunik - punane vest
kontrollpunkti vanemkohtunik - punane vest
kontrollpunkti kohtunk - kollane vest
julgestajad - kollane vest, käeside
II ÜLDMÄÄRANGUD
Art. 2. Seeriavõistlused
2.1. PAIDE Ralli 2005 on Eesti MV VI etapp A ja N rühmale.
2.2. PAIDE Ralli 2005 on Eesti MV IV etapp veoautodele.
2.3 PAIDE Ralli 2005 on Eesti MV V etapp E rühmale
III VÕISTLUSRAJA ÜLDKIRJELDUS
3.1. Üldandmed
Raja kogupikkus: 342,38 km
Kiiruskatsete arv: 13
Kiiruskatsete kogupikkus: 102,72 km, sellest asfaltkattega 6,56 km
Rada koosneb kahest ringist, teine ring on jaotatud kolemeks osaks
Korduvkatsete arv: 4
Korduvkatsete kogupikkus 67,35 km
Tutvutav LK kogupikkus: 65,38 km
Ralliraja detailide kirjeldus, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse legendis.
3.2. Eeltutvumiskeeld
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 25.08 2005.aastat kella 09.00 järgmiste asustatud punktide vaheliste kujutletavate joontega piiritletud maa-aladel:
Paide-Prääma-Anna-Paide-Võõbu-Kõrvenurga-Rava-Piibe-Vaali-Paide. Politsei või korraldajate poolt avastatud rikkujaid starti ei lubata. Keelualad avaldatakse http://www.rally.ee <http://www.rally.ee>
IV VÕISTLUSAUTOD
Art. 4 Võistlusautod
Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.
Eritingimused
Põhjakaitsed on lubatud.
Porikaitsekummid on lubatud
4.1.3. Paigaldatavad tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM Lisa J Art.253.7.,kusjuures
a) A-rühmas kohustuslik
b) N-rühmas kohustuslik
c) E-rühmas soovituslik (vastavalt ASN-de määrustele)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning ohukolmnurk (soovitav lisaks kollase tulega vilkuv taskulamp).
4.1.4. Radariavastaja (antiradari)paigaldamine ja kasutamine on keelatud.
Kasutada on lubatud vaid ühte varuturbot igal ringil.
AVONI lõigatud rehvide kasutamine lubatud
Rikkumisega kaasneb eemaldamine võistlustelt.
4.2. Masinaklassid
4.2.1. Seeriautod N-rühm:
klass1 kuni 1600 cc
klass 2 üle 1600 cc kuni 2000 cc
klass 3 üle 2000 cc
4.2.2. Turismiautod A-rühm (sh ka WRC):
klass 4 kuni 1600 cc
klass 5 üle 1600 cc kuni 2000 cc
klass 6 üle 2000 cc
4.2.3. Rahvuslik E-rühm
klass 7 kuni 1600 cc
klass 8 üle 1600 kuni 2000 cc
klass 9 üle 2000 cc
klass 10 üle 2000 cc, 4WD; 2WD turbo
klass 11 veoautod GAZ 51, GAZ 52 ja GAZ 53
4.3. Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.
V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE
Art. 5 Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad
Võistlusest võib osa võtta iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents.
5.1.1. Juhendi lisana avaldatud osavõtuavalduse vorm peab täidetuna ja allkirjastatult laekuma hiljemalt 18.08.2005. aastaks, kella 16.00 koos osavõtumaksu tasumisega. Kaardilugeja andmeid võib esitada või täpsustada 26.08.2005. a kella 16.30-ni (TÜV lõpp). Kui osavõtuavaldus saadeti elektrooniliselt peab avalduse allkirjastama raja dokumentide vastuvõtmisel.
5.1.2. Dokumendid
Võistlejad peavad tehnilisel ülevaatusel esitama järgmised kehtivad dokumendid
a) täidetud ja allkirjadega osavõtuavalduse
b) registreerijalitsentsi
c) sõitjalitsentsid (A ja N rühmas RV-litsentsid)
d) autojuhiload
e) liikluskindlustuse või Green Card'i
Eesti sõitjatel EAL võistlusauto tehnilise kaardi
f) A ja N rühma autode kohta homologatsiooniraamatu koos lisadega
5.1.3. TÜV ajagraafik
Tehniline ülevaatus ja turbode markeerimine enne starti:
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma koos meeskonna liikmetega tehnilisele ülevaatusele
reedel, 26.08.2005. a. järgmise graafiku järgi:
8.00-9.00 78-90
9.00-10.00 65-77
10.00-11.00 52-64
11.00-12.00 39-51
12.00-12.30 lõuna
12.30-13.30 26-38
13.30-14.30 13-25
14.30-15.30 1-12
15.30-16.30 0 ja turvaautod
Tehniline ülevaatus ja dokumentide kontroll toimub Paides AS Assotransis Pikk 42. Küljenumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.Graafiku rikkumisel trahv 1500 EEK.
5.1.5. Peale TÜV kinnist parklat ei ole.
VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS
Art. 6. Osavõtumaksud
6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
rühma A ja N autod meeskonna kohta 4500.- EEK
rahvusliku rühma autod meeskonna kohta 3500.- EEK
veoautod meeskonna kohta 1500.- EEK
võistkonna kohta 1500.- EEK
Osavõtuavalduste ja maksude laekumise viimane tähtaeg on 18.08.2005. a kell 16.00.
Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.
Kui võistleja keeldub korraldaja reklaamidest, märkega osavõtuavaldusel, on eeltoodud maksud kahekordsed. Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.
Osavõtumaks 04.07.05 kuni 26.08.05 kella 16.00 võistkonna kohta 1500 EEK. (vt. 13.2.).
Maksud tuleb sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt)
a/a 10220007582016 EESTI ÜHISPANK, kood 401 PAIDE AUTOSPORDI KLUBI
Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui: osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri.
Osavõtumaksud tagastatakse
6.3.1. Osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. Korraldaja tagastab 50% osavõtumaksust kui ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel
6.3.3. Korraldaja tagastab 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu
mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.
6.4. Kindlustus
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2. EAL korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 3 500 000 kr ulatuses (poliisi nr. 88981 Seesam Kindlustuse AS).
VII REKLAAM
7.1. Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisse komisjoni saabumist vastavalt Lisale 1 ja jääma autole võistluste lõpuni. Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist (lõikamist jne) käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena. Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK või starti mittelubamine.
VIII ÜLDKOHUSTUSED
Art. 8 Üldkohustused
Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
ID kaart pole nõutud
Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.
8.4. Võistlusnumber ja -tunnus
Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks. (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit
Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit, need tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele kogu ralli ajaks (LISA 1)
8.5. Rajaga tutvumine
8.5.1. Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon võistluskeskusest AS Assotrans, Paide, Pikk 42 alates 25.08 kell 15.00
8.5.2. Allkirjastades rajadokumentide kättesaamise, peab osavõtja teatama korraldajaile täpsed andmed treeningauto kohta, esitama oma mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.
8.5.3. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud alates
neljapäev 25.08.05 kella 9.00 kuni kella 18.30-ni järgmiselt:
neljapäev 25.08.05 kella 9.00-17.00-ni LK 2; 3; 5 (8; 11); 6 (9); 7 (10); 12; 13
25.08.05 kella 17.00-18.30-ni LK1 (4)
Kõikide katsetega saab tutvuda kolm (3) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajaga tutvumine enne 25.08.05. aastat kella 09.00 toob endaga kaasa stardikeelu. (vt .Art. 3.2.)
Lisakatsetel on keelatud sõita vastu võistlussuunda.
Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega või tähistustega legendis. Kiiruskatsetel 12 ja13 on kiiruse piiranguks 60 km/h. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke.
Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja ja politsei, rikkujaid karistatakse.
Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamisel ja leidmisel ei lubata starti.
Võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid karistatakse alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 1000.- EEK
teine kord - rahatrahv 2000.- EEK
kolmas kord - žürii otsus
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamine
Lisakatsetega tutvumise ajagraafiku rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtud kellaaegadest enne või pärast ) karistatakse alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamamine
8.5.6. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada liikluseeskirjadele vastavaid seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art. 14.3). Rehvid vastavalt LE nõuetele. Igasugused "Rallimustriga" rehvid on keelatud.
Rikkumisel karistatakse järgnevalt:
esimene kord - rahatrahv kuni 5000 EEK
teine kord - žürii otsus
Tutvumisautode ülevaatus ja tähistamine toimub As Assotrans Paide Pikk tn 42 rajadokumentide väljastamisel.
8.6. Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse žürii poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art. 152 jt alusel.
Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.
8.7. Testikatse. Testikatset organisaator ei korralda.
IX RALLI KÄIK
9.1. Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg, ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio.
Ralli ametlik raadio on raadio KUMA 101,0 FM
9.2. Ralli esimese auto stardiaeg on 26.08 kell 17.47 Paides Järve teelt (hoolduspark).
Stardipiirkonnas ei rakendata kinnise pargi režiimi.
9.3. Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse ajakaardil ja ametlikul teadetetahvlil.
9.3.1 Kõik võistlusautod stardivad reedel 26.08 esimesele ringile, laupäeval 27.08 teisele ringile üheminutilise intervalliga.
9.4. I ringi lõpu AKP-sse 4A ja II ringi lõpu AKP-sse 13A võib karistuseta varem saabuda.
Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama võistluskeskusesse tel 38 51 304 ja eemaldama võistlusnumbrid.
9.5. LK stardiviis
Meeskonnale antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil.
30 sekundit enne start süttib 1. sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2. sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3. sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1. punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2. punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3. punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4. punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5. punane tuli
start - kustuvad punased tuled
valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma.
9.6. Tehniline hooldus
Võistlusauto hooldamine, tankimine ja rehvide vahetus on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohtades - hooldusparkides (Service Park). Rikkumisel järgneb eemaldamine.
9.7. Regrupeeringud
Toimub kolm regrupeeringut:
Pärast AKP 4A-d toimub regrupeering. Peale AKP 7A, 10A ja toimub stardi intervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt ilma stardijärjakorda muutmata.
9.8. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p. 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada.
Esimesel päeval katkestanud võistlejad võivad uuesti startida võistluste juhi, tehnilise komisjoni ja võistluste arsti loal järgmistel tingimuste:
- ajakaardile märget mittesaanud (lisakatsel või sellele järgneval ülesõidul katkestanud) võistleja saab võistlust jätkata alates järgmisest ringist, kui ta:
a) teatab võistlusete juhile, tehnilisele komisjonile ja võistluste arstile, et on käesoleval ringil katkestanud, kuid soovib järgmisest ringist jätkata
b) lepib tehnilise komisjoniga kokku aja auto eelnevaks ülevaatuseks ja võistluse arstiga kokku aja meeskonnaga kohtumiseks
c) esitab võistluste juhile legendi raamatus lisana oleva jätkamistaotluse, millel on tehnilise komisjoni ja võistluste arsti lubavad allkirjad
d)esitab auto hooldusalal peale remonti täiendavaks ülevaatuseks tehnilisele kontrollile
e)auto tuleb esitada As Assotransi hooldusalal tehn.komisjonile 26.08.2005.a. kuni kella 22.00.
Iga mitteläbinud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse oma võistlusklassi (või selle puudumisel kõrgema võistlusklassi) parimale ajale. Klassi parim aeg võetakse ringi katkestamata läbinud võistlejate tulemuste seast. Katkestamisel ülesõidul peale viimast lisakatset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega. Auto toimetamisel hooldusalasse ei kehti Ralli RV VM p. 12.1.2 ja 12.2.1-12.2.4. Katkestanud, kuid teisel päeval jätkavate võistlejate kohad stardijärjekorras määrab võistluste juht, arvestades ohutusega.
Võistlustel kasutatakse Eesti Rahvuslike Ralli Võistlusmäärustega lubatud LK maksimumaega. Selle arvutamise valemiks on M = L x 1,2 , kus
M=maksimumaeg minutites ja selle osades (sekundi täpsusega)
L= lisakatse pikkus kilomeetrites
Maksimumaeg arvestatakse võistlejaile, kes kulutavad lisakatse läbimiseks aega üle maksimumaja.
X KARISTUSED
Vaata LISA 2
XI PROTESTID, APELLATSIOONID
11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000.- EEK
11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
- protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne) 1000.- EEK
- protest kogu võistlusauto vastu - 2000.- EEK
11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
- hagejal, kui protesti ei rahuldatud
- kostjal, kui protest rahuldati
11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks,
tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.
11.5. Apellatsiooni maksud:
ASN 10 000 EEK
FIA 4600 EUR
XII TULEMUSED
12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt. p. 4.2.-4.3.)
XIII AUTASUD, AUHINNAD
13. Auhindade ja karikate loetelu
13.1. Üldarvestus. Autasustatakse üldarvestuse 6 paremat meeskonda karikatega. Iga klassi kolme paremat meeskonda autasustatakse karikatega. Võistlus on avatud lisaauhindadele.
13.2. Võistkondlik arvestus
Kolme paremat võistkonda autasustatakse karikatega.
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võistkondlikus arvestuses autasustatakse kolme paremat võistkonda.
Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim.
Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistlusest, tähendab see kogu võiskonna mittearvestamist.
13.3. Juhul, kui klassis stardib alla viie auto, autasustatakse ainult võitjat meeskonda.
XIV VÕIDUROLLERID
14.1. Peale võistlust korraldatakse Paide Keskväljakul lisakatse selgitamaks välja rollerite võitja. Osaleda saavad kõikide klasside võitjad. Võistlevad nii juht kui kaardilugeja. Ajad sumeeritakse. Rollerite võitja on parima koguaja saavutanud meeskond.
Lisakatse kohta avaldatakse eraldi juhend.
XV AUTASUSTAMISTSEREMOONIA
15.1. Autasustamine toimub laupäeval 27.08 2005. a Paide keskväljakul.
15.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.
XVI MAJUTAMINE
16.1. Võimalus broneerida majutust Väätsa külalistemajas Väätsal tel. 38 92 301
Simisalu külastuskeskuses tel .38 59 060
Hotell Neli Kuningat Paides tel. 38 50 818
Türi-Allikul hotell Veskisillal tel. 38 57 050
Musta Täku Tall Jänedal tel. 38 49 750
Allika Matkamaja Türil tel. 38 78 100
Külalistemaja Tõru tel. 38 50 385
XVII AJAKIRJANIKE TEENINDAMINE
Pressikeskuse tel 56 471 473
17.1. Täidetud, allkirjastatud akrediteerimis vorm saata korraldajale hiljemalt 22.08.05.
17.2. Pressikeskus avatakse reedel 26.08 kell 12.00-21.00 Paide As Assotrans Pikk 42
27.08 kell 9.00-16.00 Vao küla Koeru vald, Vao seltsimaja
kell 16.30-20.00 Paide As Assotrans Pikk tn 42
LISA 1 KORRALDAJA POOLT KINNITATAVAD REKLAAMID
NB! Luukpäradega autodel kleebitakse reklaam 3 luukpärale mitte klaasile!
1 küljenumber 2 tk 50x50 cm Paide Ralli
2 võistlusnumber ees 1 tk 50x22 cm Paide Ralli
3 reklaam 1 tk kuni 40x20 cm Ramirent
4 reklaam vasakul 1 tk kuni 55x20 cm Turgel Grupp
4 reklaam paremal 1 tk kuni 55x20 cm Järva Teed
5 reklaam vasakul 1 tk kuni 30x15 cm EO MAP
5 reklaam paremal 1 tk kuni 30x15 cm E-Piim
6 reklaam 1 tk kuni 50x30 cm EAL
7 reklaam vasakul 1 tk kuni 30x20 cm reserveeritud
7 reklaam paremal 1 tk kuni 30x20 cm reserveeritud
LISA 2 X KARISTUSTE KOONDTABEL
Art. Karistuse põhjus Stardi-keeld Rallilt eemalda- mine Karistus
ajaline rahaline
VJ 3.2 Eeltutvumine rajaga enne 25.08.2005 *
VJ 6.2 Osavõtumakstasumata *
VJ8.5/6 Rajaga tutvumine korduv kuni
FIA15.1.2 Hilinemine tehnilisele ülevaatusele vastava loata *
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid kuni
FIA 16.3 Startidesse hilinemine üle 15 min *
VJ 4.1.5 Radariavastaja **
VJ 4.1.6 Turbovahetus **
VJ 7.1 Reklaamid autol kuni
FIA 7.1 Meeskond **
FIA 8.1.1 Legendi mittejärgimine kuni
FIA 8.3.2 Ajakaart **
FIA 11.1.3 LE kolmas rikkumine **
FIA 11.4 Auto pukseerimine, vedu kuni
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus kuni
FIA 12. Hooldus, tankimine kuni
FIA 13.1 Kiilasrehvid **
FIA 15.1.8 Auto tehniline korrasolek **
FIA 15.1.9/10 Markeeringud autol **
FIA 15.2.2 Tehniline järelkontroll **
FIA 17.3/4 Ajakaart **
FIA 18.1.9 KP kohtunikele mitteallumine kuni
FIA 18.8 KP-de läbimisjärjekord **
FIA 18.8.1 Hilinemine üle 15/30/60 min. Kuni eemaldamiseni **
FIA 19.2/3/4 Lisakatsetel sõit **
FIA 19.9 PeatumineLK finishi ja stop märkide vahel **
FIA 19.12.1 Stardimärge ajakaardil **
FIA 19.14 Kõrvaline abi LK-l kuni
FIA 20.1 Parc Ferme **
FIA Lisa V p. 6 Rehvid **
FIA 11.1.2 LE teine rikkumine 5 min
FIA 16.3 Hilinemine ralli starti kuni 15 min 10 s/min
FIA 18.6.9. a) Hilinemine AKP-sse 10 s/min
FIA 19.7 Hilinemine LK starti 1 min
FIA 19.8 Valestart LK-le 1. rikkumine 10 s
Valestart LK-le 2. rikkumine 1 min
Valestart LK-le 3. rikkumine 3 min
FIA 19.10 LK stardist keeldumine 10 min
FIA 19.12.2 LK finišimärke puudumine 5 min
FIA 20.2.2 Remont parc ferme's 1 min/min
FIA 7.3 Nimede ja rahvuslippude puudumine autol 300.- EEK
FIA 11.1.1 LE esmane rikkumine 500.- EEK
VJ 5.1.3. TÜV ja Turbode markeerimine 1000.- EEK
VJ 8.4.1 Kaetud auto reg. märk 500.- EEK
VJ 8.4.1 Rallitunnuse puudumine 1000.- EEK
VJ 8.4.2 Võistlusnumbri puudumine 500.- EEK
VJ 8.5 LK tutvumiskorra rikkumine 1 kord 3000.- EEK
VJ 7.1 Reklaammääruste rikkumine 5000.- EEK
VJ 8.5.5 Kiirusepiirangu rikkumine võistlusrajaga tutvumisel 1. Kord 1000.- EEK
VJ 8.5.5 Kiirusepiirangu rikkumine võistlusrajaga tutvumisel 2. korda 2000.- EEK
Žürii poolt määratavad karistused:
FIA 3.3.6. Ebakorrektne, ebaaus või ebasportlik käitumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 7.1. Kõrvaline isik autos (kuni eemaldamiseni)
FIA 8.1.1. Legendi mittejärgimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.4. Auto pukseerimine, vedu (kuni eemaldamiseni)
FIA 11.5.1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus (kuni eemaldamiseni)
FIA 12. Hooldus, tankimine (kuni eemaldamiseni)
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid (kuni starti mittelubamiseni)
FIA 18.1.9. KP kohtunikele mitteallumine (kuni eemaldamiseni)
FIA 18.6.12. Vale tegevus KP-des (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.8. Korduv valestart LK-le (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.8.1 Hilinemine üle 15/30/60 min. (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.10. LK stardist keeldumine (kuni eemaldamiseni, lisaks karistusajale)
FIA 19.14. Kõrvaline abi LK-l (kuni eemaldamiseni)
FIA 19.19.1. Avariijärgne ohutus LK-l (rahatrahv)
FIA Lisa IV, p.2.5. Õnnetusjuhtumitest teavitamine (kuni eemaldamiseni)
FIA Lisa IV, p.3.4.5. Legendiraamatu OK/SOS mittekasutamine (kuni eemaldamiseni)
VJ 8.5/6 Rajaga valesti tutvumine (kuni starti mittelubamine)
|
|
|
|