Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kas võlusõna on Ford?
Autoralli MM-sarjas on käesoleval aastal sõidetud täpselt pooled etapid. Vastupidiselt hooaja alguse kõrgetele ootustele leiavad Eesti rallifännid oma lemmiku Markko Märtini MM-võistluste punktitabelist neljandalt kohalt, tema kaotus liidrile on 26 punkti.
Vaadates Markko Märtini suhteliselt kesist esinemist rallidel, kus möödunud aastatel esikohtade eest kihutanud eestlane võistleb sageli viimaste punktikohtade pärast, on üles kerkinud küsimus, kas tema lahkumine Fordi meeskonnast oli õige tegu.
Kuigi Ford panustab uue ralliauto väljatöötamisse ning meeskonnal on võistemiseks kesisem eelarve, ei ole oodatud tagasilöök tulemustes olnud nii suur, kui ennustati. Vana auto püsib suhteliselt edukalt konkurentsis ja võimeline jõudma esimese kolme hulka.
Märtiniga sama punktisumma on Fordil võistleval Toni Gardemeisteril. Mõlemad mehed alustasid hooaega nende jaoks uue autoga, ometi õnnestus soomlasel juba hooaja avaetapil tõusta poodiumile ning viia teise etapi järel meeskond koguni tehasetiimide arvestuses meistrivõistluste liidriks.
Gardemeisteril ei võtnud Focus WRC-ga harjumine aega, kuid mõlemad Fordi möödunudaastased sõitjad vaevlesid tõsises üleminekukriisis. Nii Märtin kui ka Citroeniga liitunud Francois Duval rääkisid hooaja alguses pikalt, et autoga kohanemine võtab aega.
Tänaseks on eestlane teatanud, et ei püüagi enam võitude eest rabeleda, vaid jahib ainult meeskondlikke punkte. Duval, kes tõusis möödunud aastal Fordiga viiel korral poodiumile, eemaldati kesiste tulemuste tõttu meeskonna otsusega aga kaheks etapiks võistlustelt.
Üsna sarnaselt läks ka 2003. aastal Fordi kolmanda sõitjana MM-sarjas osalenud Mikko Hirvonenil. Noorel soomlasel oli kahtlemata olemas oma roll Fordi meeskonna rekordilises järjestikuses punktinoppimise jadas. Ometi ei küündinud tema tulemused mullu Subaru meeskonda minnes enam sinnamaale, kus need olid aasta varem ja nii sai varem lootustandvaks täheks nimetatud Hirvonen tugeva kriitika osaliseks.
Hirvoneni tagasitulek erasõitjana Focuse roolis käesoleval aastal on olnud aga muljetavaldav. Tõestuseks, et tema Sardiinia ralli vahepealne teisele kohale tõusmine ei olnud pelgalt juhus, on viies koht viimaselt etapilt Kreekas, kus tal õnnestus vahepeal ka liidrikohale jõuda ning teha seda Fordi 2003. aasta mudeliga.
Lisaks kahele soomlasele on Fordiga head sõitu teinud ka Henning Solberg, kelle varasemad saavutused MM-rallidel jäävad selle hooaja omadele alla.
Muidugi on olemas ka erandeid. Carlos Sainz lõpetas Fordist lahkudes oma esimese ralli Citroenil kohe poodiumikohal. Samas ei ole käesoleva hooaja teine sõitja Roman Kresta enda vajalikkust tiimile veel tõestada suutnud.
Tõenäoliselt võib öelda, et Fordil on pakkuda midagi, mida teised meekonnad välja käia pole suutnud. Selleks võib olla tugev arendustöö, mis on aidanud luua konkurentsivõimelise auto või meeskonna tihe suhtlus sõitjatega ja nende seadistussoovidele vastutulek. Või on see lihtsalt hea õnn ja vedamine?
|
|
|
|