Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Loeb astus Kreekas sammu tiitlivõidule lähemale
|
Loe lisaks |
|
|
24.-26. juunil toimunud Kreeka rallil võttis valitsev maailmameister Sebastien Loeb hooaja kuuenda etapivõidu. Markko Märtini osaks jäi Akropoli rallilt selle hooaja kõige kesisem punktikoht.
Vaatamata sellele, et Akropoli rallil suutsid kiiruskatseid võita viis erinevat sõitjat ning liidrikoht vahetus esimesel täispikal võistlusäeval neli korda, ei toonud ralli teised päevad kaasa oodatud põnevust.
Sebastien Loeb suutis lõpuni hoida liidrikohta ning võttis järjekordse võidu. Prantslase sõnul ei ole ta aga võitmatu. "Me teame, et see võitude jada saab kord lõpu. Kui tahame seda edasi lükata, ei saa me puhata. Järgmisel nädala oleme taas testiradadel," ütles Loeb.
Citroeni meeskonna otsus vahetada tiimi teine sõitja Francois Duval Carlos Sainzi vastu tõi muudatusi meeskondlikus arvestuses. Hispaanlase kolmanda koha punktid olid piisavad, et tõsta nad viiepunktilise eduga teise Prantsuse tootja Peugeot ette.
Kahekordne maailmameister oli lõppenud nädalavahetusega enam kui rahul. "Lõpetan võistlemise maailmaklassi rallis poodiumikohal ja samal etapil, kus ma saavutasin oma esimese rallivõidu," lausus Sainz. "Mida enamat võiks üks sportlane veel tahta?"
Citroeni kõrval oli rõõmustamiseks põhjust ka Fordi leeris. Toni Gardemeister kordas oma senist tipptulemust ja lõpetas ralli teisena. Gardemeisteri ja Sainzi heitlus teise koha eest lõppes viimasel võistluspäeval, mil soomlane võttis ka ühe katsevõidu.
Neljandal kohal lõpetas ralli Peugeot 307 WRC-l kihutanud Marcus Grönholm, kes ralli avapäeval oli nelja katse vältel rallit juhtimas. Võimaluse Loebi rahulikku võidu poole sõudmist veidigi pinevamaks teha, rikkusid aga tehnikaprobleemid, mis kukutasid ta teisel päeval neljandaks. Siiski peab Peugeot boss Jean-Pierre Nicolas lõppenud rallit hooaja õnnestunuimaks võistluseks ja loodab, et kuna raskemad rallid on seljataga, on neidki ees ootamas paremad ajad.
Erameeskonna Fordil sõitev Mikko Hirvonen lõpetas Kreeka ralli viiendal kohal. Ta sai hakkama tõeliselt märkimisväärse teoga, tõustes avapäeval kaks aastat vana erameeskonna Fordiga ralli liidriks. Möödunud aastal Subaru meeskonnas paljudele just kesiste tulemustega silma jäänud soomlane suutis enda oskusi tõestada, hoides talle kogu ralli vältel kuklasse hinganud kogemustega kaasmaalast Harri Rovanperät kindlalt seljataga. Viimase päeva keskel, kui sõita oli jäänud kaks katset, oli Mitsubishi sõitja Hirvonenist vaid 2,3 sekundi kaugusel, kuid Fordi piloot ei andnud alla ning läbis mõlemad katsed kiireima ajaga.
Kuues ja seitsmes koht kuulusid Mitsubishidel sõitvatele Harri Rovanperäle ja Gigi Gallile. Vastupidiselt soomlasele tuli itaallane duellist välja võitjana - Markko Märtiniga (Peugeot) positsioone vahetanud Galli lõpetas ralli eestlase ees seitsmendana. Tema tulemust jääb esmaspäevani aga varjutama võimalik diskvalifitseerimine: kohtunikud avastasid, et neljapäeva õhtul peetud publikukatsel jäi tema auto kaal allapoole FIA kehtestatud miinimumkaalu (1230 kg).
Sama saatus võib tabada ka kõiki kolme Subaru meeskonna autot. Seekord oli parim Subaru sõitja Petter Solberg, kes lõpetas ralli tänu superally karistusminutitele üheksandana.
Škoda meeskond jäi Kreeka rallil pildilt taas täiesti välja. Superally reeglite järgi sõitnud Armin Schwarz lõpetas ralli üldarvestuses 18. kohal, teised Fabiad lõpuni ei jõudnud.
Akropoli ralli 2005 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen Xsara) 4:12:53,7
2. Toni Gardemeister - Jakke Honkanen (Ford Focus RS WRC 04) +1:36,2
3. Carlos Sainz - Marc Marti (Citroen Xsara) +2:11,1
4. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot 307 WRC) +2:56,4
5. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Focus WRC 03) +3:13,2
6. Harri Rovanperä - Risto Pietilainen (Mitsubishi Lancer WRC 05) +3:44,4
7. Gianluigi Galli - Guido D'Amore (Mitsubishi Lancer WRC 05) +5:19,6
8. Markko Märtin - Michael Park (Peugeot 307 WRC) +5:37,5
9. Petter Solberg - Philip Mills (Subaru Impreza WRC 2005) +6:03,0
10. Xavier Pons - Carlos Del Barrio (Citroen Xsara WRC) +9:03,4
|
|
|
|