Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rehvitarnijate vangerdused autoralli MM-sarjas
Autoralli MM-võistlustel tarnivad tehasetiimidele seni rehve Pirelli ja Michelin. Tulevast hooajast hakkab Michelini asemel MM-sarja jaoks rehve pakkuma Michelin Groupi tütarfirma BFGoodrich.
Sel aastal Peugeot meeskonnas võistlev Markko Märtin on tunnistanud, et Pirelli rehvidega harjumine on olnud keeruline. Veel mullu Fordi meeskonnas kihutanud eestlasel olid siis kasutada Michelini rehvid nagu ka Peugeot' sõitjatel. Prantsuse tehasetiim aga lõpetas pikaajalise lepingu senise rehvitarnija Micheliniga. Fordi meeskond on minevikus Michelini samuti ajutiselt Pirelli vastu vahetanud, kuid pärast kaht aastat sõlmiti uuesti leping Micheliniga.
Avaetapi eel kinnitas Märtin, et Monte Carlo rallil on rehvivalikuga kerge orki lennata. Ka tema meeskonnakaaslasele Marcus Grönholmile tegi peavalu õige rehvikomplekti leidmine, kuna harjumuspärased Michelini rehvid said asendatud Pirelli toodanguga.
Pirelli rallidivisjoni juht Fiorenzo Brivio on veendunud, et eelseisvatel rallidel ei jää Itaalia tootja rehvid konkureeriva Michelini omadele enam palju alla.
Citroeni rallimeeskonna boss Guy Frequelin kinnitas Brivio sõnu ning nentis, et muutlikes oludes peetavail asfaldirallidel on Pirellil eelis. "Kooslus Subaru ja Petter Solberg on tõeliseks ohuks, sest Pirelli rehvid töötavad vihmas hästi."
Michelini rehvidega sõitev Sebastien Loeb on sel hooajal võtnud neli järjestikust etapivõitu suuresti tänu parematele ja kulumiskindlamatele rehvidele. Itaalia rallil oli prantslase edumaa rehvivahetusele eelnenud katsetel mäekõrgune, samas jõudsid Pirellidel sõitnud autod hooldusalasse täiesti kulunud rehvidega.
Brivio väitel said nii Uus-Meremaa kui ka Sardiinia rallil saatuslikuks ootamatult palavad ilmad, mis mõjusid Pirelli pehmemast segust rehvidele katastroofiliselt. Et võitluses autoralli maailmameistritiitli eest on üheks võtmeteguriks just õige rehvivalik, on Pirelli asunud veelgi aktiivsemalt oma rehvide konkurentsivõimega tegelema.
FIA reeglite järgi võib igal etapil kasutada teatud hulga rehve. Meeskonnad peavad oma rehvivaliku teada andma olenevalt rallist kümme päeva kuni kuus nädalat ette. Juuni lõpul toimuvale Kreeka ralile võib nomineerida seitsekümmend rehvi, millede vahel valitakse kohapeal vastavalt ilmaoludele välja nelikümmend.
Kasutatavate rehvide arv on seoses FIA kulutuste kärpimise poliitikaga aasta-aastalt vähenenud. Kui 2003. aastal kulus ühel autol ralli kohta keskmiselt 250 rehvi ja 2004. aastal 70, siis sel aastal on lubatud keskmine arv vaid 55.
Neid numbreid vaadates on selge, et õige rehvivalik on vastupidavuse mõttes olulisema tähtsusega kui kunagi varem. Michelini Z BTO on oma häid omadusi tõestanud, Uus-Meremaa rallil esmakordselt kasutuses olnud rehvidega on võidetud mitu järjestikust rallit. Pirelli meeskonnad aga eksisid rehvivalikul ning kasutasid tootja poolt soovitatud KP-rehvide asemel pehmele või niiskele kruusale sobivaid KM-tüüpi rehve.
Autoralli maailmameistrivõistlustel osalevatest meeskondadest kasutavad Michelini toodangut Citroen, Ford ja Škoda, Pirellidel sõidavad Subaru, Peugeot ja Mitsubishi.
Tuleval hooajal võib olukord aga kardinaalselt muutuda. Michelini kontsern on otsustanud tugevdada BFGoodrichi kaubamärgi seotust autospordiga ning teatas, et tuleval hooajal pakutakse MM-sarjas osalemiseks BFGoodrich nimelist toodangut. Selle märgi all osalevad nad hetkel kestvussõitude sarjades, millest tuntuim on Dakari ralli.
Michelin kinnitas oma pressiteates jätkuvat koostööd Ford BP rallitiimiga. "Michelin ja Ford jätkavad oma partnerlust WRC-s järgnevatel aastatel. BFGoodrich toob pakub omalt poolt laialdast kogemust võidusõidu alal ning Michelini uusimat tehnoloogiat," seisab nende pressiteates.
Michelin on autoralli maailmameistrivõistlustel enim võite toonud rehvitootja, nende rehvidega on alates 1973. aastast võidetud 36 maailmameistritiitlit.
|
|
|
|