Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
02. juuni 2005 14:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Autoralli MM-võistlused jätkuvad Türgi etapiga

 Loe lisaks
Türgi ralli võitis Loeb, Märtin lõpetas viiendal kohal

Autoralli maailmameistrivõistluste punktiseis pärast 2005. a. 7. etappi

Märtinil on sõiduga keeruline kõrgemale tõusta

Markko Märtin tõusis Türgi rallil viiendale kohale

Märtin Türgi ralli avapäeva järel seitsmes

Marcus Grönholm Türgi MM-ralli testikatsel kiireim

Francois Duvali asemel võistleb Türgis Carlos Sainz

 Foto: Indrek Ilomets
3.-5. juunil toimuval Türgi rallil lähevad taas meistrivõistluste liidrina rajale Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen), kelle edumaa MM-tabeli teisel kohal olevate Petter Solbergi ja Phil Millsi ees on 11 punkti.

Kaks nädalat enne ralli algust otsustati muuta ralli ajakava ja jätta ära neljapäevale planeeritud publikukatse, kuna õhtupimeduses toimuma pidanud katsele oleks pidanud paigaldama kunstvalgustuse. Rallil 384,43 kilomeetri pikkuse võistlusdistantsi seitsmeteistkümnest kiiruskatsest sõidetakse kolmteist samadel teedel, mis varasematel aastatel. Ralli pikimaks katseks on viimasel päeval sõidetav 33,35 km pikkune Olympose katse, millest tõotab tulla põnev finaal.

Türgi ralli kruusateed teed on kivised sarnaselt eelmisele etapile Küprosel, kuid need on siiski kiiremad ja vähem kurvilised. Ka Türgi ilmaolud on sarnased kahe nädala tagusele võistlusele, erinevaks on vaid see, et vahetult enne Türgi rallit on kohapeal sadanud kõvasti vihma. Kuigi võistluse avapäevaks on lubatud taas kuiva ja palavat ilma, tuleb võistlusrajaga tutvumine läbi viia märgades oludes ja see teeb legendikirjutamise keerukaks.

Türgi ralli on maailmameistrivõistluste kalendris kolmandat aastat ja mõlemal korral on võitjaks tulnud Citroeni sõitja. 2003. aastal olid kiireimad Carlos Sainz ja Marc Marti, kelle Citroeni meeskond otsustas pärast nende senise teise sõitja Francois Duvali ebaõnnestunud hooaja algust taas võistlema kutsuda.

Möödunudaastane Türgi ralli võitja ja hetke MM-tabeli liider Sebastien Loeb on sel hooajal võitnud kuuest rallist neli. Kolmel viimasel etapil maksimumpunktid võtnud prantslane on ka Türgis peamiseks favoriidiks. Oma ütlemistes jääb ta siiski tagasihoidlikuks: "Küprose tulemused ei näidanud siiski Marcus Grönholmi ja Petter Solbergi tõelist potentsiaali. Marcus näitas enne katkestamist suurepärast kiirust ning Petteril oli palju tehnilisi probleeme. 90 võistluskilomeetrit rajapühkijana sõitmist võtab küll mu kiirust maha, kuid Petter stardib teisena ja nii on teed tema jaoks praktiliselt samad. Marcus stardib viiendana ja see tähendab, et tema tingimused on veidi paremad."

Selle aasta kõikidel rallidel poodiumikohale tõusnud Peugeot läheb Türgis taas oma hooaja esimest võitu püüdma. Meeskonna spordidirektor Jean-Pierre Nicolas jagab kiidusõnu auto töökindluse kohta, kuid mainib, et tööd tuleks teha veel õigete rehvivalikute leidmiseks.

Marcus Grönholm ei pea Türgi rallit oma lemmiketapiks, kuid kiidab korraldajaid, et need on suutnud ette valmistada mõnevõrra paremad võistlusrajad, kui Küprose teed.

MM-tabeli kolmandal kohal olev Markko Märtin on oma eesmärgiks võtnud tuua võimalikult palju punkte. "Tean, et võin 307 WRC vastupidavusele kindel olla ja mu sooviks on aidata meeskonnal võita meistritiitel tootjate arvestuses," ütleb eestlane.

Subaru on Türgis esindatud kahe võistkonnaga, lisaks Petter Solbergile ja Chris Atkinsonile sõidab nende "asfaldiäss" Stephane Sarrazin kaasa võistluseelsel rajaga tutvumisel.

Solberg lõpetas möödunud aastal ralli kolmandana ja läheb ka seekord siit vähemalt poodiumikohta võtma. Eelmise etapi juba avapäeval katkestama pidanud norrakas on taas valmis Tabeli liidrile Loebile konkurentsi pakkuma. "Küprosel ei läinud meil hästi," märgib Solberg, "kuid Türgi ralli meeldib mulle rohkem. Eelmisel aastal oli meil siin probleeme pärast veetakistuste läbimisi, kuid nüüd olen ma valmis kaotatu tagasi võitlema."

Atkinsoni jaoks on algav etapp kuues ralli kus ta saab osaleda WRC-auto roolis. Ka tema ei ole oma viimaste rallidega rahul. "Pärast viimaseid mitte just kõige paremaid tulemusi ootan väga algavat rallit. Olen õppinud sõitma kivistel kruusateedel ettevaatlikult, nüüd sooviksin üles võtta ka kiirust."

Toni Gardemesteri ja Jakke Honkaneni kõrval sõidavad teise tehasepunktidele nomineeritud Focusega Roman Kresta ja Jan Mozny, lisaks neile on Türgis võistlemas veel neli Ford Focust. Meeskonna esisõitja Gardemeister usub, et reaalne oleks tõusta taas poodiumile. "Jäime esikolmikukohtadest ilma seetõttu, et meil ei vedanud. Usun, et poodiumikoht on saavutatav eesmärk. Jäime viimastel etapidel poodiumilt napilt välja tänu halvalen õnnele. Kuid Focuse vastupidavus neil etappidel annab mulle motivatsiooninii algavaks kui ka järgmiseks kivistel teedel sõidetavaks rallietapiks Kreekas."

Hooaega liiga tormakalt alustanud Kresta on viimasel kahel etapil muutnud oma sõidutaktikat ja see on talle edu toonud, mõlemad ralllllid lõpetas ta oma senise karjääri kõrgeimal kuuendal kohal. "Jätkan sama taktikat ka siin," lausub Kresta. "Kavatsen sõita ettevaatlikult ja nii, et tunneksin end mugavamalt ja saaksin jälle hea tulemuse."

Erameeskonna Focusel on sõitmas norrakas Henning Solberg, kes saavutas eelmisel etapil välja oma senise karjääri kõrgeima koha, tulles kokkuvõttes neljandaks. Kolmanda Fordiga asub starti Antony Warmbold, lisaks neile toovad Focus WRC-d starti kohalikud sõitjad Mehmet Besler ja Nejat Avci.

Kuna Mitsubishi meeskonna mõlemad sõitjad katkestasid Türgi ralliga FIA mootorireeglite järgi paari pandud Itaalia etapi, saavad nii Harri Rovanperä - Risto Pietiläinen, kui ka Gigi Galli - Guido d’Amore kasutada Türgis uusi mootoreid. Meeskond läheb Türgi rallile sooviga kasvatada oma punktiskoori.

Mitsubishi Motor Sportsi juht Isao Torii loodab, et seekord saab rallil näha ka nende auto tõelist kiirust: "Küprosele läksime eesmärgiga lõpetada ühe autoga esiviisikus ja tulla mõlema autoga punktikohale. Erakordselt raskel ja nõudlikul etapil me võetud sihi ka saavutasime. Loodan, et Türgi rallil ei tule meil kokku puutuda tehnliste probleemidega ning saame näidata auto tegelikku kiirust."

Škodat esindavad Armin Schwarzi ja Klaus Wicha kõrval taas soomlased Janne Tuohino - Mikko Markkula. Schwarzi sõnul ei oska nad enne rajaga tutvumist ette aimata, milliste teedega on tegu: "Arvan, et teed on veidi sujuvamad kui nad olid seda Küprosel ning loodan, et neil kivistel teedel on meil palju kasu heast juhitavusest."

Stardinimekirja on kantud 85 võistkonda, millest 26 on WRC-autod. Olsbergi eratiimis on startimas taas kaks meeskonda, Tobias Johanssoni kõrval on pärast Boziani Peugeot’ga Küprosel võistlemist Subaru Impreza WRC roolis Daniel Carlsson. Hyundai Accent WRC-del stardib neli meeskonda. Kahele täishooaega sõitvale Suzukile on seekord konkurentsi pakkumas mitmes teised Super-1600 autodel sõitvad võistlejad, nende hulgas Suurbritannia meister David Higgins Opel Corsaga ja itaallane Mirco Baldacci, kes sõidab Fiat Palio S1600-l.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia