Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

09. mai 2005 20:26
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Võistlusjuhend

III rahvusvaheline autoralli Viru ralli 2005

3.-4. juuni 2005. a
Rakvere

Eesti meistrivõistlusted autorallis
IV etapp sõiduautodele
II etapp veoautodele
ECO - liiga võistlus

SA Viru Ralli
Eesti Autospordi Liit

Korraldamise alused
Programm
I Korraldaja
II Üldmäärangud
III Võistlusraja kirjeldus
IV Võistlusautod
V Osavõtuavaldus, registreerimine
VI Kindlustus
VII Reklaam
VIII Üldkohustused, rajaga tutvumine
IX Võistluste käik
X Karistuste koondtabel
XI Protestid, apellatsioonid
XII Tulemused
XIII Auhinnad
XIV Autasustamine
XV Pressikonverentsid
XVI Majutus

LISA 1 Korraldaja poolt kinnitatavad reklaamid
LISA 2 Karistuste koondtabel

Korraldamise alused

Käesolev võistlus korraldatakse vastavuses Rahvusvahelise Spordikoodeksiga (ja tema lisadega), FIA ralli rahvusvaheliste võistlusmäärustega (ja tema lisadega), Eesti rahvuslike autoralli võistlusmäärustega ja käesoleva juhendiga. Kõikide nimetatud dokumentide erinevate tõlgenduste korral tuleb lähtuda ingliskeelsest tekstist.

Muudatustest käesolevas juhendis antakse teada kõikidele osavõtjatele nummerdatud ja kuupäevastatud lisadega hiljemalt 03.06.2005. a allkirja vastu tehnilises komisjonis. Võistlus vastab esimese kategooria rahvusvahelise sportliku ralli (FIA 21.a.) ja Eesti rahvusliku ralli nõuetele (VM 2.2)

Viru ralli 2005 on Eesti MV IV etapp autorallis sõiduautodele ja II etapp veoautodele.
Võistlus on registreeritud FIA rahvusvahelises kalendris nr. 7916 Regional NEAFP
Võistlus on registreeritud EAL-s nr. 65/R

PROGRAMM

AVALDATAKSE VÕISTLUSTE JUHEND
Aeg: Esmaspäev, 09. mai 2005. a

VÕISTLEJATE REGISTREERIMINE
Algab: Esmaspäev, 09. mai 2005. a
Lõpeb: Neljapäev, 26. mai 2005. a kell 18.00

VÕISTKONDADE REGISTREERIMINE
Algab: Esmaspäev, 09. mai 2005. a
Lõpeb: Reede, 03. juuni 2005. a kell 14.00 (TÜV lõpp)

AVALDATAKSE OSAVÕTJATE NIMEKIRI
Koht: internetis: www.virurally.ee
Aeg: Reede, 27. mai 2005. a kell 19.00

RAJADOKUMENTIDE VÄLJASTAMINE
Koht: Võistluskeskus, Rakvere Spordihall, Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Kolmapäev, 01. juuni 2005.a kella 18.00-20.00
Neljapäev, 02. juuni 2005. a kella 07.00-11.00

VÕISTLUSRAJAGA TUTVUMINE (vt. Art. 8.5.)
Aeg: Neljapäeval, 02. juunil kella 08.00-13.00 ja 14.00-20.00
Reedel, 03. juunil 2005. a kella 08.00-12.00

OHUTUSAUTODE INSTRUEERIMINE
Koht: Võistluskeskus, Spordihall, Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kell 14.00

TEHNILINE ÜLEVAATUS, TURBODE MARKEERIMINE (Ajagraafik Art. 5.1.3)
Koht: Autoregistrikeskus, Narva 34 A, Rakvere
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kella 08.00-14.00
ECO - liigale: Laupäev, 04. juunil 2005. a kella 10.00-11.00

ŽÜRII I KOOSOLEK
Koht: Võistluskeskus, Spordihall Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kell 14.30

STARDIAEGADE AVALDAMINE
Koht: Võistluskeskus, Spordihall Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kell 15.00 I ringile, kell 23.00 II ringile
ECO - liigale:
Koht: Service C out
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a hiljemalt kell 12.00

VÕISTLUSTE START
Koht: Rakvere Keskväljak
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kell 16.00

VÕISTLUSTE KÄIK

RALLI START
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a Rakvere keskväljak
16.00 - esimese võistlusauto start I ringile pikkusega 110,08 km, sellest 6 LK kogupikkusega 39,60 km
SS 1 (SS 3) pikkusega 7,32 km, sellest kruusakattega 1,52 km
SS 2 (SS 4) pikkusega 9,55 km, sellest kruusakattega 2,81 km
19.05 - esimene auto tuleb hooldealasse peale SS 1, SS 2, SS 3 ja SS 4 läbimist
20.40 - esimene võistlusauto lõpetab I osa Rakveres, kinnist parki ei ole
23.00 - avaldatakse stardiajad II ringile

Laupäev, 04. juuni 2005. a Parkali t Service park
09.00 - start II ringi II osale pikkusega 95,99 km, sellest 2 LK pikkusega 26,63 km
11.11 - esimene võistlusauto lõpetab II osa, vaheaeg
12.15 - start II ringi III osale pikkusega 107,04 km, sellest 4 LK pikkusega 35,02 km
III osa sõidab ka ECO-liiga

VÕISTLUSTE FINIŠ
Koht: Rakvere keskväljak
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a kell 16.30

TEHNILINE ÜLEVAATUS PEALE FINIŠIT
Koht: Autoregistrikeskus, Narva 34 A, Rakvere
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a kell 16.40

PARC FERME
Koht: Autoregistrikeskus, Narva 34 A, Rakvere
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a kell 16.40

ESIALGSED VÕISTLUSTE TULEMUSED
Koht: Võistluskeskus, Spordihall Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a kell 18.30

AUTASUSTAMINE
Koht: Rakvere Kuur-Saal Tallinna 25 , Rakvere
Aeg: Laupäev, 04. juuni 2005. a kell 20.00

PRESSIKONVERENTSID
Koht: Rakvere Kuur-Saal Tallinna 25 , Rakvere
Aeg: Reedel, 03. juunil 2005. a kell 21.00
Laupäeval, 04. juunil 2005. a kell 19.45

AMETLIK TEADETETAHVEL (ATT)
02.-04. juuni 2005 .a Võistluskeskus, Spordihall Kastani pst 12, Rakvere

VÕISTLUSTE PEAKORTER
Võistluste peakorter paikneb 09. maist kuni 01. juunini 2005. a
Hotellis Wesenbergh, Tallinna 25, Rakvere
Tel. +372 32 233 88
Faks +372 32 235 24
GSM + 372 50 44 073
e-mail: viru.ralli@mail.ee
Võistluste peakorter avatud tööpäeviti kella 10.00-16.00

VÕISTLUSKESKUS
Võistluskeskus paikneb 02.- 04. juunini 2005. a Spordihallis Kastani pst 12, Rakvere
Tel. +372 32 233 88
GSM +372 50 44 073
Faks +372 32 235 24
e-mail: viru.ralli@mail.ee

Võistluskeskus avatud:
Kolmapäeval, 01. juuni kella 18.00-20.00
Neljapäev, 02. juuni kella 07.00-21.00
Reede, 03. juuni kella 08.00-23.00
Laupäev, 04. juuni kella 08.00-20.00

PRESSIKESKUS
Koht: Võistluskeskus, Spordihall Kastani pst 12, Rakvere
Aeg: Reede, 03. juuni 2005. a kella 10.00-22.00
Laupäev, 04. juuni 2005. a kella 10.00-20.00

I KORRALDAJAD

Art. 1. Võistluse korraldajad

1.1. Korraldaja:
III rahvusvahelise autoralli "Viru ralli 2005" korraldab SA Viru Ralli koostöös Kehala Arenduse OÜ-ga.
Tallinna 25, Rakvere 44311
Tel. 32 233 88, faks 32 235 24
e-mail: viru.ralli@mail.ee

1.2. Korralduskomitee koosseis:
Urmas Tamm - Lääne-Viru maavanem
Matti Jõe - Rakvere abilinnapea
Ilmar Paal - SA Viru Ralli
Märt Ots -võistluste direktor

1.3. Vanemametnikud
Žürii: Juhan Mänd (Eesti), Toomas Kreek (Eesti), Ants Kulgevee (Eesti)
Žürii sekretär: Kristi Jeenas (Eesti)
EAL turvavaatleja: Eedo Raide (Eesti)
Võistluse direktor: Märt Ots (Eesti)
Võistluse juht: Toomas Diener (Eesti)
Võistluste juhi asetäitja: Peeter Kippasto (Eesti)
Võistluste juhi asetäitja: -
Rajameister: Aivar Parts (Eesti)
Julgestuse ülem: Märt Ilves (Eesti)
Side ülem: Ilmar Reimann (Eesti)
Tehnilise kom. esimees: Marko Luhthein (Eesti)
Võistluste arst: Sirje Kiisküla (Eesti)
Rajakohtunike ülem: Toomas Sepp (Eesti)
Tulemused: Tarvo Tamm (Eesti)
Pressikeskuse juhataja: Aivar Ojaperv (Eesti)
Võistlejate vahenduskohtunik: Margus Karjane (Eesti)
Võistluse sekretär: Katri Kippasto (Eesti)

1.2.1.Ametnike ja kohtunike eraldusmärgid:

Amet, vesti värv, kiri vesti seljal
1. Lisakatse pealik (punane) STAGE COMMANDER
2. Lisakatse turvapealik (roheline) SS SAFETY OFFICER
3. Arst (valge) DOCTOR
4. Vahenduskohtunik (kollane) COMPETITORS RELATION OFFICER
5. Turvatöötaja (kollane)
6. Kohtunik (kollane)

II ÜLDMÄÄRANG

Art. 2. Seeriavõistlus

2.1. Viru ralli 2005 on Eesti MV IV etapp autorallis sõiduautodele
2.2. Viru ralli 2005 on Eesti MV II etapp veoautodele

III VÕISTLUSRAJA KIRJELDUS

Art. 3. Rada

3.1. Üldandmed
Raja kogupikkus: 313,11 km
Kiiruskatsete arv: 12
Kiiruskatsete kogupikkus: 101,25 km sellest asfaltkattega 31,5 km
Rada on jaotatud kaheks ringiks ja kolmeks osaks.
Korduvkatsete arv: 3
Tutvutav LK kogupikkus: 79,45 km
Raja detailide kirjeldus, ajagraafik, kontrollpunktid esitatakse Legendis.

3.2. Eeltutvumiskeeld.
Võistlejatel, registreerijatel või nende esindajatel on keelatud viibida enne 02. juunit 2005. a. kella 08.00 järgmiste valdade territooriumil lisakatseteks valitud teedel: Kuusalu, Kadrina, Rakvere, Vinni, Rägavere.

Politsei või korraldajate poolt avastatud rikkujaid starti ei lubata. Keelualad avaldatakse võistluste ametlikul internetilehel www.virurally.ee.

IV VÕISTLUSAUTOD

Art. 4. Võistlusautod
Võistlema lubatakse FIA Võistlusmäärustiku Lisa J kohaseid rühmade A ja N autosid, samuti rahvuslike rühmade autosid vastavuses ASN-de tehnilistele eeskirjadele.

4.1. Eritingimused
4.1.1. Põhjakaitsed on lubatud
4.1.2. Porikaitsekummid on lubatud
4.1.3. Paigaldatavad tulekustutussüsteemid peavad vastama FIA VM
Lisa J Art. 253.7, kusjuures:
a) A-rühmas kohustuslik
b) N-rühmas kohustuslik
c) E-rühmas soovituslik (vastavalt ASN-de määrustele)
Käsikustutid on kohustuslikud kõikides rühmades, samuti esmaabipakend ning ohukolmnurk (soovitav lisaks kollase tulega vilkuv taskulamp).
4.1.4. Radariavastaja (antiradari) paigaldamine ja kasutamine on keelatud.
4.1.5. Kasutada on lubatud vaid ühte varuturbot. Rikkumisega kaasneb eemaldamine võistlustelt.
4.1.6. Avoni lõigatud rehvide kasutamine lubatud.

4.2. Masinaklassid.
4.2.1. Seeriautod N-rühm:
klass 1 kuni 1600 cc
klass 2 üle1600 cc kuni 2000 cc
klass 3 üle 2000 cc
4.2.2. Turismiautod A-rühm (sh ka WRC):
klass 4 kuni 1600 cc
klass 5 üle1600 cc kuni 2000 cc
klass 6 üle 2000 cc
4.2.3. Rahvuslik E-rühm
klass 7 kuni 1600 cc
klass 8 üle1600 kuni 2000 cc
klass 9 üle 2000 cc
klass 10 üle 2000 cc 4WD; 2 WD turbo
klass 11 veoautod GAZ 51, GAZ 52, GAZ 53
4.2.4. ECO liiga

4.3.Kui klassis on 3 või vähem startinud autot, võidakse need žürii otsusega ühendada kõrgema klassiga antud rühmas.

V OSAVÕTUAVALDUS, REGISTREERIMINE

Art. 5 Osavõtuavaldus, registreerimistähtajad

5.1. Võistluste osavõtuavalduse võib esitada iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on kehtiv registreerijalitsents.

5.1.1. Juhendi lisana avaldatud osavõtuavalduse vorm peab täidetuna ja allkirjastatult laekuma hiljemalt 26. mai 2005. a., kella 18.00 koos osavõtumaksu tasumisega. Kaardilugeja andmeid võib esitada või täpsustada 03. juuni 2005. a. kella 14.00-ni (TÜV lõpp).

5.1.2.Võistlejad peavad rajadokumentide kättesaamisel esitama järgmised kehtivad dokumendid:
a) täidetud ja allkirjadega osavõtuavalduse
b) registreerijalitsentsi
c) sõitjalitsentsid (A- ja N-rühmas RV-litsentsid)
d) välisvõistlejad ASN stardiloa (templijäljend osavõtuavaldusel, ASN erikiri või RV litsentsi pöördel)
e) autojuhiload

5.1.3. Tehniline ülevaatus enne starti
Iga võistlusel osalev auto peab saabuma koos meeskonna esindajaga tehnilisele ülevaatusele järgmise graafiku järgi:
Reedel, 03. mail 2005. a
08.00-09.00 numbrid 90-76
09.00-10.00 75-61
10.00-11.00 60-46
11.00-12.00 45-31
12.00-13.00 30-16
13.00-14.00 15- 1
13.00-14.00 0 autod
Laupäeval, 04.06.2005. a.
10.00-11.00 ECO-liiga

Tehniline ülevaatus toimub Autoregistrikeskuses Narva 34 A, Rakvere. Võistlusnumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.

TÜV-is tuleb esitada alljärgnevad dokumendid:
a) auto tehn. pass
b) volikiri võistlusauto kasutamise kohta 1 juhi nimele
c) Liikluskindlustus või Green Card
d) Eesti sõitjatel auto tehn. kaart
e) A- ja N-rühma autode kohta homologatsiooniraamat koos lisadega.
f) Võistlejate sõiduvarustus (kiivrid, sõidukombinesoon jne.)

5.1.4. Turbode markeerimine toimub reedel, 03. mail 2005. a kella 8.00-10.00.

5.1.5.Peale TÜV-i kinnise pargi režiimi ei rakendata. Võistlusautod tuleb paigutada stardieelsesse alasse Rakvere Keskväljakul vähemalt 2 (kaks) tundi enne oma stardiaega. Auto võib kohale tuua
meeskonna esindaja.

Ilma alalise registreerimisnumbrita võistlusautode omanikud peavad taotlema enne rallile registreerimise lõppu EAL-ilt (+372 639 8666) ajutist reg.numbrit. R-seeria EAL reg. number on vajalik liikluskindlustuse poliisi sõlmimiseks. Vastavad numbrid saab kätte TÜV-is.

5.2. Starti lubatakse kuni 90 autot.

VI OSAVÕTUMAKSUD, KINDLUSTUS

Art. 6. Osavõtumaksud

6.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
rühma A ja N autod meeskonna kohta: 4500 EEK
rahvusliku rühma autod meeskonna kohta: 3500 EEK
veoautod meeskonna kohta: 1500 EEK
võistkonna kohta: 1500 EEK
ECO-liiga: 2000 EEK

6.1.1. Eeltoodud maksud on kehtestatud nendele võistlejatele, kes nõustuvad korraldaja reklaamidega võistlusautol.

6.1.2. Kui võistleja keeldub korraldaja reklaamidest, märkega osavõtuavaldusel, on eeltoodud maksud kahekordsed. Keelduda ei saa rallitunnuse ja võistlusnumbriga seotud reklaamidest.

6.1.3. Maksud tuleb sooritada korraldaja arvele (ülekandekulud maksjalt):
OÜ Kehala Arenduse
A/a nr. 221022729368
Hansapank SWIFT/BIC - HABAEE2X
Selgitus: Viru Ralli osavõtumaks ja osaleja nimi

6.2. Osavõtuavaldusi käsitletakse ainult siis, kui: osavõtumaksud on laekunud korraldajale täies ulatuses, või osavõtuavaldusele on lisatud avaldaja ASN garantiikiri.

6.3 .Osavõtumaksud tagastatakse juhul kui:
6.3.1. osavõtuavaldust ei rahuldatud
6.3.2. ralli ei toimunud korraldajast mitte olenevatel põhjustel (osavõtumaksust tagastatakse 50%).
6.3.3. korraldaja võib tagastada 25% osavõtumaksust kui võistleja ei saanud startida vääramatu jõu mõjul eeldusel, et toimunu kohta laekub korraldajale ASN-i vastav tõend.

6.4. Kindlustus.
6.4.1. Kõik võistlusautod peavad omama kehtivat liikluskindlustust või Rohelist Kaarti. Liikluskindlustus katab tsiviilvastutuse kolmandate osapoolte ees. Võistluse ajal kehtib Eesti Liikluskindlustuse seadustik.
6.4.2. EAL-i korraldusloaga kaasneb ralli kindlustus kolmandate osapoolte ees kiiruskatsetel 3 500 000 krooni ulatuses (poliisi nr 88981 Seesam Kindlustuse AS).

VII REKLAAM

Art. 7. Reklaam

7.1.Korraldaja reklaamid, võistlusnumbrid ja rallitunnus peavad olema paigaldatud võistlusautole enne tehnilisse komisjoni saabumist vastavalt Lisale 1 ja jääma autole võistluste lõpuni. Korraldaja antud reklaamide omavolilist ümberkujundamist (lõikamist jne) käsitletakse käesolevas punktis rikkumisena. Rikkumisel rahatrahv 5000.- EEK kuni rallilt eemaldamiseni.

VIII ÜLDKOHUSTUSED, RAJAGA TUTVUMINE

Art. 8. Üldkohustused

8.1. Võistlejate sõiduvarustuse ja kiivrite vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.

8.2.ID kaart pole nõutud.

8.3. Määrustike rikkumised rajal registreeritakse ajakaardile.

8.4. Võistlusnumber ja -tunnus.
8.4.1. Korraldaja väljastab igale meeskonnale rallitunnuse kleebise, mis tuleb kinnitada võistlusauto esikapotile kogu ralli ajaks (LISA 1). Rallitunnus ei tohi (ka mitte osaliselt) katta auto registreerimisnumbrit.
8.4.2. Korraldaja väljastab igale meeskonnale kaks võistlusnumbrit, need tuleb kinnitada võistlusauto mõlemale esiuksele kogu ralli ajaks (LISA 1).

8.5. Võistlusrajaga tutvumine
8.5.1. Osavõtjatele väljastatakse rajaga tutvumiseks kogu dokumentatsioon võistluskeskusest Spordihallist aadressil Kastani pst 12 Rakvere:
Neljapäeval, 02. juunil 2005. a. kella 7.00-11.00
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsel väljaspool Juhendis sätestatud aega või Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse alljärgnevalt:
Esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
Teine kord - võistlusele mittelubamine

8.5.2. Allkirjastades rajadokumentide kättesaamisel, peab osavõtja teatama korraldajaile täpsed andmed treeningauto kohta, esitama oma mobiiltelefoni numbri ning teatama oma majutuskoha ralli ajal.

8.5.3. Katsetel viibimine rajaga tutvumiseks on lubatud järgmiselt:
Aeg: Neljapäev, 02. juuni 2005. a kella 08.00-13.00 tutvumine SS7, SS8
Kella 13.00-14.00 vaheaeg, lõuna
kella 14.00-20.00 tutvumine SS9, SS10, SS11, SS12
Reedel, 03. juunil 2005. a. kella 08.00-12.00 tutvumine SS1, SS2, SS3, SS4
Tutvumine lisakatsega SS5 (SS6) on vaba.
Hoiatus! SS5 (SS6) rada on osaliselt tavaliiklusele vastassuunaline, mistõttu nendel osadel tutvumine keelatud. Läbida võib neid lõike tutvumisel ainult tavaliikluse suunas.
Kõikide kiiruskatsetega saab tutvuda kolm (3) korda, mis fikseeritakse faktikohtunike poolt.
Võistlusrajal viibimine enne 02. juunit 2005. a. enne kella 8.00 toob endaga kaasa stardikeelu (vt. Art. 3.2.).
Lisakatsetega tutvumise korra rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtust rohkem arv kordi) karistatakse alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamine
Lisakatsetega tutvumise ajagraafiku rikkumist (viibides kiiruskatsetel Juhendis ettenähtud kellaaegadest enne või pärast) karistatakse alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 5000 EEK
teine kord - kuni võistlustele mittelubamine

8.5.4. Lisakatsetega tutvumisel on keelatud sõita vastu võistlussuunda.

8.5.5. Rajaga tutvumisel on kiiruskatsetel üldine kiirusepiirang 80 km/h, kui see pole alandatud liiklusmärkidega, korraldaja märkidega ja tähistustega legendis. Sõitma peab LE kohaselt ja nõnda, et mitte mingil moel ei segaks teisi liiklejaid ega ei häiriks rajaäärseid elanikke. Tutvumisreeglite järgimist kontrollib korraldaja ja politsei, rikkujaid karistatakse. Radariavastaja paigaldamine keelatud, selle kasutamisel ja leidmisel ei lubata starti.
Võistluse korraldaja karistab võistlusrajaga tutvumisel kiirusepiirangu rikkujaid TÜV käigus politsei või faktikohtunike teate alusel alljärgnevalt:
esimene kord - rahatrahv 1000 EEK
teine kord - 2000 EEK
kolmas kord - žürii otsus

8.5.6. Tutvumisautod
Rajaga tutvumiseks võib kasutada liikluseeskirjadele vastavaid seeriaviisil valmistatud üldliikluseks ettenähtud sõiduautosid (FIA GP Art. 14.3) ja Liikluseeskirjadega lubatud kumme.
a)Tutvumisautod tuleb tähistada meeskonna poolt tutvumisnumbriga,milline tuleb paigaldada parempoolsele tagumisele küljeaknale.Tutvumisnumber saadakse koos
Rajadokumentidega.
b) Rajaga tutvumise kontrollkaart tuleb tagastada võistluse sekretärile.
c) Tutvumisautode ülevaatust kontrollib korraldaja pisteliselt tutvumise käigus.
Ilma tähistuseta tutvumisautosid lisakatsetele peale ei lasta.

8.6.Kõik tutvumisreeglite rikkumised käsitletakse žürii poolt, kes võib rakendada karistusi FIA VM Art. 152 jt. alusel. Vastavad ettekanded saadetakse vajadusel rikkujate ASN-dele.

IX VÕISTLUSTE KÄIK

Art. 9. Võistluste käik

9.1.Võistluste ametlik aeg on Eesti aeg. Ajasignaale edastab täistundidel Eesti Raadio. Võistluste raadio on Viru Raadio sagedusel 92,5 MHz.

9.2. Ralli esimese auto stardiaeg on kell 16.00 03. juunil 2005. a. Rakvere keskväljakul.
9.2.1. Kõik võistlusautod peavad saabuma peale TÜV-i stardieelsesse alasse Rakvere keskväljakul, et rivistuda stardijärjekorraks vähemalt 2 (kaks) tundi enne stardiaega. See ei kehti ECO-liigale.

9.3. Täpne stardiaeg kõigile avaldatakse ametlikul teadetetahvlil ja ajakaardil.
9.3.1. Kõik autod stardivad I ringi I osale 1 minutilise intervalliga.
9.3.2. I ringi lõpus ei rakendata Parc Ferme režiimi.
9.3.3. Laupäeval, 04. juunil 2005. a. stardivad II rigile (II ja III osale) kõik autod
1 minutilise intervalliga.
9.3.4. Kontrollkaartide vahetus toimub TC - 0, TC - 4B, TC - 6B, TC - 9A, TC - 13A.

9.4. Parc Ferme-sse (finišijärgne Parc Ferme) võib karistuseta varem saabuda. Katkestanud meeskond peab katkestamise põhjustest koheselt teatama võistluskeskusesse tel. +372 50 44 073 tagastama oma ajakaardi lähimas kontrollpunktis ja eemaldama võistlusnumbrid.

9.5. Stardiviis lisakatsele
Meeskonnale antakse ajakaart kätte stardieelsel jooksval minutil.
30 sekundit enne start süttib 1. sinine tuli
15 sekundit enne starti süttib 2. sinine tuli
10 sekundit enne starti süttib 3. sinine tuli
5 sekundit enne starti süttib 1. punane tuli
4 sekundit enne starti süttib 2. punane tuli
3 sekundit enne starti süttib 3. punane tuli
2 sekundit enne starti süttib 4. punane tuli
1 sekund enne starti süttib 5. punane tuli
start - kustuvad punased tuled
Valestardi fikseerib valguskiir 50 cm eespool autot, mille peale hakkavad sinised tuled vilkuma

9.6. Tehniline hooldus.
Võistlusauto hooldamine ja rehvide vahetus on lubatud kogu võistluse kestel ainult Legendis eraldi märgitud kohas - hoolduspagis (Service Park) ja tankimine - tankimisalas (Refuel Area). TÜV-le läheb ainult võistlusauto, hooldusautod jäetakse hooldusparki. Hooldusparki lubatakse iga võistluauto kohta üks (1) hooldusauto,millise tuuleklaasile peab olema kleebitud korraldaja poolt antud tunnus.Nimetatud nõude rikkujaid karistatakse rahatrahviga 1000 kr. Tutvumisautosid hooldusparki ei lubata.
9.6.1. Igal meeskonnal peab olema hoolduspargis kasutusel vähemalt 3x5 meetri suurune vettpidavast materjalist kate võistlusauto all.

9.7. Regrupeeringud
Toimub 3 (kolm) regrupeeringut:
Enne sisenemist hooldusparkidesse B ja C - stardiintervallide korrigeerimine katkestajate ja hilinejate arvelt.
Stardijärjekord II ringile määratakse I ringi lisakatsete tulemuste põhjal.
Uus stardiaeg avaldatakse reedel, 03. juunil 2005. a. kell 23.00 ATT-l.
Esimesel päeval katkestanud võistlejad võivad uuesti startida võistluste juhi, tehnilise komisjoni ja võistluste arsti loal järgmistel tingimustel:
- ajakaardile märget mittesaanud (lisakatsel või sellele järgneval ülesõidul katkestanud) võistleja saab võistlust jätkata alates järgmisest ringist, kui ta:
a) teatab võistlusete juhile, tehnilisele komisjonile ja võistluste arstile, et on käesoleval ringil katkestanud, kuid soovib järgmisest ringist jätkata
b) lepib tehnilise komisjoniga kokku aja auto eelnevaks ülevaatuseks ja võistluse arstiga kokku aja meeskonnaga kohtumiseks
c) esitab võistluste juhile legendi raamatus lisana oleva jätkamistaotluse, millel on tehnilise komisjoni ja võistluste arsti lubavad allkirjad
d) esitab auto hooldusalal peale remonti täiendavaks ülevaatuseks tehnilisele kontrollile
e) auto tuleb esitada Rakvere hooldusalal Parkali t SP tehn. komisjonile 03.06.2005. a. kuni kella 22.00. Iga mitteläbitud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse LK nn. maksimumajale. LK maksimumajad kehtivad ainult katkestanute kohta, kes soovivad teisel päeval edasi sõita ning need avaldatakse Ametlikul Teadete Tahvlil.
Katkestamisel ülesõidul peale viimast lisakatset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega. Auto toimetamisel hooldusalasse ei kehti Ralli RV VM p. 12.1.2 ja 12.2.1-12.2.4.

9.8. Avariidest, kus esines võistlejate või pealtvaatajatega vigastusi, tuleb teavitada vastavalt FIA Üldmäärustiku Lisa IV p. 3.3 (ohutusside kaudu). Igal juhul peavad võistlejad kasutama Legendiraamatu OK/SOS tahvleid. Rikkumisel võib žürii võistlejad eemaldada.

X KARISTUSTE KOONDTABEL

Art. 10. Karistused

10.1. Karistused Eestis kehtivate Võistlusmääruste, tema lisade ja käesoleva Juhendi rikkumise eest määrab žürii vastavalt juhendi LISA 2 koondtabelile.
10.2.Kõiki karistusi võib apelleerida, kuid lõpptulemused muudetakse alles pärast apellatsiooni võitmist.

XI PROTESTID, APELLATSIOONID

Art. 11. Protestid ja apellatsioonid

11.1. Protestimaks ASN ettekirjutusena 5000 EEK.

11.2. Kui protesti lahendamine eeldab auto eri osade lahtimonteerimist ja hilisemat koostamist, tuleb protestijal tasuda tehnilise komisjoni määratav täiendav kautsjon:
protest selgelt määratletud auto osa kohta (mootor, ülekanne, roolisüsteem, pidurid, elektriosa, kere jne.) 1000 EEK
protest kogu võistlusauto vastu 2000 EEK

11.3. Kõik kulutused auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
hagejal, kui protesti ei rahuldatud
kostjal, kui protest rahuldati

11.4. Kui protesti ei rahuldatud ja tegelikud kulutused protesti lahendamiseks osutusid suuremateks, tasub vahesumma protestija. Väiksemate tegelike kulutuste puhul tagastatakse ülejääk hagejale.

11.5. Apellatsioonimaksud:
ASN 10 000 EEK
FIA 4600 EUR

XII TULEMUSED

Art. 12. Tulemused

12.1. Tulemused avaldatakse ATT-l kooskõlas Art. 21.2.1. FIA Ralli Üldmäärustega klasside ja rühmade kaupa (vt. p. 4.2.-4.5.)

XIII AUTASUD, AUHINNAD

Art. 13. Autasud ja auhinnad

13.1. Auhindade ja karikate loetelu
13.1.1. Rühm A auhinnad
I koht
II koht
III koht
13.1.2. Rühm N auhinnad
I koht
II koht
III koht
13.1.3.Rühm E auhinnad
I koht
II koht
III koht
13.1.4. Iga klassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
13.1.5. Kui klassis stardib alla viie (5) meeskonna, autasustatakse vaid parimat.

13.2. Võistkondlik arvestus
Võistkonna moodustavad 2 või 3 autot. Iga juriidilise isiku registreerijalitsentsi omanik või tema esindaja võib üles anda ühe või rohkem võistkondi võistlusel osalemiseks. Üks meeskond võib osaleda vaid ühes võistkonnas. Võitnud võistkond on see, kelle kahe parema tulemuse saanud meeskonna aegade kogusumma on väikseim.
Võrdse tulemuse korral on parem see võistkond, kelle meeskonnal on parem koht üldarvestuses. Kui võistkonnast üks auto eemaldatakse võistluselt või kaks katkestavad võistluse, tähendab see kogu võistkonna mittearvestamist.
13.2.1 Kolme parimat võistkonda autasustatakse karikatega.

XIV AUTASUSTAMINE

Art. 14. Autasustamine

14.1. Autasustamine toimub laupäev, 04. juuni 2005. a kell 20.00 Rakvere Kuur-saalis Tallinna tn 25, Rakvere.

14.2. Autasustatavad on kohustatud osalema tseremoonial. Puudumisel kaotavad nad õiguse auhindadele.

14.3. Auhindade loetelu avaldatakse võistluste ametlikul teadetetahvlil.

XV PRESSIKONVERENTSID

Art. 15 Pressikonverentsid

15.1. Pressikonverentsid toimuvad Rakvere Kuur-Saalis Tallinna 25, Rakvere reedel, 03. juunil 2005. a kell 21.00 ja laupäeval, 04. juunil 2005. a kell 19.45.

15.2. Võistlejad, keda määrab võistluste juhit, peavad osalema pressikonverentsil.

XVI MAJUTUS

Art. 16 Majutus

16.1. Majutuse broneerimine: hotell Wesenbergh, tel. +372 32 234 80, faks +372 32 235 24; e-mail: wesmo@hot.ee



LISA 1
KORRALDAJA POOLT KINNITATAVAD REKLAAMID

NB! Luukpäradega autodel kleebitakse reklaam 3 luukpärale mitte klaasile!
1 küljenumber (2 tk) 50x50 cm VIRU RALLY
2 võistlusnumber ees (1 tk) 50x22 cm VIRU RALLY
3 reklaam (1 tk) kuni 40x20 cm reserveeritud
4 reklaam (2 tk) kuni 50x20 cm reserveeritud
5 reklaam (2 tk) kuni 30x15 cm reserveeritud
6 reklaam (1 tk) kuni 40x20 cm Hansa Liising
7 reklaam (2 tk) kuni 30x20 cm reserveeritud



LISA 2
X KARISTUSTE KOONDTABEL

Karistuse põhjus Stardi-keeld Rallilt eemalda mine Karistus Ajaline Rahaline
VJ 3.2 Eeltutvumine rajaga enne 05.05.2005 *
VJ 6.2 Osavõtumaks tasumata *
VJ8.5/6 Rajaga tutvumine korduv kuni
FIA15.1.2 Hilinemine tehnilisele ülevaatusele *
FIA 15.1.3/5 Auto mittevastavus, dokumendid kuni
FIA 16.3 Startidesse hilinemine üle 15 min. *
VJ 4.1.5 Radariavastaja **
VJ 4.1.6 Turbovahetus **

FIA 7.1 Meeskond **
FIA 8.1.1 Legendi mittejärgimine kuni
FIA 8.3.2 Ajakaart **
FIA 11.1.3 LE kolmas rikkumine **
FIA 11.4 Auto pukseerimine, vedu kuni
FIA 11.5,1/2 Tõkestamine, ebasportlikkus kuni
FIA 12. Hooldus, tankimine kuni
FIA 13.1 Kiilasrehvid **
FIA 15.1.8 Auto tehniline korrasolek **
FIA 15.1.9/10 Markeeringud autol **
FIA 15.2.2 Tehniline järelkontroll **
FIA 17.3/4 Ajakaart **
FIA 18.1.9 KP kohtunikele mitteallumine kuni
FIA 18.8 KP-de läbimisjärjekord **
FIA 19.2/3/4 Lisakatsetel sõit **
FIA 19.9 PeatumineLK finishi ja stop märkide vahel **
FIA 19.12.1 Stardimärge ajakaardil **
FIA 19.14 Kõrvaline abi LK-l kuni
FIA 20.1 Parc Ferme **
FIA Lisa V p.6 Rehvid **
FIA 11.1.2 LE teine rikkumine 5 min.
FIA 16.3 Hilinemine ralli starti kuni 15 min. 10 sek/min
FIA 18.6.9.a) Hilinemine AKP-sse 10 sek/min
FIA 18.6.9.b) Varemsaabumine AKP-sse 1min./min.

FIA 19.7 Hilinemine LK starti 1min.
FIA 19.8 Valestart LK-le 1.rikkumine 10sek.
Valestart LK-le 2.rikkumine 1min.
Valestart LK-le 3.rikkumine 3min.
FIA 19.10 LK stardist keeldumine 10min.
FIA 19.12.2 LK finishimärke puudumine 5min.
FIA 20.2.2 Remont parc ferme`s 1min./min.
FIA 7.3 Nimede ja rahvuslippude puudumine autol 300.-EEK
FIA 11.1.1 LE esmane rikkumine 500.-EEK
VJ 5.1.4. Turbode markeerimine 1000.-EEK
VJ 8.4.1 Kaetud auto reg. Märk 500.-EEK
VJ 8.4.1 Rallitunnuse puudumine 500.-EEK
VJ 8.4.2 Võistlusnumbri puudumine 500.-EEK
VJ 8.5 LK tutvumiskorra rikkumine 1 kord 5000.-EEK
VJ 7.1 Reklaammääruste rikkumine 5000.-EEK
VJ 8.5.5 Kiirusepiirangu rikkumine tutvumisel 1. kord 1000.-EEK
VJ 8.5.5 Kiirusepiirangu rikkumine tutvumisel 2. korda 2000.-EEK
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia