Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Itaalia MM-rallil saavutas võidu Sebastien Loeb
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalavahetusel toimunud Itaalia MM-rallil oli võidukas Citroen Xsaral sõitev Sebastien Loeb, teiseks tuli Petter Solberg (Subaru) ja kolmanda kohaga lõpetas võistluse Marcus Grönholm (Peugeot).
Valitsev maailmameister Sebastien Loeb läks Itaalia Sardiinia rallit juhtima kolmandal kiiruskatsel, kui senine liider Marcus Grönholm sisenes kurvi liiga kiiresti ja tema Peugeot 307 üle katuse rullus. Loeb võitis Sardiinias kaheksa kiiruskatset seitsmeteistkümnest. Ühtlasi tõusis prantslane teise järjestikuse rallivõiduga MM-võistluste punktitabeli liidriks.
Itaalia ralli teisel kohal lõpetanud Petter Solberg kaotas reedestel katsetel esimesena rajal olles aega ja jäi võitjale alla ligi minutilise kaotusega. Norralane on oma tulemusega rahul, kuigi märkis, et oleks oodanud enamat.
"Mul oli Sebastieniga põnev võitlus. Loomulikult oleksin ma tahtnud, et vahe oleks olnud väiksem. Kahjuks nii ei juhtunud ja mu tulemus on parim, mis ma suutsin," ütles Solberg. Konkurendi paremust tunnistama pidanud Subaru piloot langes MM-üldarvestuses teisele kohale, jäädes liidrist maha ühe punktiga.
Marcus Grönholm jäi teisest kohast enam kui kahe minuti kaugusele. Soomlane tõusis viimasele poodiumikohale 13. kiiruskatsel tänu sellele, et seni kolmandal kohal püsinud Harri Rovanperä (Mitsubishi) tegi katse viimases kurvis avarii. Oma sõnul ei olnud Grönolm kindel, kas oleks suutnud kaasmaalasest puhta sõiduga mööduda. "Arvasin, et mu ainus võimalus on Harrit surve all hoida ja minu arvates see taktika töötas, kuna ta sõitis teelt välja."
Neljandana lõpetas ralli Markko Märtin. Grönholmi tiimikaaslane sõitis ralli viimasel päeval liigseid riske võtmata, et võistlus kindlasti punktikohal lõpetada. MM-tabelis seitsmepunktise kaotusega Loebile kolmandat kohta hoidev eestlane leiab, et Sardiinia kivistelt teedelt lisandus hulganisti kogemusi, et võistelda edukamalt kolmel järgneval Vahemere maades toimuval rallietapil. Märtini kaotus liidrile oli neli minutit ja 12,3 sekundit.
Viiendale ja kuuendale kohale tulid vastavalt Fordi meeskonnas sõitvad Toni Gardemeister ja Roman Kresta. Gardemeister kaotas ralli avakatsel aega sõiduveast tingitud tehniliste probleemide tõttu ning alustas teist kiiruskatset 18. kohalt. Teise päeva lõpuks tõusis soomlane viiendaks, kuid pidi 11. katsel peatuma auto mootori õlisurve probleemide tõttu ja sai katkestamise eest viieminutilise karistusaja.
Kolmandal päeval superally süsteemi järgi rajale naasnud soomlane sõitis viimastel katsetel rahulikult, et koguda punkte. "Olen oma kiirusega rahul, ka saime head punktid. Kui istusin eelmisel õhtul pimedas metsas ja loopisin mehaanikuid oodates viis tundi kive, ei osanud ma loota, et see võiks võimalik olla. See on olnud raske nädalalõpp, mis kokkuvõttes lõppes hästi," kommenteeris Gardemeister oma tulemust.
Fordi teine sõitja Roman Kresta lõpetas ralli oma senise karjääri kõrgeimal kohal. "Nii minu kui ka meeskonna jaoks oli ülioluline sõita see ralli lõpuni. Sõitsin üliettevaatlikult ja selline taktika viis eesmärgini," ütles tšehh.
Seitsmendaks tuli enam kui 1100 kilomeetri pikkusel Itaalia MM-rallil Antony Warmbold. Parima erasõitjana MM-tabelis 11. kohal olev sakslane jäi oma tulemusega väga rahule. Ka kaheksandana lõpetanud OMV meeskonna Citroenil sõitval Juuso Pykälistöl oli põhjust rõõmustamiseks, sest ta võttis Sardiinias oma elu esimese MM-ralli punkti. Tema tiimikaaslane Manfred Stohl lõpetas soomlasest 14,4 sekundit tagapool ja jäi teist etappi järjest punktikohalt napilt välja.
Suurbritannia sõitja Mark Higgins (Ford) oli veel kaks katset enne lõppu seitsmendal kohal, kuid langes tehnilistest probleemidest tingitud ajakaotuse tõttu kümnendaks.
Meeskondlikus arvestuses juhib maailmameistrivõistlusi Peugeot, kellel on kokku 54 punkti, 11 punkti kaugusel on Citroen. Neile järgnevad Subaru (36 p) ja Ford (33 p). Mitsubishi on 24 punktiga neljandal positsioonil ja viimasel kohal oleval Škodal on kokku 6 punkti.
Juunioride arvestuses läks võit seekord Citroenil sõitnud Daniel Sordole. Päev pärast rallit 22-aastaseks saav hispaanlane oli oma tulemusega rahul ja jagas kiidusõnu nii autole kui meeskonnale. Sardiinia rallivõit oli esimeseks MM-võiduks kruusarallil ka Citroen C2 jaoks.
Teiseks tuli JWRC-arvestuses Urmo Aava - Kuldar Sikk (Suzuki). Eestlased kaotasid ralli lõppedes klassivõitjale kolm ja pool minutit. Aava ütles, et ralli oli tema jaoks põnev, sõita tuli mõistlikult ja samal ajal autot tundma õppida.
"Arvatavasti tänu sellele, et püüdsin algusest peale probleemidest hoiduda, suutsin saavutada nii hea tulemuse. Auto on hea ja vastupidav, teel olid uskumatult suured kivid. See oli minu jaoks ideaalilähedane ralli, meil ei olnud probleeme ja sõitsime lõpuni," sõnas Aava.
Kolmandana lõpetas teine Citroeni sõitja Kris Meeke, kes tõusis JWRC punktitabeli liidriks. Briti sõitja oli noorte arvestuse rallit juhtimas, kuid langes 11. katsel teelt väljasõidu järel kolmandaks.
Itaalia ralli 2005 tulemused
1. Sebastien Loeb - Daniel Elena (Citroen Xsara WRC) 4:06:33,7
2. Petter Solberg - Philip Mills (Subaru Impreza WRC 2005) +59,6
3. Marcus Grönholm - Timo Rautiainen (Peugeot 307 WRC) +3:07,3
4. Markko Märtin - Michael Park (Peugeot 307 WRC) +4:12,3
5. Toni Gardemeister - Jakke Honkanen (Ford Focus RS WRC 04) +8:29,3
6. Roman Kresta - Jan Mozny (Ford Focus RS WRC 04) +9:29,2
7. Antony Warmbold - Michael Orr (Ford Focus RS WRC 04) +9:59,8
8. Juuso Pykälistö - Mika Ovaskainen (Citroen Xsara WRC) +10:21,2
9. Manfred Stohl - Ilka Minor (Citroen Xsara WRC) +10:35,6
10. Mark Higgins - Trevor Agnew (Ford Focus WRC 02) +12:21,1
|
|
|
|