Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Autoralli MM-kalendrisse võib tulla suuri muudatusi |
|
Autoralli MM-kalendrisse võib tulla suuri muudatusi
Kuigi autoralli MM-võistluste kalendrisse kuulub 2005. aastal 16 etappi, mis toimuvad jaanuarist novembrini, on FIA-le tehtud ettepanekuid sarja ajakava muutmiseks.
Iirimaa valitsus on kinnitanud, et on valmis toetama püüdlusi selle nimel, et riigis korraldataks autoralli MM-etapp. Iirimaa turismiministri sõnul annab valitsus 640 000 eurot esimese Iirimaa ralli toetuseks. Sel aastal korraldatakse seal ralli pilootprojektina, järgmisel aastal korraldatav võistlus oleks aga juba otsustavaks 2007. aasta rallikalendrisse pääsemisel.
Korraldatav etapp saaks olema täiesti uus ralli. Võistluse stardi- ja finišikohaks on Sligo, hooldusala asukoht on kavandatud Enniskillenisse. Kuigi praegu kehtivate reeglite järgi ei ole erinevate pinnastega MM-rallid lubatud, on Iirimaa rallill plaanis nii asfaldi- kui kruusakatsed. Sellega püütakse näidata, et MM-etapp võib toimuda mistahes kattega teedel.
Ka Poola on astunud samme, et saada maailmameistrivõistluste korraldajamaaks. 2005. aasta juunis toimuv Poola ralli peetakse esmakordselt kruusal. Ühtlasi on tegu ainsa Euroopa meistrivõistluste etapiga, mida ei peeta asfaldil. Ralli toimumiskoht on toodud riigi edelaosast kagusse ning keskuseks on Mikolajki.
Poolas on ka varem maailmatasemel võistlusi korraldanud. Poola ralli oli MM-kalendris 1973. aastal, kui võisteldi esmakordselt autotootjate maailmameistritiitli nimel.
Oma soovist korraldada lähiaastatel MM-etappi, on teada andnud ka Portugal, kus aprilli algul toimus suurejooneline ralli mitmete praeguste ja endiste tippsõitjatest osalejatega. Portugali ralli oli MM-osavõistluseks aastatel 1973-2001, kuid FIA otsustas etapi rallikalendrist välja jätta, põhjendades seda keerulise ligipääsuga katsetele õnnetuste korral.
Ka Kesk-Idas asuvad riigid Jordaania ja Omaan on näidanud oma valmisolekut ja tahet suurürituse korraldamiseks.
Lisaks sellele on Subaru rallimeeskonna juht David Lapworth teinud rahvusvahelisele autoliidule FIA ettepaneku, et autoralli maailmameistrivõistluste etapid võiksid toimuda hoopis oktoobrist märtsini. Nii oleks rallihooaeg lahus F1 hooajast.
Lapworthi arvates suurendaks see meedia huvi MM-võistluste vastu. Ka sarja teleõigusi omava firma ISC tegevjuht Simon Longi arvates on üheteistkümne kuu peale jaotatud 16 rallietappi liialt hajutatud.
|
|
|
|