Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Portugali ralli esikolmikus Carlsson, Hirvonen, Araujo
|
Loe lisaks |
|
|
Veatu sõit tõi Daniel Carlssonile ja Mattias Anderssonile Portugali rallilt esimese arvestatava rallivõidu. Rootslased tõusid ralli liidriks avakatsel ja võitsid üheksa kiiruskatset kaheteistkümnest.
1. ja 2. aprillil peetud Portugali ralli võitsid N-rühma Subaru Imprezal sõitnud Daniel Carlsson - Mattias Andersson enam kui minutilise edumaaga teiseks tulnud soomlaste Mikko Hirvoneni ja Jarmo Lehtineni (Subaru Impreza WRX) ees. Kolmandal kohal lõpetasid võistluse Portugali meistritiitli eest võistlevad Armindo Araujo - Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo 8).
Carlsson jäi ralliga väga rahule, eriti seetõttu, et tal õnnestus paljudest tugevatest sõitjatest kiirem olla. "See oli mu esimene tõsisem rallivõit ja minu jaoks väga tähtis. Ralli ise oli suurepärane ja ka korraldus oli tasemel," ütles Carlsson.
Mikko Hirvoneni autol oli avakatsetel probleeme turboga. Kaks kiiruskatset võitnud soomlane sõnas, et ta oleks end paremini tundnud WRC-auto roolis, sest Portugali teed olnuks rütmi ja kiiruse poolest selle jaoks sobivamad.
Portugali sõitja Armindo Araujo jaoks seadis startides eesmärgiks koguda maksimaalsed punktid Portugali meistrivõistluste arvestuses. "Meil käis suurepärane võistlus ralli võitjatega. See, et suutsime esikolmikus lõpetada, on hea tulemus," kommenteeris Araujo.
Neljanda kohaga finišeerusid Juha Kankkunen - Juha Repo, kes jäid poodiumikohast vaid kahekümne sekundi kaugusele. "Armindo sõitis väga hästi ning mul ei olnud võimalustki teda püüda," ütles neljakordne autoralli maailmameister, kes tähistas Portugalis ka oma sünnipäeva ning esimese MM-ralli võidu kahekümnendat aastapäeva.
Üldarvestuse viiendana lõpetasid A-rühma kiireimad Daniel Sordo ja Marc Marti (Citroen C2), kes jäid samuti oma tulemusega rahule. Noor hispaanlane läks oma klassis juhtima juba avakatsel ja hoidis seda positsiooni lõpuni.
Portugali ralli kandideerib 2006. aastal MM-võistluste kalendrisse, seetõttu kommenteerisid paljud sõitjad ralli korraldust.
Ohutusautot roolinud Carlos Sainz jäi toimunuga väga rahule. Hispaanlane kiitis võistluse korraldust, teede olukorda ja valikut, asukohta ning ralli peakorteri tööd. Juha Kankkunen märkis, et ta ei näe ühtegi põhjust, miks Portugali etapp ei võiks olla maailmameistrivõistluste kalendris.
Portugali ralli 2005 tulemused
1. Daniel Carlsson - Mattias Andersson (Subaru Impreza WRX ) 2:44.54,0
2. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Subaru Impreza WRX) +1:09,0
3. Armindo Araujo - Miguel Ramalho (Mitsubishi Lancer Evo 8) +2:25,2
4. Juha Kankkunen - Juha Repo (Subaru Impreza WRX) +2:51,1
5. Daniel Sordo - Marc Marti (Citroen C2 S1600) +3:49,4
6. Ricardo Teodosio - Paulo Primaz (Mitsubishi Lancer Evo 7) +6:20,3
7. Jose Pedro Fontes - Fernando Prata (Renault Clio S1600) +7:54,2
8. Pedro Matos Chaves - Nuno Rodrigues (Renault Clio S1600) +8:12,9
9. Carlos Guimaraes - Nuno Gomes (Mitsubishi Lancer Evo 7) +13:13,8
10. Vitor Lopes - Octavio Araujo (Subaru Impreza WRX) +13:52,7
|
|
|
|