Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kupri - Zõbin plaanivad debüüti neljarattaveolisel autol |
|
Kupri - Zõbin plaanivad debüüti neljarattaveolisel autol
Aasta jagu rahvarallidel kaherattaveolisel Audil võistelnud Alari Kupri ja Lauri Zõbin loodavad Saaremaa rahvarallil anda väärika lahingu, kuna järgmistel etappidel plaanitakse rajal olla 4WD autoga.
2004. aastal Saaremaa rahvarallil esimese võistluskogemuse saanud Alari Kupri ja Lauri Zõbin teevad viimase stardi klassis 2WDb tõenäolisel sel aastal. Pärast 2005. aasta Saaremaa rahvarallit loodavad mehed võistlustulle astuda neljarattaveolisel Audil.
"Ehitamisel on ka uus auto. Kuna olen väga suur Audi Quattro fänn, plaanin minna üle neljarattaveoliste autode klassi. Kui hästi, läheb stardime selle autoga juba Harju rahvarallil," ütles Alari Kupri.
Seni on tartlane rahvarallidel ja -sprintidel võistelnud autol Audi 80 Coupe. Esmakordselt osalesid Zõbin - Kupri rahvarallil eelmisel aastal Saaremaal. "Seal lugesin Laurile kaarti. Kuna meil puudus nii rallist, kui sellisest üldse igasugune ettekujutus, olime õnnelikud, et lõppu jõudsime," rääkis Kupri. "Meile olid võõrad nii legend, rehvid, kui vedrustus."
Järgmise stardi tegid mehed Pärnu rahvarallil. "Vahetasime Lauriga kohad, kuna olin endale vahepeal soetanud Audi Coupe, millele oli paigaldatud Audi 200 turboga mootor. See Audi, millega osalesime Saaremaal, oli tema projekt-auto ja pole siiani päris valmis," jätkas Kupri. "Selle ralli kahjuks katkestasime, kuna ma ei osanud paljude asjadega arvestada. Küttetorustik oli nõrk, bensiinipumba relee põles maha, starter ütles üles, sidur oli selle mootori jaoks lahja."
"Siis sõitsin mõned sprindid ja sain aru, et auto kere tuleb muuta jäigemaks, vedrustus ja amordid vahetada, auto tuleb saada kergemaks ja paremini jooksma. Muidu tulemust ei tule."
Enne Viljandi rahvarallit käisid mehed kunagise rallisõitja Aavo Pikkuusi jutul. "Ta aitas meid nõuga, näitas mõned sõidunipid ja muutis täielikult meie arusaama legendi kirjutamisest. Viljandi rahvarallil sõit legendi järgi juba sujus, aga probleemid olid mootori võimsusega. 121 kW asemel oli kuskil 80 kW," lausus Kupri.
"Tallina ja Tartu rahvarallid sõitsime mõlemad selle sama mootoriga ja õigesti me seda käima ei saanudki. Koeru rahvaralliks paigaldasime oma Audile tavalise vabalt hingava 100 kW mootori, mis oli Saaremaa rallist saati seisnud küünis heinte all. Püüdsime selle nii hästi, kui oskasime, käima panna ja läksime kohale."
"Tulemus oli esimest korda meie jaoks üllatav. Kui esimene päev läks natuke aia taha, siis teisel päeval hakkasime tõusma, kuigi üles oli öelnud käsipidur ja ka käiguhoovastikus oli suur lõtk. Siiski saime katsetel kirja oma klassis kaks teist ja ühe neljanda aja. Enne eelviimast katset olime juba oma rühma neljandad ja lootsime esimesed veel kinni püüda," jutustas Kupri. Toona oli paar kurvi enne katse lõppu nende legendis väike viga ja ralli lõppes suure hooga teelt väljasõiduga. "Kaotasime poolteist kuni kaks minutit ja lootuse tulla esimest korda esikolmikusse."
Saaremaa rahvarallil lubavad mehed oma välimuselt päevi näinud Audil taas stardis olla. "Sellel aastal plaanin osaleda kõigil rahvaralli ja rahvasprindi etappidel," lisas Kupri.
|
|
|
|