Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Auto seadistuste testimine - see on imelihtne!
Autospordiajakiri rally.ee viis koostöös firmaga Privilo OÜ Võrumaal Väimelas läbi omanäolise testi. Eesmärk oli välja selgitada, kas ja kui lihtne on Eestis mõõta ralliauto kiirendus- ja võimsusomadusi.
Mõõteseadet rentiva Privilo OÜ juhatuse liige Priit Suviste kinnitusel on aparaat Eestis ainulaadne. "See annab hea ülevaate auto kohta ja mingil määral juhi potentsiaalist. Saab võrrelda erinevaid tulemusi - näeb ära ka efekti, näiteks, kui auto seadistust on muudetud," rääkis Suviste.
Tema kinnitusel on adekvaatsete mõõtetulemuste saamisel eelduseks sarnased testimisolud. "Testi ajal peab võimalikult täpselt teadma auto kaalu koos juhiga, kuna see mõjutab tulemuste objektiivsust. Seadme kasutamiseks on vaja siledat ja sirget teed. Kõigi andmete saamiseks on vaja läbida ligikaudu pool kilomeetrit, suurema osa andmetest saab siiski kätte 200 meetriga," ütles Suviste.
Pihuarvuti suurune seade kinnitub tuuleklaasi külge, voolu saab sigarisüütajast. Samuti on olemas vastavad juhtmed generaatoriga ühendamiseks. Süsteem võimaldab salvestada ligi paarkümmend erinevat parameetrit, nii mootori tööst kuni G-jõudude mõõtmiseni.
"Ohvriks" sai valitud Gabriel Müürsepa võistlusauto Lada Samara, millega Võrust pärit rallimees läbis mitmel korral ligi poole kilomeetri pikkuse suletud sirge teelõigu, seade auto käitumist fikseerimas.
"Saime rohkem aimu, millised auto võimalused täpsemalt on. Usun, et kui seadmega paar päeva tööd saaks teha, on võimalik auto seadistus ka päris korralikult paika panna," märkis rallidel Müürsepale kaarti lugev Mihkel Haug. Rallimeeste kinnitusel annab aparaat väga arvestatavat infot.
"Nüüd oleks huvi suvel asjaga natuke pikemalt proovida, et katsetada erineva käigukastiga ja erinevat mõõtu veljega. Tahaksime ka mootorit natuke erinevatesse seadistusse panna," lisas Haug.
Mõõteseade kinnitatuna auto esiklaasile.
Mõõtetulemused sõltuvad ka rehvidest.
Antud graafik näitab hobujõude ja väändemomenti võrdluses pööretega. Pöördemoment on tähistatud punktiirjoonega, hobujõud pideva joonega. Antud autol saavutati maksimaalne pöördemoment 101,3 Nm 6156 pöörde juures.
Lisainfo: www.privilo.ee
|
|
|
|