Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Markko Märtin: Mul on veel palju õppida |
|
Markko Märtin: Mul on veel palju õppida
Autoralli MM-võistluste arvestuses pärast kahte toimunud etappi on Peugeot' meeskonnas võistlev Markko Märtin vaid ühe punkti kaugusel liidrist. Mullu võitis ta esmakordselt MM-kalendrisse kuulunud Mehhiko ralli Fordil. Kas eestlasel õnnestub rallivõitu kaitsta?
Oled viimasel ajal Peugeot 307 WRC-ga testinud, kas tunned end nüüd kindlamalt? Kas 2004. aasta Mehhiko ralli võitjana arvad, et ka 307 sobib võistlemiseks ka nendes tingimustes?
Jah. Sellele rallile tulles on mul enam kogemusi, kui eelmistel oli. Meil oli kolmepäevane testimine Sardiinias. Kahjuks olid teed siis niisked ja sadas isegi lund. Usun siiski, et oleme astunud suure sammu edasi. Oskan auto käitumist paremini ette aimata. Pärast Mehhiko rallit teame, mida peame edasi tegema ja millises suunas edasi liikuma.
See ralli on kokkuvõttes kogu hooaja kõige lühem etapp, kokku 930 km, kuid suur osa sellest on kiiruskatseid. Kõik katsed on ligikaudu vaid 50 kilomeetri kaugusel ralli keskusest Leonist. Kuidas hindad, kas selline kompaktsus tuleb rallile kasuks?
Tuleme rallile võistlema. Katsetel sõitmine on parem, kui liikumine teedel katsete vahel. Ei ole just kuigi meeldiv sõita tunde lihtsalt mööda maanteid.
Pärast Rootsi rallit ütlesid, et oled üllatunud, leides end MM-võistluste punktitabelis teiselt kohalt. Nüüd, mil Toni Gardemeister läheb stati esimesena, on sul võimalus võtta kokkuvõttes liidripositsioon. Kui tõenäoliseks seda võimalust pead?
Ma ei oska öelda. Arvasin, et hooaja alguses kaotan kindlasti punkte ja olen tagapool. Pärast kaht rallit olen liidrist ainult ühe punkti kaugusel. Ma pean tunnistama, et minu teine koht ei olnud saja protsendiliselt just tänu sõidustiilile saavutatud. Nüüd peame kõvasti tööd tegema, et edumaad tekitada.
Mul on praegu sama palju punkte, kui oli sel ajal aasta tagasi, mil ma sõitsin paremini. Pean tagasi saama oma tollase kiiruse ja kindluse. Pean kindlustama, et minu taga olevad sõitjad mind kinni ei püüaks.
Auto sobib iseenesest kõikidele rallidele, kuid ma pean paremini aru saama 307 käitumisest kruusal. Kuival kruusal olen sõitnud vaid tänasel testikatsel, samuti oli see mu esimene sõit taolisel pinnasel Pirelli rehvidega. Kindel on see, et mul on veel palju õppida.
Pidin valima rehvid nii Mehhiko, kui ka Uus-Meremaa ralliks ilma, et oleksin neid isegi testida saanud. Homme saame tegelikult teada, millised rehvisegud töötavad ja paremini vastu peavad.
Sul on uus auto, uued rehvid ja uus meeskond. Kuidas sa nende muutustega hakkama saad?
See ei ole olnud kerge. Ma kartsin, et see on raske, kuid tegelikkuses on see olnud veelgi keerukam. Teen palju tööd koos inseneridega, et leida enda jaoks parimat lahendust. Ma pean ütlema, et olen tiimiga väga rahul. Peamiseks on hetkel siiski oma autole parima seadistuse leidmine.
|
|
|
|