Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
28. veebruar 2005 21:13
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Mehhikos teeb debüüdi Subaru Impreza WRC 2005

 Loe lisaks
Autoralli juunioride maailmameistrivõistluste punktiseis pärast 2005. a 2. etappi

Peugeot' hõivas meeskondlikus arvestuses liidrikoha

Petter Solberg Mehhiko ralli võidu üle õnnelik

Solberg tõusis Mehhiko ralli võiduga üldliidriks

Mehhiko ralli esikolmikus Solberg, Grönholm ja Märtin

Mehhiko Corona ralli liidrina jätkab Petter Solberg

Märtin langes teise päeva avakatsel neljandaks

Mehhiko ralli avapäeva lõpetas liidrina Petter Solberg

Subaru Impreza WRC 2005. Foto: SWRT
Pärast aasta pikkust arendusprogrammi saab Subaru rallimeeskond enda käsutusse uue võistlusauto. Subaru tiim arendas Impreza WRC 2005 mudeli välja koostöös Jaapani firmaga Fuji Heavi Industries.

11. märtsil teeb Mehhiko rallil debüüdi Subaru rallimeeskonna võistlusauto Subaru Impreza WRC 2005. Uus Impreza mudel vahetab välja Impreza WRC 2004 modifikatsiooni, millega Petter Solberg
saavutas viis rallivõitu.

Viimase kaheteistkümne aasta jooksul on Imprezal võidetud kuus maailmameistri tiitlit ja saavutanud võidud 44 rallilt. Esmakordselt tutvustati Imprezat 1993. aastal.

Auto on läbi teinud uuenduskuuri. Uuendatud on nii keret, mootorit, kui ka vedrustust. Ralliteedele mõeldud Impreza on ehitatud täielikult FIA autoralli MM-i uute reeglite järgi. See on oma eelkäijast 30 mm laiem, mistõttu eksterjöör jätab agressiivsema mulje. Autot on disaininud Jaapani disainerid.

"Laiem auto annab parima juhitavuse, eriti asfaldil," selgitas Subaru tiimi pealik David Lapworth. "Oluline on kaalujaotus. Auto laius ja raskuskese on omavahel seotud. Praegusel juhul on auto laiemaks tegemine samaväärne selle madalamaks tegemisega."

Peale auto väljanägemise on uuendatud ka mootorit ja vedrustust. Jõuallikaks on Subaru rallitiimi uusimal võistlusautol 1993-kuupsentimeetrine boxer-tüüpi mootor. Sellel on uus turbo, uus vee- ja kütusepump ja kergem hooratas. Samuti on insenerid leidnud lahendusi mitmete mootoridetailide kaalu vähendamiseks.

"Mootori projekt on näide koostööst," lausus Lapworth. "Töö oli jaotatud Inglismaa ja Jaapani vahel ning tulemus on positiivne samm edasi. Meie arendustiim Suurbritannias tegi suuri pingutusi turbo projekti arendamisel ja FTI tegeles mootorile jõu lisamisega."

Viimane test toimus selle kuu alguses Sardiinias, kus autot testisid Pasi Hagström, Chris Atkinson ja Petter Solberg.

"Rooli taga saab kiiresti aru, et auto on üldiselt parem kui eelmine mudel," lausus Solberg. "Sel on palju pisiuuendusi. Auto tundub paremini tasakaalus. Insenerid on mootori kallal palju vaeva näinud, kuna väändemoment on parem ja see reageerib kiiremini gaasile. Kindlasti autot tuleb aasta jooksul edasi arendada, kuid olen õnnelik, et meil see olemas on. Ootan Mehhiko ralli starti," lisas norralane.



Subaru Impreza WRC 2005 mootoriruum. Foto: SWRT
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia