Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Mait Meriloo: Mul kadus motivatsioon võistelda
|
Loe lisaks |
|
|
Rallihooaja esimesel etapil sai koos Peep Kallastega võistelnud Mait Meriloo kirja üldarvestuse viienda aja, ent žürii otsusega N-rühma Mitsubishil kihutanud rallipaari tulemus tühistati.
2004. aasta Tallinna rallist võistluspausi pidanud Mait Meriloo - Peep Kallaste olid taas rajal 21. ja 22. jaanuaril Lõuna-Eesti teedel peetud talverallil. Mehed lõpetasid võistluse ajaga, mis tagas N3 klassis kolmanda koha, kuid nädal hiljem langetas žürii otsuse nende tulemus võistlusauto tehnilistele tingimustele mittevastavuse tõttu tühistada.
Finišijärgsel tehnilisel ülevaatusel leiti, et Meriloo võistlusautol ei sarnane turboklapi asend homologatsioonitunnistuses tooduga. Ametliku tulemuse saamiseks žürii poolt pidi Meriloo 28. jaanuariks esitama Eesti Autospordi Liidule (EAL) dokumendid, mis tõestavad turboklapi õigsust.
"Viisin Eesti Mitsubishi edasimüüjalt saadud nõutud paberid. Eesti poolsed ametnikud laiutavad käsi ja ütlevad, et nemad ei ole spetsialistid, lätlane otsustab! Samas tunnistas žürii esimees hr Mänd, et lätlane ei ole ka päris kindel enda oletuses. Minu arvates on see ebaprofessionaalne suhtumine." rääkis Mait Meriloo ja lisas, et tegemist oli poliitilise otsusega. "Eestlaste peataolekut olid aga nobedad ära kasutama lätlased, sest meie selja taha jäid Läti ekipaažid."
"Minu teada ei olnud päev enne ralli toimumist tehnilist komisjoni olemas. Siis kutsuti lätlane kontrolli tegema," rääkis Mait Meriloo.
"Ta viskas pärast võistlust pilgu peale ja avaldas arvamust, et tal on tunne, et turboklapi asend ei vasta homologatsioonitunnistuses toodule. Soovisin oma tänavasõidu Mitsubishit võrdluseks näidata, seda ta keeldus vaatamast. Absurdne olukord!"
"Homologatsioonitunnistuses pole antud sõlme välja toodud ja võistlejail ei lasu kohustust kaasas kanda tehnilisi jooniseid kogu auto ulatuses! Sisuliselt tehtigi otsus ära ühe läti "spetsialisti" oletuste ja tunde alusel, kes esmalt pidas meie võistlusauto modifikatsiooni Evo kuueks mitte seitsmeks ja edasine ajapikendus oli puht formaalne. Asjade kulg on kummaline seda enam, et sellist klapi asendit märgati juba enne starti tehnilise ülevaatuse käigus, kuid midagi ette ei võetud," rääkis Meriloo.
Antud klapi tööpõhimõtete ja võimaliku eelise selgitamiseks laskis Meriloo läbi viia katsetused Soome tunnustatud autolaboris. "Nende üksikasjalikest tulemustest lähtub, et klapi eri asetused ei parenda mootori tehnilisi näitajaid, pigem on mõned näitajad tagurpidi klapiga isegi halvemad. Ka sellekohased dokumendid sai esitatud žüriile."
"Nii karmi otsust diskvalifitseerimise kohta ei tohiks teha oletuse põhjal. Rikkumine on siiamaani tõestamata," lisas Meriloo.
Hooaja esimene sõit nullis Meriloo sõnul tema plaanid: "Esialgu lootsin, et kui saan kasvõi ühe punkti, sõidaksin Balti karikat ja prooviksin veel Eesti ja Läti meistrivõistluse sarja punkte noppida."
Kas ja millal Mait Meriloo taas võistlusrajale naaseb, seda ta öelda ei osanud. "Sarma rallil ma ei stardi. Mul kadus motivatsioon sõita - mis ma ennast petan. Tehnilise komisjoni esimees oletab, žürii ei tea midagi, EAL töötas apellatsiooni esitamise vastu. Kuna minu jaoks on autosport hobi, siis sain aru, et tegelen vale asjaga, vales kohas!"
Meriloo kinnitas, et on tänulik kõigile, kes tema sõitu hindasid ja positiivset vastukaja andsid. "Tänan kõiki toetajaid! See on meeldiv, et on nii kõva toetus," ütles Meriloo.
|
|
|
|