Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rallisprindi hooaeg algas võistlusega Otepääl |
|
Rallisprindi hooaeg algas võistlusega Otepääl
|
Loe lisaks |
|
|
30. jaanuaril peeti Otepää lähedal 4,8 kilomeetri pikkusel rajal Eesti meistrivõistluste esimene etapp rallisprindis. A-Racingu korraldusel peetud sprindil "Talvekarikas 2005" osales üle 30 võistleja.
Neljarattaveoliste masinaklassis saavutas võidu Subaru Imprezal võistelnud Andres Kask. Esmakordselt Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluval sprindietapil võistelnud Elva Autospordiklubi piloodi järel sai Aivo Hintseri ees teise koha Mitsubishi Lanceril sõitnud JR Racingu võistleja Jaan Mölder junior.
"Seekord testisime rehve ja eesmärk ei olnud võita," tunnistas 17-aastane piloot. "Ei saanud ka väga kiiresti sõita, kuna meil kolm väga tähtsat rallit ees ja kui autoga midagi oleks juhtunud, poleks enam aega seda parandada."
"Õnnestus rada mitu korda erinevate rehvidega läbi sõita ning sain hea tunde autoga. Ühtlasi langetasime ka kindla rehvivaliku järgmisteks rallideks," rääkis Jaan Mölder junior.
Nagu 4WD A, E, WRC, N masinaklassis, kuulus teine koht JR Racingu sõitjale ka 2WD arvestuses. Honda Civicul võistelnud Riivo Pappel võttis avavoorust küll klassivõidu, ent pidi võistluse lõppedes tunnistama Lada Samaral kihutanud Ats Remmelgu paremust. Hiidlane lõhkus teises voorus enne viimast mahapööret auto nina, kuid parim aeg kahest sõidust tagas esikoha. Kolmanda koha saavutas Marko Virkoja (Honda Civic Type-R).
Mullune sprindimeister Margus Jamnes pidi sel korral leppima teise kohaga, kui 2WD ERK klassis tegi kiireimat sõitu VW Golfil võistelnud Mait Koosa. Kolmanda tulemuse sai kirja Lada Samaral kihutanud Asso Ojandu.
J18 klassi võidu võttis Ott Tänak (VW Golf), teine oli Rainer Aus (Lada VFTS) ning kolmas Martin Kiil (Honda Integra Type-R).
"Esimene voor oli natuke "kandiline". Tegin seal väga palju sõiduvigu ja üks tagasipööre läks ka pikaks, kuid aeg oli üllatavalt hea ning soojenduseks oli hea küll," rääkis Tänak. "Enne teist vooru seadistasime veel pidureid ja üritasin sõita võimalikul sirgelt. See õnnestus ja tulemuseks oli 2WD parim aeg, millega võib vägagi rahul olla."
Tänaku ja Ausi vahe kolmanda sõiduvooru eel oli vähem kui sekund, kuid konkurendi autol purunenud mootor jättis saarlasele rohkem hingamisruumi. "Mootor läks laiali," kommenteeris Aus.
"Kuna startisin tema järgi ja nägin kui ta auto mootor alguses otsad andis, siis mul oli juba teada, et võit on taskus ja võisin vabamalt võtta. Mul ei pruukinud pingutada," ütles Tänak. "Lisaks võidule oli see võistlus ka hea treening eelolevaks Sarma ralliks. See oli üks parimaid sprinte, mis on korraldatud, sest see oli ikka täis ralli katse ja väga nauditav oli seda sõita."
Kolmanda koha saavutanud Martin Kiil rääkis: "Võru rallil osalenud kogenumad konkurendid Priit Ollino ja Hendrik Kers jäid selja taha. Ausi ja Tänaku kiirused olid aga liiga suured, neid püüda ei õnnestunud. Auto on väga hea ja selle eelised tulid sellisel vähe kiiremal sprindirajal hästi välja. Parandasin teises voorus aega 20 sekundit aega ja kolmandas voorus veel veidi."
Võistluse neljanda kohaga lõpetanud Hendrik Kers tunnistas, et esikolmikusse pääsu ei olnud: "Mul oli autoga probleeme. Eelmine päev sai aju vett. Kuivatasime selle küll ära, aga mootor ikka ei töötanud - plärises ning jäi mahapööretes peaaegu seisma."
"Sõiduvigu oli ka," jätkas tartlane, "Esimeses ja kolmandas voorus oli käsipidur peal. Seda peab ise alla lükkama, aga ma ei lükanud päris õigesse asendisse."
Kuni 16-aastaste arvestuses võidutses VW Golfil võistelnud Aki Vatanen. Teistkordselt Eestis rallisprindil sõitnud soomlane võitis kolmest sõiduvoorust kaks ning võttis võidu ühel korral kiireimat aega näidanud Kaspar Koitla ees.
"Tulemusega rahul ei ole, tegin palju vigu. Rada oli hea pikk ja huvitav," kommenteeris Koitla.
J16 klassi kolmanda koha saavutas esmakordselt meistrivõistluste etapil osalenud Romet Tsirna. "Ma ei suuda kirjeldada, jube hea rada oli. Viienda käiguga gaas põhjas - ma ei julgenud nii sõitagi. Väga vinge oli, aga väga jube," rääkis Tsirna.
Autorallidel kasutatava Truuta katse osal peetud rallisprindil kihutas veoautol ainsana Kalju Parker.
Rallisprindi "Talvekarikas 2005" tulemused
Klass: 4WD A, E, WRC, N
1. Andres Kask (Subaru Impreza) - 3 punkti
2. Jaan Mölder junior (Mitsubishi Lancer Evo 6) - 3 punkti
3. Aivo Hintser (Mitsubishi Galant) - 5 punkti
Klass: 2WD
1. Ats Remmelg (Lada Samara) - 2 punkti
2. Riivo Pappel (Honda Civic Type-R) - 3 punkti
3. Marko Virkoja (Honda Civic Type-R) - 4 punkti
Klass: 2WD ERK
1. Mait Koosa (VW Golf) - 2 punkti
2. Margus Jamnes (VAZ 2108) - 4 punkti
3. Asso Ojandu (VAZ 2108) - 5 punkti
Klass: J18
1. Ott Tänak (VW Golf) - 2 punkti
2. Rainer Aus (Lada VFTS) - 4 punkti
3. Martin Kiil (Honda Integra) - 6 punkti
Klass: J16
1. Aki Vatanen (VW Golf) - 2 punkti
2. Kaspar Koitla (Lada Samara) - 3 punkti
3. Romet Tsirna (Honda Civic CRX) - 5 punkti
2005. aastal Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluvail rallisprindi etappidel selguvad parimad punktide alusel. Sõidetakse kolm vooru, kus igas voorus fikseeritakse raja läbimise aeg ning vooru kiireim omas arvestusklassis saab ühe punkti, teise aja saavutanu saab kaks punkti jne. Etapi paremus saadakse kolmest voorust kahe parema tulemuse summeerimisel. Tulemuse saamiseks peab võistleja läbima vähemalt kaks sõiduvooru. Võrdsete punktide korral saab määravaks parim aeg mistahes voorus.
|
|
|
|