Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaetapiga Monte Carlos saab alguse uus rallihooaeg
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-võistluste uus hooaeg algab traditsioonilise Monte Carlo ralliga. Ligi 1400 kilomeetri pikkust võistlust Monakos alustab 21. jaanuaril aga tavapäratult vähe võistlejaid - alla 40 rallipaari.
73. Monte Carlo ralli, mis on autoralli MM-võistluste ja juunioride MM-võistluste esimene etapp, peetakse Monakos. Võistlejad läbivad kolme päeva jooksul kokku 1356 kilomeetrit ning selgitavad paremuse 15 kiiruskatsel, millede kogupikkus 353 kilomeetrit.
Võrreldes möödunud aastaga on lisaks lühemale stardinimekirjale ka võistlusmaa ligi 50 kilomeetri võrra lühem. Samuti on muudetud katsete asukohti - need asuvad nüüd kompaktsemalt koos.
Kuigi lähiminevikus on Monte Carlo ralli ajal õhutemperatuur olnud tunduvalt üle nulli, siis peamiseks proovikiviks on võistlejaile suurtest kõrgusvahedest tingitud õhusooja äkilised muutused. Selle tõttu on sõitjad võrrelnud õige rehvivaliku tegemist õnnemänguga Monte Carlo ruletilauas.
Alustab uut MM-hooaega Monte Carlo rallil kuus WRC-sarjas võistlevat tehasemeeskonda: Citroen, Ford, Subaru, Peugeot, Mitsubishi ja Škoda.
Autoralli maailmameister Sebastien Loeb ja mullu Fordi tiimis võistelnud Francois Duval toovad starti Citroen Xsara WRC. Kuigi mõlemad piloodid on kinnitanud auto jätkuvat potentsiaali poodiumikohtade vallutamiseks, on tiimi juht Guy Frequelin möönnud, et seoses emafirma PSA otsusega aasta lõpul MM-sarjast lahkuda, ei pruugi meeskond loodetud edu saavutada. Citroenile andis valusa hoobi uue ralliauto arendamisest loobumine.
Samuti PSA omandisse kuuluv Peugeot, kes aasta tagasi tõi ralliteedele senise Peugeot 206 WRC auto asemele 307 WRC, võib oletatavalt aga saavutada suuremat edu. Võistlusautot kimbutanud lastehaigused on usutavasti läbi põetud ning kaks maailma paimate hulka kuuluvat pilooti Marcus Grönholm ja Markko Märtin suudavad end juba Monte Carlo rallil maksma panna.
Fordi meeskond peab enda šansse Monakos konkurentide omaga võrdseks. Ford Focus WRC-d peetakse parimaks asfaldiautoks, ning sel aastal uues meeskonnas kihutavad Toni Gardemeister ja Roman Kresta võivad "punastele" tõsiselt vastu hakata.
Subaru meeskond palkas mullu lisaks 2003. aasta maailmameistrile meeskonda Stephane Sarrazini ja austraallase Chris Atkinsoni. Monte Carlo rallil startivat prantslast peetakse tõsiseltvõetavaks sõitjaks ja on spekuleeritud, et Petter Solberg võib uustulnuka usutava edu tõttu "varju jääda".
Mitsubishi meeskonda esindavad avaetapil Harri Rovanperä ja Gilles Panizzi 2005. aasta Lancer WRC autoga stardivad piloodid imet ei looda ning suhtuvad võidulootusesse skeptiliselt.
"Monte Carlo ralli on alati raske, kuid sel aastal olen uues meeskonnas, kus on uus auto ning kasutame uusi rehve," ütles Peugeot'st Mitsubishisse siirdunud Rovanperä. Üsna samalaadselt on väljendunud ka tiimivahetuse läbi teinud Markko Märtin. Pealegi, nagu Peugeot meeskond, kasutab Mitsubishi sel hooajal Pirelli rehve.
Škoda Fabia WRC ei ole seni MM-rallidel olnud kuigi edukas, ent õnn võib pöörduda. Vähemalt nii loodavad Monte Carlo rallil osalevad tiimi piloodid Armin Schwarz ja Alexandre Bengue.
|
|
|
|