Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Margus Murakas: Superally idee on igati OK! |
|
Margus Murakas: Superally idee on igati OK!
|
Loe lisaks |
|
|
Superally süsteem, mis 2005. aastal hakkab kehtima autoralli MM-võistlustel, leiab eeldatavalt kasutamist ka Eestis peetavail rallidel. Esimest korda puutuvad sõitjad superallyga kokku talverallil.
Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluval rallil "Lõuna-Eesti talv 2005" lubatakse katkestanutel tõenäoliselt võistlust jätkata alates järgnevate rajaosade stardist. Talveralli võistlusjuhendis nähakse esmakordselt ette võimalus esimesel päeval katkestanud võistlejate rajale lubamiseks võistluste juhi, tehnilise komisjoni ja võistluste arsti loal.
Kuigi võistluste direktor Andu Värton kinnitas, et nn superally süsteemi talverallil proovida tahetakse, ei ole selle kasutuselevõtt võistluste juhi Aivar Partsi hinnangul 100-protsendiliselt kindel.
Iga mitteläbinud lisakatse eest karistatakse võistlejat 5-minutilise ajakaristusega, mis lisatakse oma klassi (või selle puudumisel järgmise aeglasema klassi) kiiruskatse parimale ajale. Katkestamisel ülesõidul pärast viimast katset karistatakse võistlejat samuti 5-minutilise ajakaristusega.
"Nüüd saavad sõitjad ise otsustada, kas jätkavad järgmisel päeval lihtsalt fanni pärast sõitmist, muidugi eeldusel, et auto ja mehed korras," on rallisõitja Margus Murakas uue alternatiiviga rahul. "Tihti mingi tühja-tähja tehnilise vea tõttu katkestanud pöörduvad ralli korraldaja poole null-auto sõitmise palvega. See on võistlusmäärustikuga keelatud. Rallil osalemisega on enamus kulutusi juba tehtud ning edasisõitmine teenib ka pealtvaatajate ja sponsorite huve," ütles Murakas.
Siiski nentis Murakas, et 5-minutiline ajakaristus sõitmata jäänud kiiruskatse kohta ei võimalda kõrgematele kohtadele konkureerida. "Superally idee on kokkuvõttes igati OK," lisas talverallil osaleda plaaniv Margus Murakas.
Rallisõitja Madis Mägi kommentaar
Seitse aastat autorallidel võistelnud Madis Mägi usub, et superally kasutuselevõtt Eestis on ennatlik samm. "Pealtvaatajatele on kindlasti huvitavam, kui kiireid autosid rohkem, aga ülevaate ja suhtumise teeb see mitte-tõsiseks ja ebaselgeks teatriks. Eestis sellise süsteemi rakendamist pean absoluutselt mõttetuks - meie rallid on lihtsalt nii lühikesed," ütles Mägi.
"Sõitja seisukohalt ma superrally't samuti ei poolda. Mõeldagu siis katkestamise või jätkamise "hinnaks" ükskõik milline ajaline või rahaline karistus. Autosport ega ralli ei tohi minna virtuaalse maailma tasemele - a'la: ei tulnud välja - proovin uuesti sellest kohast, kus untsu läks..."
"Ise näiteks ei leiaks motivatsiooni, et selliselt paari katse pärast jätkata, kui auto sõiduvõimeliseks õnnestub teha. Esmalt tuleks see ka katkestamiskohalt ära tuua, aga teede sulgemise ning korduvkatsete pärast on see tihtipeale üsna keerukas ja aeganõudev ettevõtmine," lausus Mägi.
"Naljaga pooleks mõtisklesin ise pärast seda, kui Marcus Grönholm Austraalias "307" kaks korda ära lõhkus ning teine kord veel kõvemini kui enne, et varsti tõstavad tiimid ka superally vastu protesti - autosid ju võimalik mitu korda rohkem ära lõhkuda!"
|
|
|
|