Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Hispaaniast algab 16-päevane Dakari maratonralli
|
Loe lisaks |
|
|
31. detsembril algab Hispaaniast Dakari maratonralli, mis kulgeb läbi viie riigi. Ligi 9000 kilomeetri pikkusel kõrberallil osalevad ka Eesti mootorratturid Andres Rätsepp ja Taivo Luik.
Dakari ralli kogupikkus on 8956 kilomeetrit, ning sellest kiiruskatseid 5431 km. Kolm katset sõidetakse Hispaanias, kaks Marokos, kuus Mauritaanias, kaks Mailil ning kolm Senegalis. Ralli algab 31. detsembril kogu võistluse lühima katsega Barcelonas.
Ralli teisel päeval, tuleva aasta 1. jaanuaril, sõidavad võistlejad Barcelonast enam kui 900 kilomeetri kaugusele Grenadesse. Võistlust sel päeval ei toimu. Vahepeal peatutakse lõunapausiks ja Castellonis on kontrollpunkt.
Enne Hispaaniast lahkumist osaletakse 10 kilomeetrisel lisakatsel, mis toimub militaarala Grenade ümbruses. Kolmanda päeva jooksul läbivad võistlejad kokku 523 kilomeetrit ning jõuavad Rabati.
3. jaanuaril kulgeb Dakari võistlustrass Rabatist Agadiri. Esmakordselt tuleb osavõtjail end proovile panna pikal, 123 kilomeetri pikkusel kiiruskatsel, mis on 70 protsendi ulatuses uus. See on esimene katse Aafrika pinnal. Katse algus läbib tammemetsa. Kuigi kõrb ja liiv on veel kaugel, võivad siin aega kaotada ka kogenenud sõitjad.
Järgmisel päeval suunduvad võistlejad Smarasse. Kokku läbitakse sel päeval 645 km, sealhulgas 381 km pikkune katse. Enne esimest tõeliselt pikka lisakatset läbitakse soojendus alfaldil. Katse start ja algus on mäestikus.
5. jaanuaril kulgeb võistlustrass Smarast Zouerat'i. 492 kilomeetri pikkuse katse algus on väga kiire, seejärel ületatakse liivaväli. Kokku s
idavad osavõtjad maha 622 km.
Tichiti oaasis paiknev kinnine parkla on sihtpunkt, kuhu võistlejad peavad jõudma 6. jaanuaril pärast 660 km pikkuse katse 9 kilomeetrise ülesõidu läbimist. Kuna suurem osa võistlustrassist on uus, siis ei saa oma kogemust maksma panna ka mitmekordsed Dakari rallil osalejad. Sõitjad peavad ligi 100 kilomeetrit läbima "kaamelite liival".
7. jaanuaril jõutakse Tidjikja asulasse, kui selja taga on enam kui 500 kilomeetrit üht parimaks peetavat kiiruskatset. Seda on osaliselt läbitud viimasel kahekümnel aastal. Katse märksõnad on liiv ja ohtrad eksimisvõimalused.
399 km pikkune vahemaa, sealhulgas 361 km pikkune katse, Tidjikjast Atari tuleb sõitjail läbida 8. jaanuaril. Lisaks liivaväjadel kihutamisele jääb 20 km enne katse lõppu teele müütiline Chinguetti org.
Pärast päevast pausi asuvad võistlejad 10. jaanuar taas starti, kui ees ootab 483 km pikkune katse. Tavaliselt on pärast puhkepäeva võistlejatel lihtne päev, kuid mitte sel aastal. See katse on liiva osas ralli kõige raskem.
11. jaanuaril sõidetakse Atarist Kiffasse. Lahkutakse Atarist ja viibitakse viimane päev Maurtaanias, kus sõidetakse 600 km. Esimeses pooles on palju liivaväljade ületusi väga pehmel liival. Viimane lõik on kiire.
Kuni Mali piirini on raskem osa marsruudi leidmine. Siis läbitakse mitmeid külasid. Sõitjad peavad kõigi ohutuse huvides hoogu aeglustuma. Seejärel tulevad esimesed jõgede ületamised ja samuti tõenäoliselt kohtutakse esimeste loomadega. Bamakos pannakse autod Parc Fermesse, kus parandusi teha on keelatud. Bamakosse jõudmisel on 12. jaanuaril jäetud selja taha veel 819 kilomeetrit.
13. jaanuaril sõidetakse maha 668 km, sellest 370 km pikkune katse.
Algus on väga lai ja annab võimaluse kiireks rallisõiduks. Järgmised 150 km viivad sõitjad tagasi põõsasjasse maastikku. Jõutakse Kayesi, kust järgmisel päeval suundutakse edasi 630 km kaugusel asuvasse Tambacoundasse. Uue katse algus kulgeb piki Senegali piiri. Ralli läbib Faleme jõe. Lõpuks jõutakse Senegali.
Dakari jõuavad võistlejad 15. jaanuaril pärast 225 km pikkuse katse ning kokku 569 km läbimist. Ülesõidul näevad sõitjad jälle üle tüki aja asfalti. Troopilistest metsadest sõidetakse savanni, iga kilomeetriga kergeneb trass. Lõpuks on 200 km pikkune Senegali läbimine, kus liigutakse aeglaselt just turvalisuse kaalutlustel ja rahvale vaatemängulisuse pakkumiseks.
Ralli viimasel päeval kihutatakse Dakaris, kui sõita jääb veel 31 km kiiruskatset. Hoolimata katse lühidusest on sõitjatel võimalus tõusta või langeda järjestuses mitme koha võrra. Sel aastal naastakse traditsioonide juurde ja alustatakse katset rannal, kust minnakse joondatult: 20 mootorratast kõrvuti, 2 autot kõrvuti ja seejärel veoautod.
|
|
|
|