Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 

27. veebruar 2003 22:39
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Autoorienteerumise võistlusmäärus

EAL / 04.02.2003

1. Üldmäärangud. Tähtsamad terminid

1.1 Autoorienteerumine on võistlus, kus võistlejad läbivad topograafilise kaardi ja/või legendiga määratud võistlustrassi ja/või kontrollpunkte korraldaja poolt etteantud tingimustel, kasutades liiklusvahendina autot.
1.2 Ekipaaž koosneb ühest autost ja kahest võistlejast - juhist (piloot) ja kaardilugejast (orienteeruja). ekipaaži suurust võib erandjuhul muuta võistlusjuhendiga.
1.3 Joonorienteerumine on autoorienteerumise võistlusvorm, kus ekipaaž läbib etteantud võistlustrassi, mille kontrollpunktid ei ole võistlejaile eelnevat teada.
1.4 Valikorienteerumine on autoorienteerumise võistlusvorm, kus ekipaaž läbib etteantud kontrollpunkte vastavalt võistlusjuhendis määratud tingimustele, valides selleks ise marsruudi.
1.5 Rajakaart - topograafiline kaart, kuhu on kantud võistlustrass või kontrollpunktid.
1.6 Eelstart - ekipaažile määratud stardiajale eelnev kindla pikkusega ajavahemik kaardiga tutvumiseks või raja, kontrollpunktide vms. kandmiseks rajakaartidele.
1.7 Kontroll-lõik - võistlusauto mõõteriistade kontrollimiseks ettenähtud teelõik pikkusega vähemalt 1 km. Kontroll-lõik mõõdetakse välja täpsusega vähemalt +/- 0,01 km ja samade mõõteriistade abil, millega võistlustrass.
1.8 Kontroll-leht - dokument kontrollpunktide läbimise fikseerimiseks.
1.9 Kontrollaeg - maksimaalne lubatud aeg võistlustrassi või kontrollpunktide läbimiseks.
1.10 Normaalaeg - korraldaja poolt antud aeg võistlustrassi või kontrollpunktide läbimiseks.
1.11 Lisaaeg - kontrollaja ja normaalaja vahe, mille kasutamine annab ekipaažile karistuspunkte.
1.12 Päevane võistlus - võistlus, mis toimub valge ajal.
1.13 Öine võistlus - võistlus, mis toimub pimeda ajal.
1.14 Kontrollpunktid
1.14.1 SF (start ja finiš) - Lisa 1.1 kohaselt tähistatud punkt määramaks võistluse starti ja finišit.
1.14.2 KP (kontrollpunkt) - Lisa 1.2 kohaselt tähistatud punkt, mis on ette nähtud ekipaažile läbimiseks.
1.14.3 AKP (ajakontrollpunkt) - Lisa 1.3 kohaselt tähistatud punkt, mis on ette nähtud ekipaažile läbimiseks ning kus fikseeritakse ekipaaži saabumise ja/või väljumise aeg.

2. Võistluste dokumendid. Võistlejate teavitamine

2.1 Võistluste dokumentideks loetakse:
- rajakaardid
- rajaskeemid
- rajalegendid
- kontroll-lehed
Loetletud dokumendid annab võistlejatele korraldaja.
2.2 Võistlustrass või kontrollpunktid on korraldajate poolt rajakaartidele varem kantud või teevad seda võistlejad ise eelstardi ajal näidiskaartide järgi. Ühel rajakaardil võib olla mitmeid erinevaid rajaosi.
2.3 Rajakaartidele peab olema märgitud mõõtkava. Keerulisemate rajalõikude jaoks võib lisaks kasutada ilma mõõtkavata juhendavaid skeeme ja legende.
2.4 Rajalõikude keskmiste kiiruste andmise kord määratakse võistlusjuhendiga.
2.5 Võistlejatele peab olema edastatud stardieelsel koosolekul või Ametlikul Teadetetahvlil järgmine teave:
2.5.1 Stardiprotokoll stardiaegadega (stardijärjekorra määrab korraldaja).
2.5.2 Eelstardi kasutamise korral selle kord ja kestvus.
2.5.3 Võistlustrassi iseärasused ja võimalikud ohtlikud kohad.
2.5.4 Lisakatsete olemasolu.
2.5.5 Võistluse lõpetamise asukoht (kui erineb stardikohast).
2.5.6 Kontrollaeg, normaalaja või lisaaja pikkus
2.5.7 Võistluse ametlik aeg.
2.5.8 Kontroll-lõigu pikkus ja asukohaskeem (joonorienteerumisel)
2.6 Ametliku teadetetahvli asukoht tuleb ära näidata võistlusjuhendis.

3. Võistlusautode ja ekipaaži varustus, dokumendid

3.1 Võistlusele lubatud sõidukite kategooriad määratakse võistlusjuhendiga.
3.2 Võistlejad peavad registreerimisel esitama järgmised dokumendid:
- täidetud osavõtuavaldus (blankett korraldajalt)
- juhiluba vastava kategooria sõiduki juhtimiseks (ei nõuta orienteerujalt)
- võistlusauto registreerimistunnistus
- volitus (vajadusel)
- muud võistlusjuhendiga määratud dokumendid
3.3 Võistlusautod, nende varustus ja dokumendid peavad vastama kehtiva Liiklusseaduse nõuetele ja autol peab olema kehtiv tehnoülevaatuse märge registreerimistunnistusel.
3.4 Autos (ka pakiruumis) ei tohi olla kinnitamata raskeid esemeid, mis võimaliku avarii korral kujutaksid ohtu võistlejatele.
3.5 Lisamõõteriistade kasutamine määratakse võistlusjuhendiga.
3.6 Korraldajal on õigus võistlejatele ja võistlusautodele esitada täiendavaid nõudeid, mis fikseeritakse võistlusjuhendis.

4. Start. Finiš. Aja mõõtmine

4.1 SF asukoht, stardi- ja finišikord ning ekipaaži stardi- ja finišeerimisaja arvestamise kord määratakse juhendiga.
4.2 Start toimub vastavalt eelnevalt avaldatud stardiprotokollile.
4.3 Stardiintervalli määrab korraldaja.
4.4 Starti hilinenud ekipaaži stardiajaks loetakse aeg, mis oli talle stardiprotokollis määratud.
4.5 Ekipaaži AKP-sse ja SF-i (finišeerimisel) saabumise aeg fikseeritakse võistlusauto esiosa möödumisel AKP või SF tähisest kui võistlusjuhend ei määra teisiti.
4.6 AKP-s ja finišis fikseeritav ajaformaat määratakse võistlusjuhendiga.
4.7 AKP-sse saabumise aeg loetakse ühtlasi ka sealt väljumise ajaks kui ei ole kehtestatud neutraalaega.
4.8 Ekipaaž peab finišeeruma kontrollaja piires. Finiš suletakse, kui on lõppenud viimasena startinud ekipaaži kontrollaeg.
4.9 Start suletakse 10 minutit peale viimast stardiaega stardiprotokollis. Kohtunikega AKP-d peavad olema avatud vähemalt pool tundi peale viimase startinud ekipaaži arvutuslikku saabumisaega antud AKP-sse.

5. Võistluse käik

5.1 Joonorienteerumine
5.1.1 Võistlustrass tuleb läbida etteantud marsruudil ja suunas etteantud keskmiste kiirustega.
5.1.2 Võistlustrassil võib kasutada lisakatseid (täpsuslõik, vigursõit jne.). Info lisakatsete kasutamise kohta avaldatakse võistlusjuhendis.
5.1.3 Kontrollpunktide läbimise ja/või märkimise kord määratakse võistlusjuhendiga.
5.1.4 AKP-d võivad olla kohtunikuga või ilma.
5.1.5 Kohtunik võib märkida ekipaaži AKP läbimise ajaks nähtavuspiirkonda saabumise aja, kui võistlusauto on seal viibinud üle 1 minuti.
5.1.6 Kontrollpunktide tähised paigaldatakse vertikaalselt ja risti sõidusuunaga nähtavale kohale paremale poole teed mitte kaugemale kui 5 m tee servast, mitte kõrgemale kui 4 m ja mitte madalamale teepinnast. Kohtunikuga AKP tähis paikneb vahetult kohtuniku sõiduki kõrval või selle küljes. Tähised peavad olema võistlusautost nähtavad vähemalt 2 sekundi jooksul selle lõigu etteantud keskmise kiirusega sõites
5.1.7 Võistlustrassil paiknevad ohtlikud kohad võivad olla korraldaja poolt kantud raja- või näidiskaartidele. Ohtlikke kohti võib tähistada ka võistlustrassil punase tahvliga 30 x 30 cm. Punane tähis ühel pool teed paigutatakse 20m enne ohtlikku kohta. Punased tähised mõlemale poole teed paigutatakse 20m enne väga ohtlikku kohta.
5.1.8 Ekipaažile arvestatakse karistuspunkte kontrollpunktide läbimise ja märkimise korra mittetäitmise eest, ajagraafiku rikkumise eest rajal ja käesoleva Võistlusmääruse mittetäitmise eest.
5.1.9 Karistuspunktide suurused, lisakatsete karistused ja diskvalifitseerimise kriteeriumid määratakse võistlusjuhendiga.
5.1.10 Peale viimase ekipaaži finišeerumist või kontrollaja lõppemist ja enne esialgsete tulemuste avaldamist peab korraldaja avaldama Ametlikul Teadetetahvlil info võistluse ideaalaegade, lõikude pikkuste ja õigete tähiste paroolidega.
5.1.11 Ekipaaži tulemus määratakse kõikide kogutud karistuspunktide summeerimise teel. Kõrgema koha saavutab vähem karistuspunkte kogunud ekipaaž.
5.1.12 Võrdsete punktisummade korral saab järgmise järjestuse alusel kõrgema koha ekipaaž, kellel on: a) vähem karistuspunkte ajagraafiku rikkumise eest b) vähem karistuspunkte saadud viimases (seejärel eelviimases jne.) AKP-s c) vähem karistuspunkte asukoha märkimise eest d) vähem karistuspunkte KP-de paroolide märkimise eest e) vähem karistuspunkte lisakatsete eest f) parem viimase (seejärel eelviimase jne.) lisakatse (v.a.täpsuslõik) tulemus. g) stardiprotokollis varasem stardiaeg

5.2 Valikorienteerumine
5.2.1 Valikorienteerumist võib korraldada ainult pimeda ajal.
5.2.2 Kontrollpunktide läbimise ja/või märkimise kord määratakse võistlusjuhendiga.
5.2.3 Rajakaardil on kontrollpunktid ca 5mm läbimõõduga kujundid. Kujundi topeltääristus tähendab punkti kohustuslikku läbimist.
5.2.4 Kontrollpunktide paigaldus ja tähistus:
5.2.4.1 KP raskusaste nr.1 Tähis paigaldatakse vertikaalselt, paralleelselt teega, parooliga tee poole, tee servast mitte kaugemale kui 3 meetrit, mitte kõrgemale kui 2 meetrit ja mitte madalamale teepinnast. On nähtav võistlusautost. Rajakaardil tähistatud ringiga.
5.2.4.2 KP raskusaste nr.2 Tähis paigaldatakse vertikaalselt, parooliga suvalises suunas, tee servast mitte kaugemale kui 10 meetrit ja mitte kõrgemale kui 4 meetrit. Rajakaardil tähistatud ringiga, mille sees on punkt.
5.2.4.3 KP raskusaste nr.3 Tähis paigaldatakse tee lähedusse, vertikaalselt, parooliga suvalises suunas, tee servast kuni 30 meetrit ja kõrgusega maapinnast kuni 4 meetrit. Leidmise lihtsustamiseks võib kasutada suunamärke, legende, skeeme vms. Rajakaardil tähistatud kolmnurgaga, mille sees on punkt.
5.2.4.4 KP raskusaste nr.4 Tähis paigaldatakse teest kuni 200m kaugusele, vertikaalselt, parooliga suvalises suunas, kõrgusega maapinnast kuni 4 meetrit. Leidmise lihtsustamiseks võib kasutada suunamärke, legende, skeeme vms. Rajakaardil tähistatud ruuduga, mille sees on punkt.
5.2.4.5 AKP tähis paigaldatakse vertikaalselt, paralleelselt teega, tähisega tee poole ja tee servast mitte kaugemale kui 3 meetrit, mitte kõrgemale kui 4 meetrit ja mitte madalamale teepinnast. AKP tähis võib olla ka kohtuniku auto küljes. Asukoht tähistatud rajakaardil diagonaalselt poolitatud ruuduga, mille ülemine pool on valge ja alumine punane. Juurde on lisatud number. Võib kasutada abijoont täpsema asukoha määramiseks
5.2.5 Iga läbitud ja õigesti märgitud KP annab ekipaažile preemiapunkte vastavalt läbimise raskusastmele ja/või paiknemisele.
5.2.6 Ekipaažile arvestatakse karistuspunkte kontrollpunktide läbimise, märkimise korra ja käesoleva Võistlusmääruse mittetäitmise eest.
5.2.7 Preemiapunktide ja karistuspunktide suurused ning diskvalifitseerimise kriteeriumid määratakse võistlusjuhendiga.
5.2.8 Ekipaaži tulemus määratakse summeeritud preemiapunktidest kõikide karistuspunktide lahutamise teel.
5.2.9 Kõrgema koha saavutab suurema punktisummaga ekipaaž.
5.2.10 Võrdsete punktisummade korral saab järgmise järjestuse alusel kõrgema koha ekipaaž, kes:
a) läbis suurema arvu KP-sid kokku
b) läbis võistlustrassi väiksema ajakuluga
c) on stardiprotokollis eespool

6. Üldised kohustused

6.1 Kõik nõutavad märked kontroll-lehel ja rajakaartidel peavad olema tehtud enne järgmisesse AKP-sse või SF saabumist.
6.2 Kõik võistlejate poolt tehtud nõutavad kanded kontroll-lehele ja kaartidele peavad olema selgelt loetavad. Kohtunike poolt tehtud parandused oma märgete kohta varustatakse kohtuniku allkirjaga.
6.3 Kaasvõistlejate ja teiste liiklejate segamine võistlustrassil ja kontrollpunktides on keelatud.
6.4 Kui ekipaaž katkestab võistluse, on ta kohustatud koheselt informeerima korraldajaid ja tagastama võimaluse korral võistlusdokumendid.
6.5 Võistlejad on kogu võistlustrassi läbimise ajal kohustatud täitma kehtivat Liiklusseadust. Erandiks on üldiseks liikluseks suletud aladel toimuvad juhendiga määratud lisakatsed.
6.6 Korraldaja ei vastuta juhi sõiduvigade ja Liiklusseaduse rikkumiste eest võistluste ajal. Võimalike avariide puhul kannab vastutust õnnetuse põhjustanud juht.
6.7 Võistlejad peavad kogu võistluse ajal järgima kohtunike korraldusi. Korraldustele mitteallumine võib kaasa tuua karistuse kuni võistlustelt eemaldamiseni.
6.8 Võistlejatel on keelatud rikkuda või teisaldada rajatähiseid ning muul viisil mõjutada nende nähtavust.
6.9 Võistlus loetakse lõppenuks lõpptulemuste avaldamisega Ametlikul Teadetetahvlil.

7. Protestid

7.1 Protestiaeg on 15 minutit peale esialgsete tulemuste avaldamist Ametlikul Teadetetahvlil.
7.2 Protesti esitamiseks tasub ekipaaž protestiaja jooksul juhendis kehtestatud protestimaksu ja seejärel esitab peakohtunikule 10 minuti jooksul protesti kirjalikult.
7.3 Protestid lahendatakse kolmeliikmelise kohtunikekogu poolt, mille koosseisu määrab peakohtunik. Protestid lahendatakse enne lõpptulemuste avaldamist.
7.4 Protestide puudumise korral loetakse tulemused ametlikeks peale protestiaja lõppu. Protestide olemasolu korral loetakse tulemused ametlikeks peale protestide lahendamist.
7.5 Proteste peakohtuniku tegevuse kohta võib esitada EAL-i alakomiteele 3 päeva jooksul peale võistluse toimumist. Protestidega peakohtuniku tegevuse kohta ei kaasne toimunud võistluste tulemuste muutmist.

8. Võistlusmääruse rakendamine

8.1 Käesolev määrus kehtib Eesti Vabariigis alates 01.01.2003.a. ja on kohustuslik kõigil EALis registreeritud autoorienteerumisvõistlustel.
8.2 Võistlusmääruses fikseerimata küsimused lahendab peakohtunik.

Lisa

Rajatähised

1. Stardi ja finiši tähis

30 x 30 cm, diagonaaliga poolitatud ruut, mille ülemine pool on valge, alumine punane.
Pimeda ajal valge ja/või punane osa helkmaterjalist või kogu tähis ääristatud helkmaterjaliga.
Must SF kirje valgel taustal.


2. KP tähis

30 x 30 cm, mustal taustal valgest helkmaterjalist number/täht/kujund või valge number/täht/kujund helkmaterjaliga ääristatud mustal taustal.


3. AKP tähis

30 x 30 cm, diagonaaliga poolitatud ruut, mille ülemine pool on valge, alumine punane.
Pimeda ajal valge ja/või punane osa helkmaterjalist või kogu tähis ääristatud helkmaterjaliga. Must järjekorranumber valgel taustal.


4. Ohtliku koha tähis

30x30 cm, punane, pimedal ajal helkmaterjalist või helkmaterjaliga ääristatud.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia