Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Et ebaõnne vähem oleks ja rohkem võite tuleks!» |
|
«Et ebaõnne vähem oleks ja rohkem võite tuleks!»
2002. aastal osales esmakordselt rahvarallil Andrus Vahi. Toona 1991. aasta Lada Samaral Uno Aava karikavõistlusel debüteerinud Rapla mees on Venemaa tehnikaga tänaseks suutnud nii mõnelegi konkurendile "tuule alla teha" ning tõusnud arvestatavaks sõitjaks nii rahvarallidel kui -sprindis.
Miks autospordiga tegelema hakkasid?
Mulle on tehnikasport alati meeldinud, eriti veel ralli. Kui kuulsin, et on sellised sarjad nagu rahvasprint ja rahvaralli, kus kulud on tunduvalt väiksemad kui sportrallis, siis hakkasin kohe autot otsima.
Ma arvan, et see on selline mõnus hobi ja hea vaheldus ennast välja elada pärast nädala pikkust töörutiini.
Peaksin vast lisama, et minu isa Ants Vahi oli ka kunagi võidusõitja.
Kuidas meenutate oma esimest võistlust?
Kohta ma hästi ei mäleta, aga vist jäime absoluudis 15-ndaks ja klassis olime neljandad, kuna AKP-s saime palju trahvisekundeid, läks selle nahka ka klassivõit. Endalegi oli aga üllatuseks, et esimesel sõidul nii ette saime. Nii see rallipisik sisse tuligi.
Mida pakub teile rooli taga istumine?
See tunne on ikka päris hea, kui nädalavahetusel saad ennast rallirajal välja elada ja veel tulemus ka hea tuleb.
Mida kardate, mille ees tunnete hirmu seoses ralliga?
Enda pärast nagu ei kardagi, rohkem tehnika pärast, et see lõpuni vastu peaks.
Mida peate parimateks saavutusteks?
Parimad olid minu arvates rahvasprindi esimene etapp Jaanimäel, kus tuli võit ja kõige põnevam sõit oli Taalis, kus võitsin kõik kolm vooru ja ka finaali. Rahvarallis olid kolm viimast võidusõitu heaks saavutuseks, kuigi oli ka ebaõnne, suutsime lõpetada kõik sõidud teise kohaga.
Kui palju aega ja kulutusi ralli nõuab?
Aega on alati vähe, enne võistlusi tuleb teinekord päris pikalt ka öösiti garaazis istuda ja vajalikud pisemad asjad ära teha. Kui midagi suuremat juba teha on vaja, siis viin auto spetsialistide kätte. Väga palju töid on mul aidanud ära teha Margus Mets.
Kuidas suhtuvad sõbrad ja perekond?
Suhtumine on siiani ikka positiivne. Pereliikmed ikka elavad usinalt kaasa ja ka sõbrad alati ütlevad, kui mõni võistlus oli, et näe, sa olid jälle telekas.
Mida sooviksite enda oskuste juures täiendada?
Raske öelda, mida mul just konkreetselt täiendada või parandada oleks vaja, kuna õpetus- ja nõustamistunde pole mulle keegi eriti andnud. Kindlasti kuluksid need ära.
Mida arvate üldiselt rahvarallist?
Kindlasti väga põnev ja huvitav sari, kus pinget konkurentide vahel jätkub kuni viimase meetrini. Korralduslik pool on muidugi kõigi korraldajatel erinev, aga üldiselt võib rahule jääda.
Kellega olete koos sõitnud, kuidas rahule jäänud, kellega hetkel koos sõidate ja rahulolu?
Mul on olnud üldse kaks kaardilugejat. Esimene oli Andres Seersant, kes nüüd on proovinud koostööd Helmet Palmiga. Hooaja keskel vahetasin kaardilugejat, uueks meheks sai Renee Reinu, kes on enne motokrossiga tegelenud. Renee tuli ja proovis ning asi hakkas meeldima. Koostöö on meil hea, mis on selle spordiala juures üks tähtsamaid asju ja arvan, et see jätkub meil ka tuleval aastal.
Kas olete ka muul viisil ralliga seotud?
Olen kül seotud. Olen sellel hooajal olnud mehaanikuks sportrallis sõitvatel Lauri Reintamil ja Margus Metsal, kes ka sõidavad Lada Samaral. Meil on kujunenud selline koostöö, et mina aitan neid ja nemad mind.
Konkurendid. Mida neilt eelkõige õppida?
Konkurentidesse tuleb alati täie tõsidusega suhtuda ja seda ma ka teen.
Mida soovitaksite neile, kes on plaaninud sama alaga tegelema hakata?
Ütleme nii, et autosport on väga kallis ala. See on selline järk-järguline protsess, kus tuleks endale selgeks teha, mida sa üldse tahad ja kuhu maani jõuda soovid. Kindlasti soovitaks konsulteerida selle ala tegijatega.
Kas teil on olnud ka hetki, mil olete mõelnud, et vale ala või peaks loobuma, mis võis olla selle ajendiks?
Praegu pole mul kül sellist tunnet olnud, pigem mõtled juba edasi ,et mida saaks enda ja auto juures parandada ja paremaks teha, et ikka kiiremini sõita.
Teie moto?
Et ebaõnne vähem oleks ja rohkem võite tuleks!
Viimasel rahvaralli etapil saavutasite absoluutarvestuses katsevõidu. Kommentaarid?
Tartu Sügisel juhtus jah nii, et tuli üheteistkümnendal kiituskatsel saime katsevõidu. Asi oli nii, et enne 10. katset oli Janek Minkovski meist peal 5 sekundiga, kuna aga ta oli sunnitud kummi purunemise tõttu ette panema kehvemad kummid, oli meil plaan tast viimase kolme katsega mööduda. Aga ei läinud, nagu me tahtsime, kuna 10. katsel panime spinni ja suretasime mootori ka veel välja. Pärast seda oli närv must. 11. katse saigi pool vihahoos läbitud ja nii see aeg ka tuli. Klassi võidule see aeg muidugi kaasa ei aidanud, sest 12 katsel purunes meil tagumine rehv.
Kuidas hindate möödunud hooaega ning mida ootate tulevalt?
Hindan möödunud hooaega vägagi kordaläinuks, tuli ju rahvasprindis aasta teine koht ja rahvarallis aasta kolmas koht. 2004. aasta talvel sai kõvasti ka lume- ja jääradu lihvitud, kust tuli ka arvukalt karikaid. Tuleval aastal tahaks sama edukas olla.
Kas rahvasport end ammendama ei hakka? Mõtteid sportlikel rallidel osalemisest olete mõelnud?
Ei oska praegu öelda, kui kaua ma sellega tegelen, arvan, et 2005. aastal võiks veel sõita rahvarallit ja paar ECO liiga etappi, eks siis näeb mis saab. Edasiminek oleneb suurelt jaolt finantsist.
Olen palju mõtisklenud, et võiks sportrallit sõita, aga seda ainult oma rahakotil ei ole lihtsalt võimalik. Tuleks leida toetajad, aga see on meie väikses Eestis üsna raske protsess. Seega väga konkreetseid plaane veel ei ole.
Andrus Vahi jäärajal. Foto: Erik Lepikson
|
|
|
|