Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Kas venitamine võib olla kaval reklaamitrikk? |
|
Kas venitamine võib olla kaval reklaamitrikk?
|
Loe lisaks |
|
|
Käesoleva aasta lõpp ei erine oluliselt mullusest, kui tiimide komplekteerimise osas oli lahtisi otsi kuni "viimaste sekunditeni" ning kõneainet pakkusid reeglimuudatused.
Möödunud aastal hoidis rallimaailma põnevuses Ford, kes venitas oma jätkamisotsusega. Käesoleval aastal on praktiliselt kõigil meeskondadel mingi saladus. Miks?
Mida me tulevast hooajast teame? Teada on, et esialgsete hinnangute põhjal osalevad Peugeot ja Citroen autoralli MM-sarjas viimast aastat. Ka on Citroen ainus, kes on teatanud uuel hooajal meeskonda esindavad piloodid. Samas tiimis jätkab värske maailmameister Sebastien Loeb ja autoralliga lõpparve teinud Carlos Sainzi hakkab asendama Fordist lahkunud Francois Duval.
Ülejäänud meeskondade sõitjaterivi on vähemal või suuremal määral lahtine. Arvati, et Citroen tegi otsa lahti ja nüüd teatavad kõik riburada pidi oma tuleva aasta sõitjad, aga nii see ei juhtunud. Meeskonnad peavad aga hiljemalt esimeseks detsembriks teatama FIA-le oma sõitjaterivi. Selleni on täpselt üks nädal.
Fordi meeskonna jätkamine oli ka sel aastal pikalt kahtluse all. Nüüdseks on teada, et tiim jätkab sarjas vähemalt neli aastat. Sellegipoolest ei ole nad kinnitanud ühegi sõitja palkamist. Markko Märtin on vihjanud, et "sinise ovaali" meeskonnas ta tuleval aastal ei sõida. Tiimipealik Malcolm Wilson oli viimastel rallidel samuti Märtini kiitmisega kitsi.
Fordi meeskonnaga on seostatud Toni Gardemeisterit, Janne Tuohinot ja Dani Solat. Ka on spekuleeritud mitmete teiste pilootide võimalikust liitumisest, sealhulgas Škodaga flirtinud Colin McRae naasmisest. Kõige tõenäolisemalt palkab Ford vaid ühe piloodi ning meeskonda võetakse teine või kolmas sõitja, kes suudab kulusid katta.
Peugeot meeskonnas on paigas esisõitja Marcus Grönholm, kes on korduvalt kritiseerinud Peugeot 307 WRC autot ja sellepärast ka tiimipealiku Corrado Provera käest noomida saanud. Soomlasest maailmameistrit seob Peugeot'ga kehtiv leping.
Kaua on oodatud ametlikku kinnitust kuulujuttudele, et Markko Märtin liitub Peugeot tiimiga. Seda kinnitust aga tulnud ei ole.
Subarus jätkab 2003. aasta maailmameister Petter Solberg. Mikko Hirvonen ei suutnud näidata oodatud tugevaid tulemusi ja arvatakse, et tema koha võib saada mõni noor sõitja juuniorite sarjast. Samuti on kõneldud Stephane Sarrazini liitumisest meeskonnaga.
Mitsubishi rallimeeskonnas jätkab Gilles Panizzi, kes tuleval nädalal jätkab uue Lancer WRC auto testimist. Jaapani autotootja ei ole veel teatanud, kes istub teise Lanceri rooli. Kas on see Gigi Galli, Kristjan Sohlberg või Harri Rovanperä? Variante muidugi jagub.
Škoda meeskonnaga seostatakse eelkõige Armin Schwarzi ning Jani Paasoneni. Kõik on spekulatsioonide tasemel, sest ametlikku kinnitust ei ole.
Miks tiimid sõitjate avalikustamisega viivitavad? Ühe variandina võiks pakkuda, et autotootjad on leidnud selles kavala reklaamitriki. Meenutades eelmist aastat, ei möödunud nädalatki, kui Ford ei oleks olnud "pildis" - pidevad uudised nende jätkamise või mitte jätkamise teemadel jätsid varju eelmise aasta maailmameistrid Petter Solbergi ja Citroeni meeskonna.
Kui vahepeal juba tekkiski lootus, et sel aastal saabub selgus varem, siis on kõik läinud jälle eelmise aasta venitamise graafikus. Väga pikalt siiski enam ootama ei pea, sest detsembri algul kukub kell, mil autotootjad on kohustatud FIA-le oma tuleva aasta sõitjate nimekirja teatavaks tegema.
|
|
|
|