Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Siim Kaur
18. november 2004 20:18
Loe kommentaare (11)
Trüki lehekülg

RS Motorsport alustas hobibagide ehitamist

 Loe lisaks
Harjumaal valmib uus autospordikompleks

 Foto: Erakogu
Seoses krossikeskuse rajamisega Harjumaale, kuhu ehitatakse ka bagirada, sai RS Motorsport tellimuse viie hobibagi valmistamiseks. Esimene bagi on valmis ning saanud heakskiidu.

Kevadel võeti RS Motorspordiga interneti teel ühendust ja sooviti, et bagisporditiim Harjumaale rajatava krossikeskuse jaoks viis hobibagi ehitaks. Hiljem lepiti töös täpsemalt kokku ja jäi nii, et sügiseks peaks valmima esimene auto ning selle sobimise korral järgmisel aastal veel neli tükki.

Töödega alustati mai lõpus. Praeguseks on esimene bagi testimise läbinud ja heakskiit tellijate poolt olemas. Niisiis on juba alanud ülejäänud nelja ehitamine. Need peaks valmima rutem, sest enam ei ole vaja erinevate sõlmede lahenduste üle pead vaevata. Kõik viis peaksid tulevad tehniliselt identsed, seetõttu on nüüd vaid näidise järgi tootmine.

Bagi raam on tehtud korralikust tõmmatud terastorust. Torude mõõdud vastavad täielikult FIA tehnilistes tingimustes esitatutele. Paljudes kohtades on torukonstruktsioonid isegi hulga tugevamad kui võistlusbagidel, sest eesmärgiks pole mitte võimalikult kerge kaal vaid turvalisus. Ometigi on bagi kaal küllalt eeskujulik - 550 kg.

Jõuallikana kasutatakse hobibagidel Volkswagen Vento / Golf III 1,8 liitrist monopritsega 55 kw mootorit, mis paikneb juhi taga. Seda pole forsseeritud, peaegu kõik on jäänud originaalseks. Radiaator ja õhufilter pärinevad Žigulilt. Audi 80 neljakäiguline käigukast on samuti jäetud modifitseerimata. Nagu juba algul arvata oli, ei jäänud see mootor sugugi lahjaks. Auto, millel seda mootorit kasutatakse, kaalub bagist umbes 2 korda rohkem, nõnda on bagil kaalu ja võimsuse suhe 2 korda parem (0,1 kW/kg).

Huvitava lahendusena on hobibagil vaid tagapidurid. Esiratastele ei olnud pidureid tarvis, kuna esiosa on lihtsalt nii kerge. Tagantjärgi võib öelda, et ainult tagapiduritest piisab küll ja tänu sellele on järsemaid kurvegi lihtsam läbida, sest pidurdamine tekitab "käsikaefekti" ja auto tagaosa saab kergelt ette.

Võrreldes praegusega on plaanis mõned täiustused ja muudatused. Nimelt ehitatakse ka külgedele kaitsevõrgud ning juhi ja mootori vahele täies ulatuses vahesein. Iste asendatakse teistlaadsega ning selle asend saab olema reguleeritav. Ka turvarihmad tulevad uued.

Vaata lisaks: RS Motorsport
Artikli juurde
29.07.2024
Eiki Eriste tõmbab superkrossi karikasarjale joone alla
Artikli juurde
27.07.2024
Laitses sai näha M-Sport Ford rallitiimi autosid
Artikli juurde
30.07.2024
Eestist on Soome MM-rallil startimas viis võistluspaari
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
28.07.2024
M-Sport Ford WRT test 27.07.2024 (0)
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
27.07.2024 23:20
Crosskartide Rallisprint 2023. 3.Etapp . Raadi (0)
24.07.2024 01:31
WRC Tet Rally Latvia 2024 (1)
12.07.2024 15:16
ERC Delfi Rally Estonia 2024 (1)
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia