Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi uus üldjuhend ootab kommentaare
9. novembril avalikustas superkrossi karikavõistluste sarja korraldaja MTÜ Erki Sport 2005. hooaja üldjuhendi ja autode tehnilised tingimused. Klubi president Eiki Eriste sõnul on vastukaja teretulnud.
"Reeglid on nüüd avalikustatud ja ootame nende kohta kommentaare kuni selle nädala lõpuni," märkis Eiki Eriste (fotol).
Suurimad muudatused superkrossi uues üldjuhendis on seotud stardimaksuga, mis on eelregistreerimisel ja kohapeal tasumisel erinevad (vastavalt 300 kr ja 500 kr). Olulise uuendusena saab tuleval aastal etapi võitja järgmisel võistlusel osaleda stardiraha tasumata. Noorteklassis 2005. aastal stardimaksu ei ole ning kuni 1600 ccm autodel ei nõuta enam 100 kilogrammist lisaraskust, vaid on kehtestatud miinimumkaal.
2004. hooajal käivitus superkrossis meeskonnasõit, mis ei kao ka tuleval hooajal. Nüüd pannakse meeskond paika hooaja alguses (6 võidusõitjat + esindaja). Meeskonna koosseisu muutmine on võimalik, kuid selleks on vaja kirjalikku avaldust. Sisseviidav muudatus peaks aitama meeskondade koosseise läbipaistvamaks muutma.
2005. hooajal peetakse superkrossis 12 etappi. Toimub nelja erineva reegliga võidusõite, mida kõiki sõidetakse kolmel korral: jää- ja lumerada, rallikross, autokross, ringrada.
Kaheteistkümnest etapist läheb kirja üheksa sõitu. Halvima etapina ei kuulu mahaarvestamine etapile, kus võistleja diskvalifitseeriti.
2005. aasta võistluskalender ning autode tehnilised tingimused ja üldjuhend on väljas rally.ee leheküljel.
Superkrossi eestvedajad ootavad 13. novembrini juhendite kohta ettepanekuid ja kommentaare. Arvesse võetakse nii artikli all olevasse kommentaarikasti kirjutatut kui või sarja korraldajalele saadetut. Samuti on soovijail võimalus suhelda Eiki Eristega telefonitsi, helistades numbrile 51 54 591.
"Kõik on praegu läbirääkimiste küsimus," lausus Eriste. "75 protsendi meestega olen suhelnud ja üldjoontes on uued tingimused sobilikud."
Peamine erinevus ERK standard ja superkrossi autode tehnilistes tingimustes on see, et standardklassis on diferentsiaali blokeering keelatud, kuid superkrossis lubatud.
"Ma ei saa seda kuidagi kontrollida," lausus Eiki Eriste. "See ei ole moodus, et tõstame ratta üles ja keerame seda. Miks standardklass ei võiks difriblokki lubada ja kuna superkrossis on kaks korda rohkem sõitjaid, siis võiks standard mõne järeleandmise ise ka teha."
|
|
|
|