9. novembril avalikustas Eesti Autospordi Liit (EAL) 2005. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendi projekti. Sõiduautodele on esialgses kalenderplaanis kirjas viis etappi.
2005. aastal selgitatakse Eesti meistrid sõiduautodel jätkuvalt neljas arvestusklassis, milleks on ERK (2WD), ERK Standard, Division 1 ja noored (1217 a).
Meistrivõistluste etapp arvestusklassis loetakse toimunuks, kui stardib vähemalt viis võistlejat ning kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt seitse erinevat võistlejat. Paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad, kusjuures arvesse võetakse kuni 4 etapilise sarja puhul kõigi toimunud etappide tulemused, alates 5 etapilise sarja puhul N-1 tulemus.
Igal võistlusel peetakse kolm eelsõiduvooru ja kolm finaalsõitu. Eelsõituvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
Uue üldjuhendi tehnilise kontrolli punktiga pannakse võistluse korraldajaile kohustus tagada igal võistlusel autode kaalumiseks nõuetekohaselt taadeldud kaalud.
"Praegu on kalendris viis etappi. Võimalik on veel täiendavalt võistluste lisamine, kuid nendest saab rääkida siis, kui superkrossi sarja organisaator on teinud oma otsuse koostööst ERK-ga," lausus Eesti Rallikrossi Komitee esimees Tanel Kutsar.
"Talvine ja suvine sari on kaheks jagatud võistlejate soovil ja baaserub taas rahal. Nimelt tuleb talveks muretseda spetsiaalsed rehvid, mis maksavad kuni 5500 krooni tükk ja mida on võimalik ühe võistlusega viletsal rajal maha kanda. Seega pole sellised kulutused kõigile taskukohased ja tekitaks suvise hooaja alguseks juba korraliku ebavõrdsuse."
2005. a Eesti rallikrossi MV kalenderplaan
21. mai - Elva
5. juuni - Taali
16. juuli - Vasalemma
20. august - Kogula
24.-25. september - Elva (NEZ)
Talvine lumerajavõistluste karikasari
veebruar - Tääksi
6. märts - Taali
Vaata lisaks:
www.autosport.ee