Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Marcus Grönholm: Loodame Austraalias võita! |
|
Marcus Grönholm: Loodame Austraalias võita!
|
Loe lisaks |
|
|
Autoralli MM-võistluste meistrid võivad olla küll juba selgunud, kuid siiski on veel viimane lahing tulemas. Kõik on pigetest vabad ja lubavad sõita kõike välja pannes, kartmata meeskonna survet. Marcus Grönholm ja Timo Rautiainen tahavad hooaja viimasel rallil võtta endale ja Peugeot 307 WRC autole aasta teise võidu.
Marcus, sa oled Austraalia ralli võitnud 2000.-2002. aastani kolmel korral järjest. Miks sulle see etapp nii meeldib?
Ma mõtlen vahel isegi selle üle, sest see on teistsugune sõit, kus kihutad täiskiirusel üle kivide ja mõlemal pool tee ääres on puud. Kuna oleme meistrivõistluste arvestuses alles viiendad, siis ei ole meie stardipositsioon sel aastal halb, mis tähendab, et me ei pea avapäeval lahtiste kivide peal uisutama. Põhjus miks mulle see ralli nii meeldib, on selles, et teed on kiired ja tasased ja meenutab Soomet. Ka seepärast, et niikaua kui püsid teel, on nauding sõita.
Võitlus tõotab sel aastal tulla põnev...
Absoluutselt. Mõlemad tiitlid on juba jagatud ja kellelgi ei ole midagi võita ega kaotada. Saab olema kindlasti väga huvitav sõit ja aus võitlus. Usun, et 307 WRC annab meile võimaluse teravalt võidelda ja ma panen kõik välja, et võita.
Milliseid tugevaid külgi on autol vaja, et seda tüüpi rallil konkurentsis olla?
Vaja on võimsat autot. Meie oma on seda ka on. Samuti peab auto olema täpne ja stabiilne, et kurvides ideaaljoonel püsida. Me oleme hiljuti selleks tugevalt tööd teinud, et auto ei oleks ülejuhitav. Varsti saame näha, kas oleme selle pisiprobleemi suutnud lahendada. Selle kõrval meil mehaanilisi probleeme ei ole kahel viimasel rallil olnud ja nii et ma ei leia põhjust, miks me ei peaks suutma võidelda stardist finišini. Ja kuigi asfaldil saan ma end parandada, siis Austraalia ralli katsed on nagu kodus.
Mis on tõenäoline selle ralli võiduvõti?
Kõigi motivatsioon paistab olevat sama, seega arvan, et rallivõidu otsustab see, kuidas me saame üle turbo viivitusest ja kes on parimas füüsilises vormis. Mina kohanen tavaliselt üsna kiiresti.
Timo, sa oled Austraalia ralli suur fänn?
See on tõsi. Mul on etapilt mõned head mälestused, mis on seotud minu, Marcuse ja Paugeot 206 WRC kolme järjestikuse võiduga. Kuid see ei ole ainus põhjus.
Esimene kord kui Austraaliasse läksin, nautisin seda maad ennast samapalju kui rallit. Inimestel on suur külalislahkus, kliima on hea, toit hea ja hotelid mugavad. Katsetest rääkides ei ole parim olla rajal esimene, sest peab olema suuresti teepuhastaja rollis ning see teeb sõitu seal kindlasti aegasemaks.
Kas see ralli on kaardilugejale kerge?
Ma ei läheks nii kaugele, et seda väita. Paljud sõitjad kaebavad, et ülesõidud on liiga pikad, kuid teed on sirged, laiad ja mõistlikku kiirust hoides saab sõita üsna kiiresti. Sel aastal on võistlustrassi muudetud ja see on kaardilugejatele põrgu, sest peame eelmise aasta legendi liigutama ja ümber tõstma teise järjekorda. Austraalias on metsas palju teede ristumiskohti.
Mida sa tunned Marcuse kõrval, kui ta on "osaliselt vihaseks aetud"?
Kui ta on totaalselt enesekindel, siis see on hea tunne, sest tunnen end ka kindlalt ja lõdvestunult. Mõnikord, kui on vaja end lülitada "kõike väljaandmise" režiimi, siis seda on kaardilugejal natuke raske omaks võtta. Kui Marcus on vormis ja autoga rahul, siis on kõik tip-top. Igal juhul, ma ei jõua starti ära oodata!
Allikas: Peugeot Sport
|
|
|
|