Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Autoralli MM-sarjas ollakse kulude kärpimise teel |
|
Autoralli MM-sarjas ollakse kulude kärpimise teel
|
Loe lisaks |
|
|
Hoogne autoralli MM-võistluste reformimine FIA poolt jätkub ning tõenäoliselt seisavad suuremad muutused veel ees. "Arvan, et WRC-autode sari kaob ja asemele tuleb midagi odavamat," pakub Urmo Aava.
Tulevast hooajast autoralli MM-võistlustel JWRC sarjas Suzuki meeskonnas võistlev piloot Urmo Aava ütles telekanalile Kanal 2 antud intervjuus, et WRC-autode sari senisel kujul võib kaduda. "Tipus püsimine on läinud liiga kalliks. Vähesed suudavad meeskonda ja autot üleval pidada," nentis Aava.
Sama on kinnitanud FIA (Federation Internationale lAutomobile) president Max Mosley, kelle hinnangul ei jää MM-võistlused ellu, kui kulude kärpimise kardinaalseid samme ei astuta. "Ainus võimalus autoralli MM-võistlusi elus hoida, on teha reeglitesse olulisi muudatusi," ütles Mosley ajakirjale Autosport.
5. novembril pakkus FIA rallikomisjon välja 2006. aastal MM-rallidel osalevate autode tehniliste tingimuste projekti. Reeglimuudatuste lõplik kinnitamine leiab aset detsembris koguneval FIA nõukogu istungil.
S2000 sarja ületuleval aastal tõenäoliselt siiski ei tule ning jätkatakse võistlemist WRC-autodel. Autod muutuvad aga odavameteks, kuna keeruline ja kallihinnaline tehnika ja elektroonika keelatakse.
FIA rallikomitee liikme Jarmo Mahoneni kinnitusel keelustatakse diferentsiaalilukud ja veojõu jagamine elektroonika abil. "Elektroonika kasutamist piiratakse ning kallite erimaterjalide kasutamine keelatakse täielikult," vahendas uudisteagentuur STT Mahoneni sõnu. "Need on siiski ainult planeeritavad muudatused," lisas Mahonen.
"Loobume esimesest ja tagumisest aktiivdiferentsiaalist, kuid jätame keskdiferentsiaali. Antud reeglimuudatus koos teiste meetmetega vähendab auto hinda kuni 50 protsenti," ütles Fordi rallimeeskonna tehnikadirektor Christian Loriaux ajakirjale Autosport.
Loriaux tunnistas ühtlasi, et mootorid peavad tulevikus vastu pidama vähemalt kaks rallit.
|
|
|
|