Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > 2004. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis |
|
2004. a Eesti meistrivõistluste üldjuhend rallikrossis
SÕIDUAUTODELE
1. ÜLDKORRALDUS
1.1. 2004. a. Eesti meistrivõistlused rallikrossis (MV) sõiduautodele korraldatakse Eesti Autospordi Liidu (EAL) poolt mitmeetapilise lahtise seeriavõistlusena. Igaks etapiks koostab võistluste korraldaja eraldi juhendi.
1.2. MV viiakse läbi vastavuses EAL Võistlusmäärustega, kehtivate tehniliste tingimustega, käesoleva Üldjuhendiga ja etappide Juhenditega.
1.3. Võimalikud muudatused Üldjuhendisse või kalenderplaani esitatakse EAL rallikrossikomitee poolt ja kehtestatakse hiljemalt 30 kalendripäeva enne võistlusi, avaldatakse EAL poolt.
1.4. MV etappide arv on minimaalselt 3 ja maksimaalselt 6.
2. MV ETAPPIDE KALENDERPLAAN 2004
24. jaanuar - Raadi
22. mai - Vasalemma
19. juuni - Saaremaa
18. juuli - Taali
04. september - Vasalemma
3. MV VÕISTLUSAUTOD, ARVESTUSKLASSID
3.1. Võistlusautod peavad vastama kehtivatele rahvuslikele tehnilistele tingimustele ning omama EAL võistlusauto tehnilist kaarti. Välisvõistlejate võistlusautod peavad omama kohaliku ASN tehnilist kaarti.
3.2. Võistlusauto peab kandma EAL korra kohaseid kirjeid (võistlusnumbrid, reklaam, nimed, tähistused jmt).
Võistlusnumbrid vastavalt 2003. a MV tulemustele klasside kaupa, lisanumbrid EAL-st.
ERK: 1-50
Noored: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas N)
Standard: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas S)
Division 1: 1-50 (täiendav täht numbrialuse paremas ülaservas D)
Numbrialus: valge ristkülik min. 50 cm lai ja 38 cm kõrge (täiendava tähega kahekohalisetel numbritel ristkülik min. 55 cm lai)
Number: min. kõrgus 28 cm ja 5 cm.laiune joon
Täiendav täht: min. kõrgus 15 cm ja 2cm.laiune joon
Numbrid ja tähed peavad olema klassikalist tüüpi.
Täiendav valge number ilma vastava lisatäheta ja ilma taustata kohustuslik ka esiklaasil paremas ülemises nurgas. Min. kõrgus 13 cm.
3.3. MV arvestusklassid:
3.3.1. Noored kuni 17 a vanused (kaasa arvatud) vastavalt tehnilistele tingimustele: EESTI RALLIKROSS NOORED (NOORED) koos täiendavate piirangutega. Kehtivad alates 01.01.2004. NOORTE klassi võistlejal võimalik alates 16. eluaastast (sünniaasta alusel), üle minna täiskasvanute klassi. Tagasi NOORTE klassi minna ei saa.
3.3.2. ERK Standard limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: EESTI RALLIKROSS STANDARD AUTOD (STANDARD). Kehtivad alates 01.01.2004
3.3.3. ERK - 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele: EESTI RALLIKROSSI AUTOD (ERK) Kehtivad alates 01. jaanuar 2004
3.3.4. Division 1 A-rühma ja ST autod vastavalt FIA VM Lisa J.
4. MV OSAVÕTJAD
4.1. MV-l võivad osaleda autosportlased, kes omavad EAL või oma riigi kehtivat rahvuslikku sõitja- ja registreerijalitsentsi. EMV arvestuses osalemiseks tuleb võõrkodakondsetel võistlejatel teha alakomiteele ühekordne taotlus ja tasuda Eesti Rallikrossi Komitee kontole (221018758725 Hansapangas) 500.- krooni või maksta see võistlushommikul korraldaja kätte (kuulub edastamisele Komiteele).
5. MV VÕISTLUSTE KÄIK
5.1. Võistlused viiakse läbi kookõlas järgmise päevaplaaniga:
klass mandaat tehniline trenn I eelsõit II eelsõit III eesõit finaalid
noor 07:30 07:30 08:00 10:00 12:00 14:00 16:00
standard 08:00 08:00 08:30
ERK2500 08:30 08:30 9:00-09:30
GAZ 09:00 09:00 09:30-10:00
Korraldaja kohustub Juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt 10 min treeningaega.
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi.
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga. Stardi märguandeks on punaste fooritulede kustumise hetk (punane tuli vähemalt 3 sekundit).
5.5. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.6. Eelsõiduvoorude stardijärjekorrad loositakse. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.7. Eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll avaldatakse teadetetahvlil ühe arvestusklassi piires ülevalt alla. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku .
5.8. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande järgi. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise (toimuva) sõidu liidri finisheerimine. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet. Korraldajal kohustus paigaldada eelstardi tsooni selgelt loetav kell.
5.9. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sek. täpsusega. Iga eelsõiduvooru kiireim saab ühe punkti, järgmine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat.
5.10. Finaalsõitudesse pääsevad ja MV punkte saavad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade paremusjärjestuses.
Finaalsõitude koosseisude määramine: C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.11. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
5.12. MV etappidel VM rikkujaid karistatakse EAL Rallikrossikomitee poolt, vastavalt võistluste juhi ja ERK vaatleja ettekandele. Karistused sõltuvalt rikkumiste tõsidusest, korduvusest (kohtunike töö segamine, ebasportlikud sõiduvõtted, ebasportlik käitumine jmt eest).
6. MV TULEMUSED
6.1. MV paremusjärjestuse määravad võistlejate poolt kogutud punktisummad MV etappidelt, kusjuures arvesse võetakse: kuni 4 etapilise MV sarja puhul kõigi toimunud etappide tulemused, alates 5 etapilise MV sarja puhul N-1 tulemus. Maha ei saa arvata halvima tulemusena mistahes põhjusel diskvalifitseeritud sõidu tulemust .
6.2. Igal etapil antakse kaheteistkümnele esimesele võistlejale punkte vastavalt 15-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. Igal etapil omas arvestusklassis eelsõiduvoorude kiireima aja saavutanud võistlejat premeeritakse ühe lisapunktiga. Punktisummade võrdsuse korral eelistatakse võistlejat, kellel on rohkem võite (teisi, kolmandaid jne kohti). Lõpliku kohtade jagunemise määrab parem tulemus viimaselt toimunud etapilt, seejärel eelviimaselt jne.
6.3. MV etapp arvestusklassis loetakse toimunuks, kui stardib vähemalt viis võistlejat.
6.4. MV arvestusklassis loetakse toimunuks, kui kõikidel etappidel kokku startisid vähemalt seitse erinevat võistlejat.
6.5. Kirjalikke esildise MV punktiarvestuse kohta võetakse EAL-i sekretariaadis vastu 3 tööpäeva jooksul pärast etapi toimumist. Protestiaeg etappidel on 15 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist.
7. AJAVÕTT
7.1. Ajavõtt kõigil MV etappidel toimub soovituslikult EAL vastavate seadmete abil (võistleja tasub 100.- kr / võistlus transpondreri renti).
8. MV AUTASUSTAMINE
8.1. EAL autasustab MV 3 paremat karikate ja medalitega.
8.2. MV autasustamine toimub EAL hooaja lõpetamisel 2004. a detsembrikuus.
|
|
|
|