Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokakomitee esimees selgitab vana tüli tagamaid
|
Loe lisaks |
|
|
EAL-i veoautokomitee esimees Marko Luhthein ei nõustu Taali võistluste korraldaja Eiki Eriste väidetega, mille põhjal tema lahkarvamused Eristega algasid 2002. aastal Taali rallikrossil.
Rally.ee vahendas artiklis "Taali etapp ajas veokakomitee liikmed omavahel tülli" järgmised Eiki Eriste sõnad: "Luhthein oli tehnilise komisjoni esimees. Mina korraldajana otsustasin pärast sõitu kontrollida autode kaalu, aga Luhthein polnud nõus, väites, et selline kaalumine pole õige. Tegelikult ta kartis, sest tema sõprade autod olid alakaalus ja pidanuks võistlustelt maha võetama."
Marko Luhtheina kinnitusel polnud asi siiski mitte "sõprades". "Kaalumise organiseeris rallikrossikomitee. Tehnilise komisjoni esimees võistlusel olin mina, kaalude omanik ja kaaluja Toomas Sepp," sõnab Luhthein.
"Kaalud olid paigaldatud eelstardi ala kõrvale kõvale pinnasele, jätkab Luhthein. "A-finaali lõpetanud sõiduautode kaalumine toimis normaalselt, samuti oli nende jaoks olemas kinnine park. Problemaatiliseks osutus veoautode kaalumine. Hoolimata võistluste korraldaja Eiki Eristega eelnevalt sõlmitud kokkuleppest polnud ta tehnilisele komisjonile jätnud ala veoautode võistlusjärgseks kinniseks pargiks. Veokate A-finaalsõidu ajal rääkisin Eristega üleval stardi-finiši paigas sellest probleemist."
"Samal ajal algatasid veoautode sõitjad ja mehhaanikud veokate kaalumist. Kuna kinnise pargi puudumisel jäid veoautod boksi, hakkasid mehed osadele autodele kiiresti ballasti lisama - kellele kallati juba bensiini paaki juurde ning kellele tõsteti varuratast kasti. Probleem tekkis ka kaalude plaatidega. Kui sõiduautode raskuse all jäid plaatide pealesõiduteede ja maapinna vahele piisavad vahed, siis tunduvalt raskemate veomasinate kaalumisel läksid pealesõiduteede otsad vastu maapinda ning kaalude näidud sõltusid autoratta asukohast plaadil, mitte masina tegelikust kaalust. Näiteks sama autot kolm korda järjest kaaluds näitas tabloo ka kolme täiesti erinevat tulemust."
"Kõigist neist probleemidest johtuvalt tulenes ka otsus kuulutada ametlikud kaalumise tulemused välja vaid sõiduautode klassides," lisab Luhthein.
"Vale on väide nagu oleksin kaalumisel kedagi eelistanud. Samuti pole tõsi Eriste väide, nagu oleksin solvunud ning pole sest ajast Taali võistlustel käinud. Pärast eelpool kirjeldetud võistlust olen olnud Taalis Balti meistrivõistluste autokrossi etapil tehnilise komisjoni esimees, ühel superkrossi etapil tehnilise komisjoni liige koos Riho Linnasega ning EAL-i esindajana tehnilises komisjonis Eriste superkrossi karikavõistluste kaheksandal etapil Saugas Et-rRingil 13. juulil 2003."
Luhthein ei taha öelduga siiski mitte "sõjakirvest üles kaevata", vaid soovib Eristega ja Taali rajaga koostööd jätkata. "Tänavu 29. augustil Taalis toimunud autokrossi meistrivõistluste etapp on ehe näide, et kui Eiki vähegi tahab ja oma jonni ei aja, on ta suuteline täiesti normaalse võistluse korraldama. Minugi poolest võiks järgmisel hooajal pidada Taalis veoautode meistrivõistluste etapi, kui korraldaja seda soovib ning sellekohase taotluse komiteele ka esitab."
|
|
|
|