Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Igor Levjatov: Škoda ralli on töö võistlus! |
|
Igor Levjatov: Škoda ralli on töö võistlus!
Mitmesugustele autodpordiga seotud küsimustele vastab aastail 1982-1990 NSV Liidu autoralli koondise peatreenerina leiba teeninud Igor Levjatov.
Kes Teie valitsemise ajal Nõukogude Liidu koondisse kuulusid?
Jäme ots oli Eesti võidusõitjate käes. Ei ole saladus, et rallisport oli ja on Eestis rahvuslikuks spordialaks. Loomulikult, võitsid NSV Liidu meistrivõistluste medaleid leedukad, eestlased, venelased, ukrainlased ja ka paljud teised. Kuid koondisse jõudsid kõige rohkem Eesti võistlejad.
Kas koondise komplekteeriti ainult sportlike tulemuste järgi või jagati käske ka kõrgemalt poolt?
Ütlen ausalt, tuli ka ette viimast varianti, kuid meie, kui treenerid nendesse mängudesse ei sekkunud. Meie valisime rallisõitjaid koondisse ikka vaid sportlike tulemuste põhjal ja seisime selle eest, et koondises oleks õiged tegijad.
Keda te isiklikult peate endise NSV Liidu parimaks rallisõitjaks?
Seda on üheselt väga raske öelda. Häid sõitjaid on olnud palju. Kui alustada päris algusest, ei saa mööda sellistest nimedest nagu Kasytis Girdauskas, Stasis Brunza, Eduard Baženov. Kui rääkida hilisemast ajast, siis Eugenius Tumaljavitšus ja loomulikult võin siinkohal üles lugeda kõik sel ajal koondisse kuulunud Eesti sõitjad, nagu Heiki Ohu, Vallo Soots, Eedo Raide jpt.
Kui palju Te ise olete aktiivselt rallit sõitnud?
Oma esimese stardi tegin 1969. aastal ja viimati startisin 1981. aastal Kiievis.
Missugused on Teie parimad sportlikud saavutused?
Ma olen tulnud Ukraina ja Moskva meistriks, aga NSV Liidu meistrivõistlustel pole osalenud.
Kas nüüd käib poeg Denis teie jälgedes?
Ta ei käi otseselt minu jälgedes, tal on langenud osaks õnn nautida autospordi juures neid meeldivaid hetki, mis minulgi. Hetkel on ta Syruse rallitiimi mänedžer. Viimastel aastatel on ta ka ise piloodina tegutsenud.
Kuidas võrrelda tänapäeva autorallisid nende võistlustega, mida peeti 30 aastat tagasi?
On hea ütlus, et nii vildid kui kingad on mõlemad jalanõud, aga nad ei ole võrreldavad. Omaaegsed autorallid olid rohkem suunatud vastupidavusele ja orienteerumisele. Alates 80-ndate aastate keskpaigast on aga ralli orientatsioon puhtalt kiiruslik. Kui piloodi töös ei olegi erinevused nii suured, siis kaardilugeja ülesanne on täielikult muutunud.
Saabusite just Škoda ralli rajaga tutvumiselt. Missugused on teie kommentaarid?
Töö võistlus. Igav ei hakka. Trass on kiire ja mõne koha peal isegi väga. Teisalt on aga rada väga vahelduv. Metsavahelised rajad on vihmadest veel väga märjad, kuid kohe samal katsel esineb nii liivast kui ka kruusast pinnast. Nagu ma ütlesin, selle raja peal igav ei hakka.
Mis te arvate, kes võidab Škoda ralli?
Iialgi ei vasta sellisele küsimusele! Võib olla olen ma ebausklik, aga ennustamisega ma ei tegele.
|
|
|
|