Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taali autokross läks arvesse kahes võistlusklassis |
|
Taali autokross läks arvesse kahes võistlusklassis
|
Loe lisaks |
|
|
29. septembril Taali krossirajal peetud autokrossil olid päevakangelased standardklassi ja veobagide 51/52 klassi sõitjad. Vaid neis klassides jagati ka Eesti meistrivõistluste punkte.
Kuigi autokrossi juhendis oli klasse kirjas 10, siis reaalselt oli võistlejaid vaid kuues klassis. Sõidubagisid ja veoautosid rajale ei tulnudki. Veoautode puudumise põhjuseks oli kindlasti etapil Eesti meistrivõistluste etapi staatuse puudumine.
Siiski oli kohal ühe Läti külalisvõistleja veokas, kuid seda ei aetudki pöördesse, sest võistleja ei olnud huvitatud konkurentideta "demonstratsioonsõitu" tegema ja veobagide sõitjad ei tahtnud veokaga koos startida.
Kokku oli Taali autokrossil 27 võistlejat. Kusjuures standardklassis oli sõitmas üksteist ja väikeste veobagide klassis seitse osalejat.
Esiveoliste ning tagaveoliste võidusõidud peeti koos. Tiit Rattasep näitas oma esiveolise Ladaga väga kiireid aegu ja võttis klassivõidu. Konkurendid Ramsi noormehel kahjuks puudusid, sest edestas Rattasep küll kõiki tagaveolistel kihutanud piloote, kuid esiveolisi autosid rohkem ei olnudki.
Tagaveoliste klassis oli kohal kolm sõitjat, kes pääsesid ka poodiumile, kusjuures kõik said kirja neli kohapunkti. Võidu võttis Asmo Aulik Opel Asconal, teise kohaga pidi leppima kollase VW põrnikaga kihutav Tarmo Rosenberg. Tavaliselt parandab Rosenberg stardis oma kohta stardis, kuid mitte Taalis - autol pidada esimese käigu defitsiit olema. Kolmanda kohaga pidi leppima Janar Gröön (VAZ 2101).
Nagu eespool öeldud, siis standardklass oli üks vaatemängulisemaid. Päeva esimese katuse tegi Ivo Uutar juba kontrollsõidus (see ebaõnn sai autasustamisel ka väärilise tasu). Joel Kislõi (Honda Civic) võitis mõlemad poolfinaalid ning finaalsõidu.
Omaette saavutusega sai hakkama Priit Vadi (Honda Civic), kes esimeses poolfinaalis katkestas juba esimesel ringil - ka tema sai autol katuse mullaseks. Siiski suutis teises poolfinaalis viimaselt positsioonilt startinud Vadi ringi möödudes teisele kohale tõusta ning kohta hoida võistluse lõpuni.
Standardklassi kolmanda koha karika ja punktid viis koju Mitsubishi Coldil sõitnud Mario Narusk.
Noorvõistlejaid oli kohal neli. Kuigi Denes Truu (VW Golf) oli saanud kontrollsõidus parima aja, siis finaalisõitude lõppedes kuulus võit Joosep Tootsile (VAZ 2106). Denes Truu oli teine ja Rauno Orupõld (VAZ 2105) kolmas.
Väikesed veobagid pakkusid pealtvaatajatele palju. Kuigi möödasõidu kohti ei ole selles klassis osalejatele Taali rajal palju, siis väga rahulikku kulgemist bagimehed ei näidanud. A-finaalis juhtus ka üsna erakordne asi, mida ei olnud ka kogenumad krossijälgijad pikemat aega näinud. Nimelt suutsid neli veobagi tekitada rajale ummiku, millest läbisaamine osutus võimatuks. Seepeale sõit katkestati ja start anti uuesti.
Indrek Viibur tegi puhta töö - võites kontrollsõidu, poolfinaalid ja finaali. Ahti Paavel suutis A-finaalis selja taga hoida Dainis Leimanise.
GAZ 53 põhjal ehitatud veobagide klassis võistles vaid Vahur Lillmann, kes sai ka võitjakarika. Siiski suutis Lillmann kaarte segada veobagide 51/52 klassis, kuna start oli ühine. GAZ 53 on loomult juba kiirem auto ja startides viimaselt kohalt, hakkab oskaja sõidumees kohe ettepoole trügima. Taali rada ei ole nii lai, et möödumine alati ilma kontaktideta läheks ning seetõttu teenis Lillmann esimeses poolfinaalis hoiatuse.
Võistluse korraldanud MTÜ Erki Spordi president Eiki Eriste leidis, et midagi peab autokrossiga ette võtma: "Kordaläinud üritus, aga nii ei saa, et mõnes klassis vaid üks-kaks osalejat. Standardklassis olid ka suurem osa superkrossi poisse. Poleks neid olnud, siis oleks startijate hulk väga hõredaks jäänud."
Kuigi veokatele ei taheta kõrgemate instantside poolt Taali rajal punkte jagada, olid kuuldavasti vähemalt bagimehed rajaga rahul. Arvatavasti oli Taali kiiremapoolne krossirada meeldivaks vahelduseks, sest tavaliselt osalevad nad hoopis teistsuguse reljeefiga krossiradadel.
Ainus mida kurdeti, et Taali rada on liiga lühike ja eelsõitude kaheksa ringi ei tee mehi veel päris märjakski. Ettepanek finaalsõit pikem teha lükati siiski tagasi, sest üldjuhendi muutmine ühe etapi jaoks ei tule kõne alla.
|
|
|
|