Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Vasalemma kross ei läinud NEZ etapina arvesse» |
|
«Vasalemma kross ei läinud NEZ etapina arvesse»
|
Loe lisaks |
|
|
Teisel augustil saatis NEZ Offroad komisjoni president Juris Bogdanovics kõigile NEZ liikmetele dokumendi, milles kirjeldab Vasalemma etappi ja nõuab selle tulemuste tühistamist.
"Ma kuulsin sõitjate ohutusprobleemidest juba kuu tagasi," kirjutas Juris Bogdanovics. "Üks probleem oli potentsiaalne reeglite ignoreerimine ja vale arusaam autode lubatud kontaktidest. Kõigist probleemidest teatasin NEZ Offroad komisjoni Eesti esindajale Tanel Kutsarile. Ta lubas, et kõik saab olema OK."
"Esimesel etapil Leedus kohtasin Vasalemma autokrossi korraldajat," kirjutas Bogdanovics 29. juunil Kutsarile. "Ma olin väga üllatunud tema hoiakust. Ta arvab, et rallikrossi ja krossi põhiidee on agressiivne sõit, palju õnnetusi ja katkisi autosid. Ta ei kavatse tõsta raja turvalisust!"
"Olen alati puhta ja ausa võidusõidu poolt," kirjutas Tanel Kutsar järgmisel päeval saadetud vastusmailis. "Vihkan sõitjaid, kes lõhuvad teiste autosid, et ise võita. Kuid teisalt, me räägime krossist, mis on kontaktne spordiala ja jääb selliseks ka tulevikus. See ei tähenda, et kõik on lubatud. Olen selle poolt, et iga kontakti ja kokkupõrget tuleb eraldi arutada."
"Kui sõitjad kardavad teistest mööduda ja tahaksid sõita ilma kokkupõrgeteta, siis peaksime mõtlema rallisprindi peale. Ärme tapame autokrossi ideed," lõpetas Tanel Kutsar oma kirja.
"26. juulil läksin Vasalemma, et vaadata, mis on raja turvalisuse huvides tehtud. See kontroll on minu, kui NEZ Offroad komisjoni presidendi kohus," jätkas Bogdanovics. "Ma olin šokis. Ma ei ole kunagi näinud nii ohtlikku sõidurada, millel ei ole turvalahendusi. Piloot võib sõita sügavasse vette, kaljude otsa, puude vahele ja mitte ühtegi turvalahendust ei ole. Aga iga spordi põhiidee on turvalisus eelkõige.'"
"Kirjutasin uuesti probleemidest Tanel Kutsarile ja Priit Pallole ja ütlesin, et sedasi NEZ etapp ei lähe arvesse. Kutsar saatis mulle tagasi nimekirja turvalisuse parandustest ja lubas, et etapi esimeseks päevaks on kõik korras."
27. juulil saatis Kutsar laiali kirja, milles kirjeldab samme, mida turvalisuse huvides ette võetakse. Sellele vastas Bogdanovics: "Ma ei informeeri NEZ-i presidenti ja sekretäri enne Vasalemma etappi turvalisuse probleemidest. Palun tehke oma parim, et muuta sõit nii ohutuks kui võimalik. Peate tegema isegi rohkem, et jõuda kõrgele tasemele võistluse ja sõitjate turvalisuse osas. Minu otsus etapi lubamise osas tuleb pärast Vasalemma saabumist."
Sellegipoolest kirjutab Bogdanovics, et 31. juulil Vasalemma tagasi minnes ei olnud midagi tehtud. Tema etteheited käisid korraldajate kapsaaeda: puudus rajalitsents, EALi poolt ei olnud välja antud ametlikku etapi korraldamise luba ning puudus juhendi lühiversioon, kus oleksid kirjas ametnike nimed.
See ajas Bogdanovicsil harja punaseks: "FIA spordikoodeksi järgi on need dokumendid kohustuslikud!"
"Minu kohus oli mitte aktsepteerida seda ohtlikku võidusõitu," lisas Bogdanovics. "Korraldajad ignoreerisid minu otsust NEZ superkrossi etapi tühistamise osas."
"Võrreldes seda etappi selliste perfektsete sõitudega nagu Vilkycais (Leedus) ja Bauskas (Lätis) ootame Plunges (Leedus) ka head sõitu. Tundub, et erinevatel maadel on NEZ krossi suhtes erinev hoiak. Mina saan aru, et NEZ superkrossi etapp on iga riigi jaoks prestiižne ja see peab alatiseks nii jääma," võttis Juris Bogdanovics oma jutu kokku.
|
|
|
|