Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
RS rallit juhib avapäeva järel Jouni Ampuja
|
Loe lisaks |
|
|
RS Ralli kolmas ja neljas kiiruskatse olid esimese kahe kordused, mis tähendas samadel teedel tunduvalt kiiremaid aegu. Lisaks sellele oli tee juba hästi sisse sõidetud ja tolmu tunduvalt vähem.
Ainsaks probleemiks oli vaid tuulevaikse ilmaga Lõuna-Eestisse pidama jäänud palavus ja nii nihkus neljanda katse algus veerand tunni võrra, kuni kiirabi tegeles ühe kuumarabanduse saanud turvamehega.
Soome ekipaazhid Ampuja-Markkula ja vennad Teiskonenid alustasid rallit esimesel päeval kõige võimsamalt ja üldiselt kärisesid vahed pikaks, sest Lindal-Maasik üldarvestuses viiendal kohal kaotasid liidritele juba minutiga.
Ampuja ja Teiskonen olid esimesel ja teisel kohal kõigil neljal kiiruskatsel. Vahe suurenes pidevalt ja oli päeva lõpuks 24,5 sekundit.
Teiskonen sõidab esimest korda rallit WRC autoga. "Ampujal on WRC autoga rohkem kogemusi ja vaevalt õnnestub mul teda teisel päeval püüda," ütles Teiskonen. "Meie jaoks on see ralli eelkõige hea õppimisvõimalus."
Vene-Eesti segapaar Dorossinski-Kornilov nii stabiilselt ei sõitnud, kuid päeva lõpuks oli nende päralt kindel kolmas koht (kaotus liidritele 48,3 sekundit) ja liidrikoht N3 rühmas. Päris lähedal on siiski ka Eesti tandem Rauam-Poom, kes kaotavad liidritele 1.03,1 minutit ja hoiavad N3 arvestuses teist kohta. Kolmandad on N3 rühmas vennad Ahud.
Esimesel stardikohal oli reedel Soome ekipaazh Viita-Hantunen, kuid päeva lõpuks platseerusid nad alles seitsmendaks, minutiga liidritest maas. "Esimesel kahel kiiruskatsel oli lihtsalt uni silmis, aga järgmisel kahel tekkis autol piduriprobleem. Homme kavatseme aga sõita tõsisema hooga," sõnas Viita.
Vene sõitjatest juhtus Zhigunovil neljandal kiiruskatsel väike õnnetus, mis lõi autol kapoti mõlki. Seetõttu langeti seitsmendalt kohalt kümnendaks.
Parima Eesti rallipaarina on neljandal kohal Saluri-Lepp, nende järel kohe Lindal-Maasik ning Rauam-Poom.
Teisel päeval kohal ongi oodata suuri muutusi neljandast kaheksanda kohani, mis mahuvad 13 sekundi sisse. Teisel päeval stardivad 15 esimest pööratud järjekorras, seega lähevad esimesena rajale leedukad Svedas-Sakalauskas.
RS ralli korraldajad panevad pealtvaatajatele südamele, et kui plaanitakse osta rallipass, siis Otepääl ja Tartus on need peaaegu otsas. Pealinnast tulijatel tasuks rallipass juba Tallinnast ära osta.
|
|
|
|