Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
06. veebruar 2003 15:34
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Homme algab traditsiooniline Sarma taliralli

 Loe lisaks
Eesti ralli MV punktiseis pärast 2003. a 2. etappi

Sarma 2003: Ivar Raidam võttis võidu

Sarma ralliks registreerunud võistkonnad

Sarma rallil võidutsesid Egon Kaur ja Allan Birjukov

Sarma rallile lubatakse piiratud hulk pealtvaatajaid

Sarma rallit planeeritud ajal ei korraldata

Ivar Raidam - Robert Lepikson Eesti MV esimesel etapil Tartus. Foto: Rauno Kais
Klassikalisele Läti talverallile antakse start 7. veebruaril kell 12:47. Reedel sõidetava esimese ringi võistlustrassi kogupikkus 147,36 km, neist lisakatseid 42,06 km. Teisele ringile stardib esimene auto Gulbenes Grodi keskuse juurest kell 11. Laupäeval läbivad võistlejad 139,48 km pikkuse raja, millest lisakatseid 61,88 km.

Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste teise etapi avapäeva eelõhtul valitseb Gulbene regioonis kerge pakane, õhutemperatuur on -5 kraadi. Ilm on püsiv.

Perlise lisakatse

Kaheksakümnendate algusest peetud Sarma rallil kavas olnud kiiruskatsed kattuvad osalt ka tänavu. Üks neist on Perlise lisakatse, mida peetakse üsna heaks ning seda on võrreldud Otepää teedega. Võistlustrass on suuremalt jaolt kaetud jää ja lumega ja see peaks laia naeratuse näole tooma neile, kes 7 millimeetriste naastudega rehvidel jääkattega rajal püsida soovivad. Ohtlikke kruusalõike rally.ee'le edastatud andmete järgi rajal kuigivõrd ei leidu.

Kuna Sarma rallit võib pidada pigem tehniliseks, ning pole vaja lugeda mootori hobujõude, võib kaheks ringiks jagatud võistlustrassi kohta öelda - "ei ole kiire". Esimene ring (päev) nõuab rohkem meisterlikkust võistlejailt, teine aga pigem mootorivõimsust, kuna võisteldakse pikematel sirgetel. Ka ei ole teisel võistluspäeval läbitavad lisakatsed sama käänulised.

"Perlise lisakatsed (SS2/SS4) on üsna põrgu. Aga tegelikult - kui püüda seda kirjeldada, siis oleks see kuidagi nii - hüpe, õhk, uuuuh, hüpe, õhk... Tõttöelda kogu võistluse parimad katsed, umbes nagu Soomes või Lõuna-Eestis, palju hüppeid ja trampliine," rääkis eile legendi märkeid lisanud läti ekipaazh. "Sõitsime viie lisakatse võistlustrassid läbi. Esimesel päeval sõidetavad SS1 ja SS3, ehk Dimanti katse, pole eriti hea, liiga palju kiireid sirgeid."

"Minu mäletamistmööda oli Perlise katse Sarma rallil ka kümne või enama aasta eest," rääkis Opel Calibral startiv lätlane Juris Vitols ja lisas: "sellest katsest rääkides - see on tõesti väga hea, pole kiire ja seal on palju hüppeid ning kurve. Kellelegi ei meeldi kiired katsed."

Läti MV võidulootusi hellitav Matîss Mežaks kinnitas rally.ee online ralliajakirjale, et ka tema arvates on Perlise lisakatse väga õnnestunud valik ja parim antud võistluse katse üldse.

Mežaks stardib Fiestal

Sarma rallist võtab Matiss Mežaks osa Ford Fiestal, tema jaoks mitte traditsioonilisel võistlusautol. Mežaks ei ole harjunud FWD autol kihutama, kuid enne, kui A-rühma Ford Escort võistlusvalmis ei ole, on lätlane sunnitud startima rahvusliku masinaklassi arvestuses Ford Fiestal. Mežaksi stardipositsioon auto vahetamise tõttu otsustatakse pärast tehnilist komisjoni.

Peale Toomas Tõldsepa tagasitõmbumist peab Matîss Mežaks suurimateks konkurentideks 2WD klassis Vecvagarsi, Panavsit ja Kivkucânsi. "Võibolla ka mõned Eesti sõitjad pakuvad konkurentsi, aga ma ei tea neid eriti hästi," rääkis Mežaks.

Ees ootab kaks päeva tõsist andmist

Kuigi Mežaks seekord A rühmas ei võistle, on ta siiski üks potentsiaalsemaid medalikoha pretendente. Kindlasti on head sõitu oodata ka leedulaselt Lipeikiselt, ning lätlastelt Balodiselt ja Vasaraudziselt, kelle Mitsubishi Lancer nii hea ei olevat, kui Lipeikise oma.

Tõsine rebimine tõotab tulla N-rühmas. Häid aegu peaksid suutma välja sõita eestlased Meriloo, Pohl, Rauam, Ahu kui N-rühma praegune liider Ivar Raidam. Veel peaks punktikohale sõitma R-Evolution meeskonna liige Aivis Egle. Lätlase arvates on tugevat sõitu oodata ka Maspânsilt ja Lebedevsilt. "Usun, et Egle suudab neist kiirem olla," rääkis R-Evolutioni esindaja Mariz Ozolins rally.ee toimetusele.

Võistluseks on registreerunud 76 ekipaazhi Eestist, Lätist, Leedust, Valgevenest ja Venemaalt.

Kuigi ainus Läti Vabariigis peetav Venemaa meistrivõistluste sarja etapp peetakse Kurzemes, on Sarma ralli starti oodata mitmeid vene ekipaazhe. Novikovil, Levyatovil ja Sokolovil tõenäoliselt auhinnalaua juurde asja ei ole, aga mitmel neist on äsjane kogemus "Eesti talvelt" ja nagu on öeldud - autospordis võib kõike juhtuda.

BMW M3 Rallyl võistelnud suurte kogemustega Venemaa rallipaar "Bratja Bolshih" - Nikolai ja Igor Bolðihhi sõnul peab paika väide, kui oled kiirem Balti riikides, siis püsid konkurentsis ka mujal maailmas.



Ajagraafik


1. ring
SS 1 "Dimanti 1" (11,81 km) tee suletakse 12:35, 1. auto rajal 14:05
SS 2 "Perlis 1" (9,22 km) tee suletakse 12:53, 1. auto rajal 14:23
SS 3 "Dimanti 2" (11,81 km) 1. auto rajal 16:30
SS 4 "Perlis 2" (9,22 km) 1. auto rajal 16:48

2. ring
SS 5 "Pilskalns 1" (9,46 km) tee suletakse 09:48, 1. auto rajal 11:18
SS 6 "Litene 1" (11,72 km) tee suletakse 10:15 1. auto rajal 11:45
SS 7 "Melnupe 1" (9,76 km) tee suletakse 10:44 1. auto rajal 12:14
SS 8 "Pilskalns 2" (9,46 km) 1. auto rajal 13:33
SS 9 "Litene 2" (11,72 km) 1. auto rajal 14:00
SS 10 "Melnupe 2" (9,76 km) 1. auto rajal 14:29

Finiš Gulbenes kell 14:50

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia