Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
20. juuni 2004 18:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Thomas Schie - Ragnar Engen võitsid Trondelagi ralli

 Loe lisaks
Mads Østberg võitis, Thomas Schie tuli meistriks

Thomas Schie ja Göran Bergsten saavutasid etapivõidu

Thomas Schie - Gøran Bergsten võitsid Østfoldrally

Thomas Schie - Ragnar Engen Toyota Corolla WRC-l. Foto: Ilmar Aavik
Norras Trondheimi lähedal toimus 19. juunil Norra autoralli meistrivõistluste viies etapp. Autospordiajakiri rally.ee otsustas pikka suvevaheaega Eesti kalendris täiendada elamustega Norrast.

Idee sai alguse, kui käidi vaatamas Soomes Mikkelis sealset etappi rallis. Ja kui Võru ralli kohta selgus, et seda ei toimu, tundus aeg ja koht olevat ideaalne, et uurida elu väljaspool Eestit.

Infot otsima hakates sai ilmsiks, et seekord tuleb umbes aimata, kus ja
kuidas üritus toimub, kuna kogu saadaval olev materjal oli norra keeles.

Aja möödudes hakkas ka rohkem infot tulema - tegemist oli Norra meistrivõistluste viienda etapiga, ning tegemist oli etapiga klassidele A, N, Norra rahvuslik klass ja Volvo Original Cup sõiduga.

Ralli kogupikkust oli 358,16 km, sellest kiiruskatseid 90,72 km. Võistlus oli üles ehitatud sarnaselt Eesti rallide korduvkatsetele, erinevaid oli kuus. Ralli pikim katse oli 14,72 km ja lühim publikukatse 2,05 km, mis oli ka ainus afsaldikatse ja seda Trondheimi kesklinnas sadama-alal.

Eraldi väärib märkimist stardimaks - A rühmas oli stardimaks 5800 Norra krooni, ehk ligi 11 000 Eesti krooni, N rühmas olid hinnad vastavalt 4600 NOK (8740 krooni) ja rahvuslikus klassis 3200 NOK ehk 6000 krooni. Esimese hooga kallina tunduvad hinnad tegelikult sealse elatus- ja hinnataseme juures suured ei ole, sest kogu hinnatase on Eesti omast 4-5 korda kallim. Piletihind linnakatsele oli 100 NOK (ligikaudu 190 krooni).

Trondheimi ümbrus ise on metsikult ilus ja mägine, esimese hooga tekkis küsimus, et kuskohas need kiiruskatsed seal mägedes toimuma saavad.

Leides päev varem üles esimese kiiruskatse oli meile kohe ka üllatus valmis - arvamus oli, et tegemist on asfaldiralliga, kuid tegelikkuses olid katsed kruusal. Katsed ise olid suhteliselt kiired ja kulgesid mägede külgedel ja jõgede kõrval, vaheldudes suurte tõusude ning langustega, mis meenutasid Soome teid, kõvapõhjalised ja omajagu ootamatute tempomuutustega.

Stardinimekirja vaadates jäi silma WRC autode rohkus - kokku oli eelregistreerimisel neid autosid kirjas seitse. Esindatud olid Valter
Chr Jensen
Ford Focus WRC-l, Eestiski võistlemas käinud Thomas Kolberg Hyundai Accent WRC-l, Saaremaa ralli mullune võitja Thomas Schie Toyota Corolla WRC-l, Tord Linnerud samuti Toyotal, Morten Ostberg Subaru Impreza WRC-l. Kaks eelregistreerunud Mitsubishi Lancer WRC masinat jäi nägemata, kuna Rune Dalsjo sõitis A-rühma Evo kuuel ja teine sama tüüpi auto starti ei tulnud.

Üllatavalt vähe oli suuri N-rühma võistlusautosid - 14. Endine suusaäss Thomas Alsgaard katkestas juba esimese katse avakilomeetritel.

Rahvusliku rühma autodest oli enim erinevaid tüüpi Volvosid. Nimekirja lõpetas Historic tüüpi Tatra, mis küll meenutas rohkem motoriseeritud kartulimardikat. Osales ka üks Rootsi meeskond - Renaultiga tuli rajale Patrik Sandell, kes oli ralli kokkuvõttes kaheveolistel kiireim.

Rally.ee jälgis sõitu esimese katse viimases kurvis, mis mäest laskumisel tegi vahvalt pimeda parempoogna. BMW-l sõitnud Stale Braset sai katselt aja kirja küll, kuid ergutuskoori saatel tuli tema auto sügavast kraavist teele tagasi sikutada. Samuti püüdis üks Volvo ennast ümber ajada, aga see üritus lõppes sõitjaile ainult rehvivahetusega ja pealtvaatajatele kerge närvikõdiga.

Enamik autosid tuli finišisse kärssavate piduritega, sest katse viimased kolm kilomeetrit kulges ainult allamäge. Üllatas meid seekord publiku vähesus - sündmust oli vaatama kogunenud mitte rohkem kui sadakond inimest. Metsakatsetel polnud ka piletit, ning sisuliselt katse poolepeale ligipääs puudus. Samuti oli üllatav stardijärjekord, õieti selle koostamine. Kiired autod tulid vaheldusmisi aeglastega, seda just väiksemates klassides, harvad polnud juhused, kus autosid tuli ülevalt kahekaupa. Näha oli ka sõitjate suur tasemevahe - mõni paistis lihtsalt nautivat kena loodust.

Ralli võidu võtsid seekord Thomas Schie - Ragnar Engen Toyota Corolla WRC-l, kes edestasid Mitsubishil sõitvaid Rune Dalsjot ja Jens Olav Lovhoidenit veidi üle 15 sekundi. Kolmandaks jäi samuti Toyota Corolla WRC-l sõitnud rallipaar Tord Linnerud - Henning Isdal. Parim Volvo oli üldjärjestuses 19. Kokku lõpetas ralli 46 autot.

Ralli tulemused: 158.38.56.29/rally2004/resultattot.asp
Ralli koduleht: www.kna.no/midt%2Dnorge/rally/index.html
Info Norra mootorispordist: www.kna.no
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia