Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi kiireim oli Est-Ringil Tiit Rattasep
|
Loe lisaks |
|
|
Pühapäeval, 13. juunil, peeti Est-Ringil superkrossi karikavõistluste seitsmes etapp. Pärnu lähedal toimunud võidusõit oli esimeseks superkrossi sarja kuuluvast ringrajaetapiks. Kokku kihutatakse asfaldil kolmel korral.
Ringrajal on superkrossis kasutusel skeem, kus hommikuses kontrollsõidus pannakse aegade järgi paika esimese finaali stardijärjekord (kiireimad stardivad eest). Teise finaali stardikohad määrab ära esimese võistlussõidu ümberpööratud finišiprotokoll, et kõige kiirem mees stardib viimaselt kohalt.
Est-Ringi väikse ringi pikkus on 1200 meetrit ja kuna võistlussõit koosneb kümnest ringist, siis möödasõitmiseks sobivaid kohti on piisavalt ning kiirematel ei ole probleem rivi lõpust ette poole trügida.
Noorte võidusõit kulges Pärnu mehe Egon Kauri (VAZ 2109) dikteerimise all. Noormees võitis nii kontrollsõidu kui ka mõlemad finaalsõidud. Teisena lõpetas Rauno Orupõld (VAZ 2105) ja kolmanda koha karika viis koju uustulnuk Denes Truu (VW Golf).
Esiveoliste klassis sai "kübaratrikiga" hakkama Kert Rungi, kes tegi VW Golf kahel nii kontrollsõidu parima aja, kui võitis ka mõlemad finaalid. Noormehe ja auto head kooslust näitab see, et startinuna teises finaalis viimaselt kohalt, lõpetas Vändra võidusõitja juba teise ringi liidrina.
Esiveoliste teine koht kuulus Margus Tammojale. Kolmandaks tuli Toomas Kasenurm (VW Golf).
Tagaveolisi autosid oli kirja pandud kokku viis. Neist neli oli Optitrans värvides ja viies auto oli Opel Ascona B, mida juhtis kindlakäeline noormees Asmo Aulik.
Aulik sõitis nii kontrollsõidus kui ka finaalides välja kiireimad ajad. Teisena tuhises üle finišijoone Ameriico Jöffert (VAZ 2105) ja kolmandana Hannes Lips (VAZ 2101).
Vabaklassis oli võidukas Tiit Rattasep (VAZ 21083), kes sõitis välja ka päeva parima ringiaja. Teiseks tuli Margus Tammoja ja kolmandaks Priit Vadi.
Superfinaalis oli võidukas Priit Vadi (Honda Civic), kes edestas Asmo Aulikut ja Margus Tammojat.
Väga põnev võidusõit toimus mehaanikute vahel. Võistlustulle asus ka kõva ringraja spetsialist Jaak Maaten oma poja Mikk Maateni VW Golfil. Startis ta rivi lõpust, kuid seda positsiooni asus Viljandi võidusõitja kohe parandama. Lootused kõrgest kohast kustutas Tiit Rattasepa Ladal võistlenud Timo Toots, kes sõitis rajalt välja. Adrenaliin sundis noormeest kohe rajale tagasi pöörduma, kuid seda tehes jäi ta risti ette Maatenile, kelle Golfi esiots sai tõsiselt kannatada. Samuti sai kannatada Rattasepa VAZ-i juhipoolne külg.
Mehaanikuna läks rajale ka Optitrans Tehnikaspordi klubi hing ja eestvedaja Ove Pärtelson, kes veel 2003. aastal sõitis sarjas ise ning sealt on tal ette näidata 1,6 liitriste autode klassist teine ja kahe poolestest esimene koht. Sel aastal on Pärtelson pühendunud klubi arendamisele, kuid nagu öeldakse, kel võidusõidu pisik veres, ei see saa rahulikult ilma kätt külge panemata võistlusi pealt vaadata.
Mehaanikute sõidu võitis Joel Kislõi, kes ringrajal oli ta enda sõnul esmakordselt. Teisena lõpetas Tõnu Sirg ja kolmas Raivo Aulik. Esikolmik mahtus 1,7 sekundi sisse.
|
|
|
|