Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
01. juuni 2004 16:25
Loe kommentaare (32)
Trüki lehekülg

Veokakross vaevleb osalejate nappuse käes

 Loe lisaks
Raskeima rahaümbriku viis Jaanus Ligur

Venelane Dronov Tapa autokrossil ei stardi

 Foto: Olev Helü
Vaatamata ootustele väheneb iga aastaga osalejate hulk Eesti veoautokrossi meistrivõistlustel. Samas veobagisid, milledele iga etapi järel "surma kuulutatakse", pole rajal vähemaks jäänud.

Veoautokrossi latergilist olekut võib põhjendada mitmeti - ühed võistlejad on keskendunud ainult rallikrossile, -sprindile ja rallile, teised peavad aasta-kaks võistluspausi, kolmandad üritavad ellu äratada võistlusklassi GAZ 53.

Nii või teisiti - mullu oli Tapal 37 võistlejat, tänavu 25. Ükski võistlusklass ei hiilanud osavõtjate arvuga, korraldajatele jäid osad karikad alles, sest ei sobi ju autasustada neljanda koha saavutanud meest, kes tegelikult finišisse ei jõudnudki.

Väikestel GAZ-idel ehk klassis GAZ 51/52 registreerus meistrivõistluste etapile üheksa võistlejat. Neist Marek Kõbu auto lagunes juba kontrollsõidus, Aivo Alasoo pidi piirduma esimese poolfinaali poolte ringidega.

Samas väärib tunnustamist Kuido Klooreni visadus. Mehe auto mootor lagunes laupäevasel Tapa rallisprindil, kuid kohalikelt "külameestelt" (täpsemalt bagisõitjalt Margus Vainumetsalt) laenatud jõuallikas kombineeriti võistluseelsel ööl allesjäänuga ja pühapäeva hommikul oli Klooren taas stardijoonel. Ja mis veel kummalisem - see auto liikus ka jõudsalt edasi. Palju kiiremini, kui enamiku konkurentide oma.

Mullusel veokakrossi meistril Avo Pilvel väikeste GAZ-ide konkurentsis vastast ei leidunud - ta võitis kindlalt nii mõlemad poolfinaalid kui ka finaali.

Sama kindel oli Klooreni teine koht, kuigi teises poolfinaalis elas ta üle ärevad hetked, kui "tegi Märtinit" ja kihutas pool ringi lahtise kapotiga. Kolmandale kohale heitlesid bagiroolist selleks hooajaks veokale kolinud Bruno Leimanis ning Indrek Järvpõld. Finaalis osutus esimene kindlamaks.

Suurtel veokatel ehk GAZ 53-l kannab uustulnuka Peep Kimmeli auto numbrit 13. Teoreetiliselt tähendab see, et vähemalt niipalju GAZ 53 krossiautosid peaks praeguseks hetkeks Eestimaal olemas olema, kuid praktiliselt jõudis neist Tapale starti vaid kuus.

Samas on rõõm tõdeda, et kõik kuus on tehnika ja sõiduoskuste poolest sisuliselt võrdsed mehed. Autsaidereid polnud ja iga vääratus võis maksta koha.

GAZ 53 finaali asus juhtima Silver Tammemägi oma poja Sigmari ees. Ülejäänud neli korraldasid stardis tropi, kust kiiremini pääses liikuma Argo Allik. Vaid Mait Mäesaar oli sunnitud kindla viimase kohaga leppima, sest finaalis hakkas eelmisel päeval külili käinud auto tõrkuma.

Allik, Peep Kimmel ja Mart Kork pidasid kolmandale kohale ägeda lahingu, mis lõppes Alliku ja Korgi vahelise külgmise kokkupõrke ja Alliku rajalt väljasõiduga. Vabasse vette pääsenud Kork asus vahet vähendama ka kahe eesminejaga, kuni kadus kolmas käik ja tuli leppida kolmanda kohaga.

Kaks Tammemäge vahetasid omavahel kohad viimases kurvis. Kuigi pealtvaatajad kahtlustasid kokkumängu, väitis Silver hiljem telekaamerate ees, et tegi saatusliku sõiduvea. Nii või teisit - Tapa etapi võitjaks kuulutati Sigmar Tammemägi ja teiseks Silver Tammemägi.

Veobagisid oli Tapal 9, neist kaks GAZ 53 mootoriga. Kahte bagi ei jõutud võistluspäevaks sõidukorda, mullune meister Rudolf Sarv jätab aga tervislikel põhjustel hooaja vahele. Seega on seis selline, et koos läti külalistega tõotab selle klassi meistrisari tulla konkurentsitihe, ehk rohkearvulisemgi kui veokaklassid.

Kaks poolfinaali võitnud Marek Leegiste eksis finaali stardis ja langes võistlejaterivi lõppu. Juhtima pääses GAZ 53-l sõitev Vahur Lillmann, rajaperemees Indrek Viibur 51-l tihedasti sabas. Tagantpoolt tõusis Leegiste, ähvardades nii Läti külalise Vents Rukise kui ka 53-l võistelnud Andrus Tiidebergi kohta.

Kuigi klassivõit oli Viiburil juba poolel distantsil praktiliselt selge, ei jätnud ta jonni ja üritas ka Lillmannist mööduda. See tal viimase sõiduvea tõttu õnnestuski. Vähe sellest, et Lillmann kaotas koha Viiburile - ta jäi samas jalgu ka Tiidebergile. Kumbki Valgamaa mees aga konkurendile teed ei andnud ja nõnda maandus Tiidebergi bagi võimsa hüppe järel kummivallis.

Väikestel veobagidel võitis Indrek Viibur Vents Rukise ja Marek Leegiste ees, suurte veobagide esikohakarikas läks Vahur Lillmannile.

Väljaspool meistrivõistluste arvestust käis Tapa rajal ka neli ERK Standard klassi kuuluvat sõiduautot ning üks sama klassi noorvõistleja.
"Raske on see rada sõidukale," tunnistasid standardi-mehed üksmeelselt. Väidet tõestas noorvõistleja Kaarel Aosaar, kes kohe oma esimeses krossistardis Fordi külili keeras.

Võitis Mait Koosa, Alar Palla ja Hannes Junkeri ees. Viimane oli sõidu poolest küll konkurentidest kiirem, kuid purunenud rehv takistas kõrgemale tõusmist.

Tapa veokakross jõudis ka telekaamerasse. Kokkuvõte võistluspäevast peaks eetris olema järgmisel pühapäeval Kanal 2 saates LX Power.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia