Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
24. mai 2004 16:24
Loe kommentaare (19)
Trüki lehekülg

Tääksi krossiraja avas superkrossi sarja kuues etapp

 Loe lisaks
Superkrossi sari jätkub Tääksi krossirajal

 Foto: Liis Keskküla
23. mail kihutasid võistlusautod esmakordselt Tääksi krossirajal. Võistluste kommentaator märkis väga tabavalt, et kui mõned mehed kasvatavad oma põllul kartulit, siis kohalikud külvavad autospordipisikut.

Tääksi krossiraja ametlik avamine toimus laupäeval, millal peeti ka vabatreening. Vabatreeningul palju osalejaid ei olnud, kuid kindlasti said sellest osavõtjad järgmiseks päevaks pisikese eelise. Juba vabatreeningu järgselt oli aru saada, et rada läheb rööpasse ja võistlus saab olema meestele ja tehnikale kurnav. Julgemad pakkusid järgmiseks päevaks isegi kuute katust. Etterutates võib öelda, et niipalju neid ei tulnud, kuid siiski sai ühe auto katus mullakseks tehtud.

Enne võistluste kajastamist tuleb ära märkida mehed, kes selle väga vahva raja valmis on saanud. Tääksi krossiraja aluse maa omanik ja raja ehitamise initsiaator on Peeter Mikson ning rajameister on endine bagisõitja Karl Rajamäe.

Mehed on teinud ära suure töö ja väärivad kindlasti tunnustust. Miksoni sõnul on rada ehitatud umbes kümmekond aastat ja esialgu sai see tehtud selleks, et kohalikud saaksid trenni teha. Suured tänud meestele ja loodame, et nende initsiatiiv tasutud saab!

Võistlusest osavõtjaid oli kakskümmend üheksa ning osavõtjaterohkeim oli noorte klass, kuhu registreerus üheksa osalejat ja kus läks ainukesena vaja ka B-finaali. Teised osalejad jagunesid: 2WD esi - 7, 2WD taga - 6 ja vaba - 7.

Demonstratsioonsõite oli tulnud tegema ka kaks bagimeest: balti meister Remee Raamets ja Siim Kaur. Mehed näitasid, et Eestis ei ole bagisport veel päris kadunud.

Nagu osalejate arvust võis juba aru saada, siis üheks huvitavamaks oli noorte kihutamine. Üldarvestust juhtiv Egon Kaur (VAZ 2109) sõitis eelsõitudes küll endale välja stardikoha A-finaali esireast, kuid ei saanud Pärnu noormees päris ringigi sõidetud, kui ta auto küljest lahkus üks ratastest ning sõit katki jäigi.

Noorteklassi võidu võttis A-Racingu sõidumees Joosep Toots (VAZ 2108). Talle järgnesid Alar Auksman (VAZ 2105) ja Martin Saar (VAZ 2105).

Noorteklassis oli Tääksil oma esimest superkrossi starti tulnud tegema ka 11-aastane Sten Karuks (VAZ 2105), kes eelmisel päeval võistles esmakordsel Vasalemma krossirajal ja suutis seal tiigist läbi käinud autoga saavutada kolmanda tulemuse. Esimese stardi kohta sai noormees aga väga tubli tulemuse ehk viienda koha ja võib loota, et see lisas Yellow Racing Clubi esindajale enesekindlust.

Esiklassi võidu noppis Optitransi värvides sõitev Mareck Pukk (Peugeot 205), kes finaali kaheksa ringi sõitis kõik tohutult suitseva mootoriga. Pealtvaatajad imestasid, mida see mees küll õlina kasutab, et mootor nii hästi vastu peab. Lõpuks tuli välja, et mootoriga oli kõik korras ja umbe oli läinud karterituulutus, mis mootori suitsema panigi. Teise ja kolmanda koha said vastavalt Kert Rungi (VW Golf) ja Alar Hunt (Lada Samara).

Tagaveoliste masinaklassi esimeses voorus keeras oma VAZ 2105-e katusele Ameriico Jöffert ja selles voorus Paikuse noormees katkestas. Kahe vooru vahepeal sai uuritud, kas nüüd ongi sõit pooleli? "Loomulikult mitte," vastas Jöffertite võidusõidudünastia noorim võsuke. "Aga reeglid on siin karmid. Eriste saatis mind kohe arsti juurde, kes uuris, et kas mul pea ei valuta ja kas luud-kondid terved."

Klassivõidu võttis Asmo Aulik (Opel Ascona) Ameriico Jöfferti ja Alar Mihkelsi (VAZ 2101) ees.

Päeva kiiremad ajad sõideti välja vabaklassis. Võidutrofee viis koju Ramsi noormees Tiit Rattasep (VAZ 21083). Teine oli Priit Vadi (Honda Civic) ja kolmas Joel Kislõi (Honda Civic).

Võistkondade arvestuses oli parim Optitrans Tehnikasport, Vändra meeskond sai teise ja SKM Racing Team kolmanda koha.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia