Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
02. mai 2004 22:05
Loe kommentaare (66)
Trüki lehekülg

Kehala paarisrajal peeti rallisprindi viies etapp

 Loe lisaks
Narva rallisprint pani võistlejad proovile asfaldil

Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2004. a 5. etappi

Rallisprindi viies etapp sõidetakse Kehalas

Igor Sokolovi Mitsubishi Lancer pärast üle katuse rullumist. Foto: Rando Aav
Spordiklubi K.O.S. korraldusel peeti 2. mail Kehalas Eesti meistrivõistluste viies etapp sõidu- ja veoautode rallisprindis. 2,1 kilomeetri pikkusel rajal toimunud võistlusel "Kehala Kevad" startis 63 osavõtjat.

Kuigi rada tolmas ning nii mõnigi mees kaotas halva nähtavuse tõttu sekundi või enam, jäi suurem osa võistlejaist kui rohkearvulisest publikust võidusõiduga tõenäoliselt rahule. "Niipalju võistlejaid ei ole vist rallisprindil varem olnudki," avaldas arvamust võistluse korraldaja Märt Ots.

"Rada tolmas tõesti mis hirmus. See oli ka esimene kord, kui siin peetud võistluse ajal oli ilus ilm," kommenteeris Ots ja lisas, et varasemate võidusõitude ajal on teekate olnud vihmamärg ning tolm ei ole seni muret valmistanud.

Vaevalt jõudis rallisprint Kehala paarisrajal lõppeda, kui äsjase võistluse korraldaja mõlgutab mõtteid raja olukorra parandamise üle. "Iga võistlusega tuleb midagi välja, mida võiks paremini teha," sõnas Ots. "Tõenäoliselt paneme torud maasse, et vajadusel raja kastmist tolmamise vältimiseks hõlbustada. Tänane päev näitas, et pärast kastmisauto rajal käimist kadus tolm vaid paariks sõiduks."

Alustasid võistluspäeva noorteklassi võistlejad ning nemad said kolmanda vooru lõppedes ühtlasi ka esimestena õhtule. Kuigi juba päev varem Narvas peetud rallisprindil tekkisid Kaspar Koitlal auto käigukastiga probleemid, sai 1989. aasta Lada Samaral võistelnud noormees Kehalas siiski võidurõõmu maitsta. "See tegi muret, et käigukast oli katki. Teine käik tuli koguaeg välja," rääkis teistkordselt Kehala paarisrajal sõitnud Koitla.

Samuti Ladal kihutanud Tiit Rattasep, keda Koitla kõige kõvemaks vastaseks pidas, lõpetas võistluse teise kohaga. Kolmanda tulemuse sai kirja Priit Ollino (Nissan Sunny).

2WD sport klassis võttis võidu Arvo Ojaperv (Nissan Almera). Kuigi varem neljarattaveolisel autol sprintidel osalenud kogemustega piloot suutis kahe vooru aegade põhjal klassivõitjaks tulla, sai noor saarlane Ott Tänak (VW Golf) kirja kiireima ringiaja. "Noortele ei ole häbi kaotada. See on asjade normaalne kulg," lausus Tallinna ralli eel Kehalasse võistlusautot testima tulnud Ojaperv.

Teine koht läks selles masinaklassis Tänakule ning kolmanda tulemuse sai Riivo Pappel (Honda Civic Type-R). "Pappel on sprintidel kõva, teda võita on eriline saavutus," jäi Ojaperv tulemusega rahule.

ERK ja ringrajaautode arvestuses oli parim Honda Integral kihutanud Aivis Ohtla. Teise ja kolmanda kohaga lõpetasid võistluse vastavalt Margus Jamnes (Lada Samara) ja Haiti Arendi (Ford Escort RS 2000).

Neliveoliste autode klassis, kus võeti mõõtu N ja E-rühma autodel, jagus põnevust kuni viimase vooru lõpuni. Sarnaseid aegu sõitsid välja Mitsubishi Lanceritel võistelnud Ago Ahu, Jaan Mölder junior ja Janis Vorobjovs, kes sellises järjestuses ka rallisprindi lõpetasid.

"Pärast kolmandat sõitu oli meil isegi väike võidulootus, aga Ago üllatas 0,3 sekundit kiirema ajaga," märkis Jaan Mölder junior pingelise sõidu kohta. "Võistlesin seal rohkem lõbu pärast, kuna mul punktiseisuga eriti midagi püüda pole. Samuti oli see hea võimalus enne Viru rallit paarisrajaga tutvuda."

Ainulaadse ja ootamatu tükiga sai hakkama Venemaa võistleja Igor Sokolov, kelle juhitud Mitsubishi Lancer teises sõiduvoorus üle-katuse tiiru tegi. Syrus rallitiimi piloot sai aja kirja vaid viimasest voorust, kui ta läbis võistlusraja tiimikaaslaselt laenatud autoga - tulemuseks 4WD N, E klassi seitsmes koht.

Klassis 4WD A oli oodata sekund-sekundis kihutamist ja tuleb tunnistada, et nii ka läks. Favoriidina rajale läinud Gunnar Tamm kinnitas enne võistluse algust, et koju tasub minna vaid esikohaga. "Eilset võitu oleks pastlik korrata, kuna vahepeal jäi mul üks etapp vahelt ära," märkis Tamm.

Avavoorus pani märgi maha Lembit Nõlvak, ent kolme vooru lõppedes platseerus Subaru Imprezal võistelnud piloot kolmandale positsioonile. Teise koha saavutas Mitsubishi Lanceril kihutanud Priit Saluri.

GAZ 51/52 klassis oli esikoha pretendente kaks. Jaan Mölder seniori hea tulemus viimasest sõidust jättis meistritiitlit jahtiva Jaanus Liguri sel korral teisele kohale. Kolmanda koha saavutas Helmut Uusmägi.

Veoautode masinaklassis GAZ 53 ei olnud vastast Silver Tammemägile. Aivari Lepik saavutas teise ning Kalju Parker kolmanda koha.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia