Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. mai 2004 0:43
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Euroopa Liitu astumisega muutusi ei kaasne

 Foto: Adrian DennisAlates tänasest on Eesti Vabariik täieõiguslik Euroopa Liidu liige. Kas ja kuidas mõjutab see Eesti autosporti? Eesti Autospordi Liidu (EAL) peasekretär Arno Sillat kinnitas, et olulisi muudatusi ei tule, kuid selleks on nähtud palju vaeva.

Arno Sillat selgitas, et tänu NEZi (North-European Zone) liikmeks olemisele meie jaoks piirid avanevad, kuid kui NEZ-i ei oleks, muutuks olukord Euroopa Liitu astumisega kardinaalselt.

Eesti autospordivõistlustel osaleb sageli palju välisvõistlejaid, sealhulgas Venemaa sõitjaid. Kuigi Eesti on värskelt Euroopa Liidu liige, Venemaa aga mitte, ei tehta idanaabrite osalemisele siinsetel võistlustel takistusi.

"Seis venelastega on õnneks hea," ütles Arno Sillat. "Venelased on NEZ-i (Põhja-Eurooparegioon - toim) liikmed ja neid saab lihtsalt kutsuda. NEZ-i liikmetele kehtiv FIA "väike kalender". Sinna võistluse registreerimine maksab suurusjärgus 3000 krooni. Kui keegi tahab tulla väljastpoolt (näiteks USA-st või kasvõi Ukrainast), siis peaks panema võistluse FIA täiskalendrisse, mis on seitse korda kallim."

"Eesti autorspordi eestvedajad eesotsas Priit Palloga on näinud kõvasti vaeva, et midagi ei muutuks," lausus Sillat. "Tehti ettepanek Venemaa ka NEZ-i liikmeteks võtta - sellele ei oldud vastu. Oleme ausad, ralli koha pealt annavad venelased suure osa stardinimekirjast ja Euroopa Liitu astumine oleks ilma NEZ-ta koheselt tähendanud seda, et kui tahame venelasi kutsuda, siis tuleb võistlus registreerida FIA täiskalendris."

Arno Sillat märkis ka seda, et sel aastal peaksid rallid ja ringrajaüritused kõik FIA väikeses kalendris registreeritud olema. Kui Eestis tahetaks korraldada võistlust, kuhu kutsuda osalejaid Ameerikast, siis peaks see võistlus kindlasti FIA suures kalendris registreeritud olema. "Vastasel korral on trahvid väga suured," nentis Sillat ja lisas, et trahv on ligikaudu võistluse eelarve suurune.

"Üldjoontes võib öelda, et olulisi muutusi Euroopa Liitu astumisega ei kaasne," kinnitas EAL-i spordidirektor Priit Pallo.

Läti Autospordi Föderatsioonist (LAF) teatati rally.ee autospordiajakirjale, et muutusi ei ole ette näha ka Lätis toimuvatel autospordivõistlustel. "Mõned asjad on tuleval aastal vaja ümber korraldada, kuid päevapealt midagi ei muutu," sõnas LAF-i esindaja.
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia