Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. mai 2004 0:43
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg

Euroopa Liitu astumisega muutusi ei kaasne

 Foto: Adrian DennisAlates tänasest on Eesti Vabariik täieõiguslik Euroopa Liidu liige. Kas ja kuidas mõjutab see Eesti autosporti? Eesti Autospordi Liidu (EAL) peasekretär Arno Sillat kinnitas, et olulisi muudatusi ei tule, kuid selleks on nähtud palju vaeva.

Arno Sillat selgitas, et tänu NEZi (North-European Zone) liikmeks olemisele meie jaoks piirid avanevad, kuid kui NEZ-i ei oleks, muutuks olukord Euroopa Liitu astumisega kardinaalselt.

Eesti autospordivõistlustel osaleb sageli palju välisvõistlejaid, sealhulgas Venemaa sõitjaid. Kuigi Eesti on värskelt Euroopa Liidu liige, Venemaa aga mitte, ei tehta idanaabrite osalemisele siinsetel võistlustel takistusi.

"Seis venelastega on õnneks hea," ütles Arno Sillat. "Venelased on NEZ-i (Põhja-Eurooparegioon - toim) liikmed ja neid saab lihtsalt kutsuda. NEZ-i liikmetele kehtiv FIA "väike kalender". Sinna võistluse registreerimine maksab suurusjärgus 3000 krooni. Kui keegi tahab tulla väljastpoolt (näiteks USA-st või kasvõi Ukrainast), siis peaks panema võistluse FIA täiskalendrisse, mis on seitse korda kallim."

"Eesti autorspordi eestvedajad eesotsas Priit Palloga on näinud kõvasti vaeva, et midagi ei muutuks," lausus Sillat. "Tehti ettepanek Venemaa ka NEZ-i liikmeteks võtta - sellele ei oldud vastu. Oleme ausad, ralli koha pealt annavad venelased suure osa stardinimekirjast ja Euroopa Liitu astumine oleks ilma NEZ-ta koheselt tähendanud seda, et kui tahame venelasi kutsuda, siis tuleb võistlus registreerida FIA täiskalendris."

Arno Sillat märkis ka seda, et sel aastal peaksid rallid ja ringrajaüritused kõik FIA väikeses kalendris registreeritud olema. Kui Eestis tahetaks korraldada võistlust, kuhu kutsuda osalejaid Ameerikast, siis peaks see võistlus kindlasti FIA suures kalendris registreeritud olema. "Vastasel korral on trahvid väga suured," nentis Sillat ja lisas, et trahv on ligikaudu võistluse eelarve suurune.

"Üldjoontes võib öelda, et olulisi muutusi Euroopa Liitu astumisega ei kaasne," kinnitas EAL-i spordidirektor Priit Pallo.

Läti Autospordi Föderatsioonist (LAF) teatati rally.ee autospordiajakirjale, et muutusi ei ole ette näha ka Lätis toimuvatel autospordivõistlustel. "Mõned asjad on tuleval aastal vaja ümber korraldada, kuid päevapealt midagi ei muutu," sõnas LAF-i esindaja.
Artikli juurde
29.07.2024
Eiki Eriste tõmbab superkrossi karikasarjale joone alla
Artikli juurde
27.07.2024
Laitses sai näha M-Sport Ford rallitiimi autosid
Artikli juurde
30.07.2024
Eestist on Soome MM-rallil startimas viis võistluspaari
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
28.07.2024
M-Sport Ford WRT test 27.07.2024 (0)
23.06.2024
Drivestonia 2024 (0)
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
27.07.2024 23:20
Crosskartide Rallisprint 2023. 3.Etapp . Raadi (0)
24.07.2024 01:31
WRC Tet Rally Latvia 2024 (1)
12.07.2024 15:16
ERC Delfi Rally Estonia 2024 (1)
25.06.2024 22:18
Drivestonia 2024 (0)
16.06.2024 07:42
Crosskartide rallisprint 2024 Vasalemmas (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia