Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Remmak: Oriküla ja Kogula katsed olid huvitavad
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaal rahvarallil asus neljarattaveolistel autodel võistlustulle ühtekokku üksteist ekipaaži. Tõsine võidusõit esikoha nimel käis aga peaasjalikult paari-kolme rallipaari vahel.
Autolehe karikavõistluste esimeseks etapiks olnud Saaremaa rahvaralli esimesel võistluspäeval läbisid osavõtjad kolm katset. Tõeline võidusõit algas siiski alles pärast täpsuslõigu läbimist, kui kihutati Kuressaare linnas ja lennuväljal.
Pimedas sõidetud 1,7 kilomeetri pikkuselt linnakatselt said parima aja kirja Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6), edestades sekundiga võistluspaari Jaanus Murakas - Arvo Arula (Mitsubishi Lancer Evo 7).
"Linnakatse oli väga meeldiv," rääkis Margus Remmak. "Just selline parajalt sportlik ja pime. Kuna mind pimedas sõitmine ei häiri, saan öelda, et väga kihvt oli," ütles Remmak.
Kas linnakatse ei olnud ehk rohkete šikaanide tõttu neljarattaveolistele autodele liiga keeruline? Margus Murakas sõnas, et kõike oli parasjagu: "Ei saaks öelda, et neid liiga palju oli. Rada oli osavalt organiseeritud ja peaeesmärk on ikkagi ohutus. Šikaanid selleks ongi, et oleks põhjust pidurdada."
Urmas Roosimaa kinnitas Murakase sõnu: "Organiseeritud olid avapäevakatsed väga hästi. Seekordne turvateenistus andis silmad ette isegi Saaremaa rallile." "Ka rahvast oli linnakatsel palju," märkis Remmak.
Lennuväljal sõidetud 1,3 kilomeetri pikkusel kiiruskatsel said taas parima aja kirja Remmak - Roosimaa, edestades rallipaari Murakas - Arula 0,3 sekundiga. Kolmanda aja saavutas sel katsel kuue sekundilise kaotusega Subaru Imprezal võistelnud Tiit Pekk.
Margus Remmakul fikseeriti valestart
Üldliidrina alustas teist võistluspäeva teistkordselt Saaremaal võistelnud Jaanus Murakas 0,2 sekundilise eduga Margus Remmaku ees. Esmalt kihutati pooleteistkümne kilomeetri pikkusel trassil Oriküla paarisrajal, kus Andres Kask - Margus Laasik edestasid nii Murakast kui Remmakut.
Sauvere kiiruskatselt said parima tulemuse Remmak - Roosimaa. Õnn pööras meestele aga selja, kui järgmise kiiruskatse stardis fikseeriti neile valestart ning ajale lisandus kümme trahvisekundit.
"Viis tuld jäid põlema ja ära ei kustunud," kirjeldas Roosimaa olukorda. "Vilkuma hakkasid kõik tuled ning punased ära ei kustunudki. Siis olime 8,8 sekundiga kaotusseisus."
"Kahju, et meil trahv tuli. Muidu oli sõit täitsa okei, ei hullu midagi," ütles Remmak.
Oriküla paarisrajal segas tolm
Et Kuuse katse muutus viimastele autodele läbimatuks, jäi kaks kiiruskatset 4WD klassi võistlejail läbimata. "See katse, mis ära jäi, oleks olnud kõige kihvtim. Seal olid trampliinid ja kerged hüpped," iseloomustas Remmak 1,35 kilomeetri pikkust metsas kulgenud rajalõiku.
Kuigi seitsmel katsel tegid kiireimat sõitu Margus Remmak ja Urmas Roosimaa, tuli meestel leppida 4WD klassi ja absoluutarvestuse teise kohaga. "Oriküla ja Kogula katsed olid huvitavad, aga esimeses häiris meid tolm. Kui oli mees-mehe vastu sõit, jäime tolmukotti," rääkis Remmak.
"Pealtvaatajad olid ka Orikülas nagu tolmuhiired," rääkis Remmak. "Oli olukordi, kus sõideti kõrvuti, võis nagu mängeldes teisele tolmu visata. Eks rallis kasutatakse igasuguseid asju ära. See et Kogula rada tolmune oli, on arusaadav, ikkagi krossirada, aga et Oriküla rada just rahvarallil tolmab, on ebameeldiv."
"Oriküla ja Kogula rada oli tegelikult nauding sõita," sõnasid nii Remmak kui Murakas, kes kogu võistluse vältel sekund-sekundis kihutasid. "Pinge oli kogu võistluse vältel väga suur," märkis 4,2 sekundilise eduga ralli võitnud Jaanus Murakas.
"Kokkuvõtteks võib öelda, et hea sõit oli. Jäime rahule, kuna olime kiired," lausus Remmak. "Õnn istus seekord Muraka auto pagasiruumis," lisas Roosimaa.
"Margusel oli väga puhas sõidujoon," kommenteeris seekordsel rahvarallil ohutusautol sõitnud Martin Rauam Margus Remmaku sõitu.
Jaan Mölder junior proovis Subarut
Esmakordselt Subaru Imprezal võistelnud Jaan Mölder junior ei läinud Saaremaale klassivõitu püüdma, vaid soovis autot paremini tundma õppida. "Üldiselt võib võistlusega väga rahule jääda. Me läksime sinna lihtsalt sellepärast, et vähe trenniautot testida. Ootasime küll autost rohkem, kuid ega me seal ju mingi tulemuse peale ei sõitnudki," rääkis noor JR Racing Team'i piloot.
"Kui seal mingit tulemust tahta, siis peab ikka autot arendama, aga see pole eesmärk omaette," kinnitas koos Tõnu Vunniga rahvarallil osalenud Jaan Mölder junior.
"Auto käitus võrreldes võistlusmasinaga ikka tunduvalt erinevalt. Kõige rohkem andsid tunda amordid. Auto oli kohati juhitamatu ja eks sellel autol ole ka jõudu vähem, pidevalt pidi kurvis väiksema käigu peale vahetama."
"Kõige huvitavam tundus Kuuse katse, mida meie kahjuks sõita ei saanud. See katse tundus vähegi kiirem olevat," rääkis Jaan Mölder junior.
"See oligi ainus katse, millega korraldaja näppu oli lõiganud," lisas Urmas Roosimaa.
Ralli korraldus teenis kiidusõnu
"Tom on fantastilise asjaga hakkama saanud," viitas aastaid autorallidel osalenud Roosimaa rajameistri Toomas Sepa organiseeritud üritusele. "Rada oli väga hästi ettevalmistatud. Toomas Sepale ja Irja Lepikule on öelda ainult tänusõnu. Müts maha selle töö eest!"
Nagu Roosimaa, kinnitasid ka mitmed teised võistlejad, et meeskond töötas väga hästi. "Tom näitas veelkord, et ta on üks tipptegijatest Eesti rallimaastikul," sõnas Roosimaa.
Saaremaa rahvaralli 2004 tulemused 4WD klassis
1. Jaanus Murakas - Arvo Arula (Mitsubishi Lancer Evo 7) 15:57,8
2. Margus Remmak - Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 6) +4,2
3. Andres Kask - Margus Laasik (Subaru Impreza) +18,1
4. Henry Ots - Üllar Helde (Subaru Impreza) +27,9
5. Tiit Pekk - Heikki Rannik (Subaru Impreza) +35,8
6. Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (Subaru Impreza WRX) +57,4
7. Helmet Palm - Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 7) +1:10,7
8. Erko Virgepuu - Ando Allik (Subaru Impreza) +1:15,6
9. Virgo Arge - Riho Kallus (Subaru Impreza) +1:23,4
10. Lauri Zõbin - Alari Kupri (Audi 90) +4:25,8
|
|
|
|