Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
26. aprill 2004 10:29
Loe kommentaare (5)
Trüki lehekülg

Taali superkrossil pandi kolm katust

 Loe lisaks
Superkrossi viies etapp toimub Taali krossirajal

Noorteklassi võitja Martin Saar. Foto: Villu Teearu
25. aprillil peeti Taalis superkrossi karikavõistluste viies etapp. Kuigi ilmateade oli lubanud nädalavahetuseks lörtsi ja jahedat ilma, siis olid korraldajad hoopis kimpus liialt kuiva ja tolmava rajaga.

Ilmateatele tuginedes ei olnud kohale tellitud kastmisautot ja enne eelsõitude algusi oli võistluste peakorraldaja Eiki Eriste silmnähtavalt mures. "Unustasin kastmisauto täiesti ära. Rada tolmab, mis kole," oli ta kommentaarides napisõnaline. Lõpuks siiski saadi kokkulepe, et Pärnust tuleb auto, mis kastab raja.

Esimene eelsõit viibis ja seda suuresti sellepärast, et loodeti enne sõitude algust rada kastetud saada. Mida, aga ei tulnud, oli kastmisauto ja võeti vastu otsus, et esimene eelsõit peetakse ära tolmaval rajal. Kastmisauto jõudis teiseks eelsõiduks kohale ja tegi raja märjaks. Sellegipoolest suutis lõõmav päike selle uuesti kuivatada ja finaalsõidud toimusid jällegi tolmus.

Esimene eelsõit oli õnnetu end kahes klassis (2WD esi ja vabaklass) üles andnud Mareck Pukile, kes juba esimesel ringil enda auto katusele keeras. Kuna oli alles sõidu vahetu algus ja kõik sõitjad koos, siis ei suutnud Toomas Kasenurm vältida külili olevale autole otsasõitu. Kuna löök tuli aga katuse pihta, siis Marecki sõnul autos eriti meeldiv olla ei olnud. "Täitsa jube. Kiivri lõi risti ja mõnus küll ei olnud," selgitas Pukk, kes peab plaani auto turvapuuri parandada ja peakohale ka risti torud panna, et katuse plekk enam "tuppa ei tuleks".

Mareck Puki tööpäev sai seega pärast poolt ringi sõitu otsa, sest purunenud radiaatori tõttu ei saanud ta võimalustki konkurentidele koha kätte näitamiseks.

Noori oli Taali kohale tulnud seitse, kes kõik said ka A-finaali. Finaali esimeses pikas ja lauges kurvis keeras VAZ 2101-l sõitev Tarvo Peterson oma auto külili. Kuna noormees ei tulnud kohe autost välja, siis sõit peatati punase lipuga ja rajale saadeti igaks juhuks ka kiirabi. Õnneks poiss meedikute abi ei vajanud ja kohe anti ka finaali kordusstart.

Esimesena tuiskas noortest üle finišijoone Martin Saar (VAZ 2105), kes pidas maha tõsise duelli Egon Kauriga (VAZ 2109). Mitmel korral oli Kaur Saarest möödumas, kuid Saar suutis suuresti tänu parema sõidutrajektoori valikule siiski oma liidripositsiooni säilitada. Kolmas oli Joosep Toots (VAZ 2108).

Esiveoliste autode klassivõidu võttis Kert Rungi (VW Golf II), kes edestas Ranet Reesi (VW Golf II) 7,7 ja Alar Hunti (Lada Samara) üle kahekümne sekundiga. Eelsõitude baasil teise stardikoha väljavõidelnud Toomas Kasenurm (VW Golf) finaali ei tulnud, sest mootor ütles töölepingu üles.

Tagaveolisi autosid oli kokku üheksa ja selles klassis läks vaja võitja selgitamiseks ka B-finaali. B-finaali võitja Indrek Viiret A-finaali ei tulnud, sest mootor jooksis kokku. "Mõtlesin, et panen veel käima ja sõidan treilale, kuid ei läinud enam käimagi," kurvastas Viiret. Huvitav fakt on see, et Viireti B-finaali võiduaeg oli parem kui A-finaali võitja oma, kuid "oleksid" ei maksa autospordis midagi.

Tagaveoliste A-finaali stardijärgses rüseluses lõhkus Ameriico Jõffert (VAZ 2105) autol rehvi ja teiselt kohalt startinud Paikuse noormees pidi leppima seitsmenda kohaga. Sõidu võitis Asmo Aulik (Opel Ascona). Teisena tuhises üle finišijoone Aivo Stern (Toyota Celica) ja kolmandana Alar Mihkels (VAZ 2101).

Vabaklassis oli võidukas Ramsi noormees Tiit Rattasep (VAZ 21083), keda kõrvaltvaatajad hindasid kõrgelt. "Hea auto ja väga tubli sõidumees." Teiseks tuli Joel Kislõi (Honda Civic) ja kolmandaks Priit Vadi (samuti Civicul).

Superfinaalis sai näha põnevat võitlust Asmo Auliku ja Joel Kislõi vahel. Aulik tegi sõidu lõpupoole sõiduvea, kui haukas ühte kurvi liiga hoogsalt ja pidi äärepealt auto isegi katusele keerama. Tänu sellele vahejuhtumile sai Kislõi esikoha Auliku ja Alar Hundi ees.

Mehaanikute sõidus juhtis Asmo Auliku mehaanik Elvis Soeson sõitu peaaegu, et finišini, kuid viimasel ringil tehtud sõiduveaga andis selle käest. Sellegipoolest oli mehel kindel plaan võidusõit võita, kuid minnes "ära panema" tegi veelgi suurema vea ja nii auto katusele käiski. Mehaanikute sõidu esikolmik: Alar Hunt, Rain Kaur, Tauri Jaanson.

Meeskondlikus arvestuses oli seekord parim "Vändra", kes võttis võidu "Team Limit" ja "SKM Racing Club" ees.

Eriauhinnad said üle antud kolmele "katuse panijatele".
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia