Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ott Tänak jättis konkurendid selja taha
|
Loe lisaks |
|
|
Saaremaal peetud 2004. aasta noorteralli meistrivõistluste esimese etapi järel sai kuni 18-aastaste klassis 10 punkti kirja Ott Tänak ning kuni 16-aastastest kogus maksimumpunktid Hendrik Kers.
23.-24. aprillil toimunud Saaremaa rahvaralli lõpetas klassis J18 üheksa noort. Kiireimat sõitu tegi Saaremaa teedel peetud võistlusel mullune noorteralli meister Ott Tänak.
Saaremaa rahvaralli start anti reede õhtul 19. Seejärel suundusid võistlejad Randverre, et alustada võistluse esimest katset, mis tuli läbida etteantud kiirusega. Vähegi suurem eksimus võinuks konkurendid viia püüdmatusse kaogusesse.
"Täpsuslõik on tavaliselt see, mis kõige ilusa alati rikub Aga see kord läks ootamatult hästi, nii et tuleb kaardilugeja Tõnu Kurvetiga rahul olla," lausus rallit edukalt alustanud noor saarlane Ott Tänak.
"Mul läks avakatse tuksi," oli esmakordselt rahvarallil võistelnud Priit Ollino nördinud. "Lootsime terratripile, mille me kalibreerisime Tallinnas ära. Aga Saaremaal oli ka mingi spidode test, kus oli ühe kilomeetri pikkune lõik, oleks pidanud seal paika panema," arutles koos Eero Uustaluga klassis J18 võistelnud Ollino.
Pärast täpsuslõiku suundusid võistlejad linnakatsele, mis sõideti Kuressaares osalt samadel tänavatel, kus on mõõtu võetud ka sportrallidel.
VW Golfil võistelnud Tänak läks rajale esimesena. Kuigi linnakatsel ning lennuväljal sõideti paljuski asfaldil, oli rajal lõike kus saarlaste duo oli "rajapuhastaja" rollis.
"Linnakatsel tegin omaarust väga palju vigu, aga üldarvestuse kaheksanda kohaga võib rahule jääda. Esimese autona oli ka see jama, et me pidime teed puhastama ja see arvatavasti oligi nende vigade väike põhjus," kommenteeris Tänak.
Alates lennuväljal sõidetud katsest hõrenes klassi J18 võistlejaterivi, kui VW Golfil võistelnud Jaanus Käärikule ralli läbi sai. "Niikaua oli, tore kuni auto lagunema hakkas. Ilmselt oli viga kütusepumbas," arutles konkurentide elu kergemaks teinud Käärik. "Kuna mootor üle 3000 pöörde enam ei käinud ja vahepeal välja suri, siis leidsime, et ainus tee, mida mööda me sõidame, on praamile."
Võistluse teist päeva alustas Ott Tänak klassivõitjana ning absoluutarvestuse kolmandalt positsioonilt. Teise ringi avakatset kommenteeris Tänak nii: "Tagurpidi sõidetud Oriküla katse oli päris huvitav. Seal tuli meil samuti teed puhastada ja see lahtine killustik tegi tee väga libedaks."
Järgmisel kiiruskatsel tuli esimene stardipositsioon aga kasuks: "Selles mõttes oli raske, et ees minnes oli väga libe, aga samas oli tee pehme. Arvan, et seal oli meie esimene stardipositsioon meile plussiks."
"Kogulas oli meil rajatähistega sekeldusi, sest ühes tagasipöördes tahtis auto katust teha, aga õnneks jäime ikka neljale rattale," jätkas Tänak.
"Kuuse metsa katse oli päris huvitav, aga kuna tee oli nii pehme, siis jäeti see katse poolikuks. Muidu lõpp oli seal ikka kellad põhjas andmine ja see oli just eriti huvitav," kiitis ta korraldajat.
"Kuna üheksandal katsel oli meil juba Raineri ees korralik edumaa siis võtsime Kogula katset rahulikult ja hoidsime kummidest kaugele," rääkis Tänak kiireima konkurendi kohta. "Viimasel katsel üritasime lihtsalt kindla peale lõpuni lasta, sest me edestasime Rainerit juba peaaegu 20 sekundiga."
Ott Tänak alustas noorteralli meistrivõistluste hooaega edukalt, saades avaetapilt klassivõidu ja kogudes 10 punkti. Kaks punkti vähem sai kirja Rainer Aus, kuue punktiga on meistrivõistluste arvestuses kolmandal kohal Priit Ollino.
"Ott oli seekord teistest lihtsalt üle," kommenteeris avaetapilt neli punkti kogunud Kristjan Laskar, kelle sõnul võib rallit pidada õnnestunuks. "Suuremaid viperusi ei esinenud ning katsed olid söidetavad."
Klassis J16 alustas hooaega edukalt Hendrik Kers. Kaheksa punkti on kirjas Martin Kiilil, kuus punkti Romet Tsirnal ning 5 punkti Sander Sepal.
|
|
|
|