Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Quandt: Mitsubishi on rahvusvaheline meeskond |
|
Quandt: Mitsubishi on rahvusvaheline meeskond
|
Loe lisaks |
|
|
Mitsubishi Motorspordi pealik Sven Quandt tegi raske otsuse, kui tõmbus 2003. aastal autoralli MM-võistlustest eemale ja kulutas selle aja auto arendamisele. See on otsus, mida ta ei kahetse.
Paljud ei ole sinust midagi kuulnud. Miks see nii on?
Ma ei ole kindel. Võibolla peaksin selgitama: mu taustaks on alati olnud mootorisport. Praegu on mu tööks Mitsubishi jalgadele aitamine. Olen rallidel olnud kaardilugeja ja kui sain aru, et ma ei ole selles nii hea, siis osalesin sõitjana. Mu sõitjakarjääri kõrghetk oli tulemine T1 maailmameistriks 1998. aastal Mitsubishiga.
Esimene auto, milles kaardilugejana istusin, oli 1991. aastal samuti Mitsubishi ja seega on loogiline, et teen seda, mida praegu. Üritasin leida õiged sõitjad ja insenerid, kuid kogu kompoti tööle saamine vajab aega.
Andke meile kaks või kolm aastat ja seejärel hakake süüdistama. Mu töö algas suure otsusega - meeskond peab aasta vahele jätma - paljud ütlesid, et see oli vale samm. Mina usun, et see oli õige ja teisedki on seda nüüd kopeerinud - vaadake Škodat. Mu eesmärk on meeskond taas tippu viia. See on mu suurim väljakutse ja mulle meeldivad väljakutsed.
Kui oluline oli Mitsubishile aastane paus teha?
See oli ainuõige, sest see andis võimaluse kõike otsast alata ja ehitada uus auto. Ei oleks olnud mõtet osaleda eelmisel aastal vananenud autoga. Aga mitte ainult auto ei ole muutunud. Terve meeskonna struktuur on. Enne oli Mitsubishi 95-protsendiliselt Inglise meeskond. Nüüd oleme rohkem rahvusvahelised, meil on inimesi Ameerikast, Austraaliast, Hispaaniast ja Itaaliast. Meil on talente igalt poolt.
Kas sa arvad, et hea esinemine Monte Carlo rallil parandas meeskonna enesetunnet?
Kindlasti. Inimesed olid rahul, kuid Monte Carlo on loterii. Seal on palju tegureid ja nagu tavaliselt, paljudel oli ebaõnne. Me saime hästi hakkama ja oleme õnnelikud, kuid on kindel, et Monte põhjal ei saa tulevikku ennustada. Saab olema raske. Pärast Montet oli Rootsi ralli, mis oli meile täielik katastroof. Nagu ütlesin, et andke meile kaks-kolm aastat.
Kas meeskonna edusammud on ees- või tagapool sinu ootusi?
Oleme praegu õigel kursil. Kui eemaldada üks probleem, siis teine tuleb esile. Tugevdad midagi ja teine asi läheb katki. See on normaalne uue auto arendamise juures. Selle aasta eesmärk on tasapisi punkte koguda. Neljandad või viiendad kohtad oleksid head, poodiumikohad oleksid optimistlikud.
Kuidas Gilles Panizzi on meeskonna esisõitja rolliga hakkama saanud?
Üllatavalt hästi! Ta on meeskonnamängija. Ma ei ole enne nii sümpaatset, rahulikku ja arusaavat sõitjat kohanud. Tema praktilisi kogemusi ei saa väärtustamata jätta.
Kuidas on nende kolme noore sõitjaga, kellega teil veel leping on?
Oleme Gigi Gallit ja Kristian Sohlbergi juba sõitmas näinud ning Dani Sola osaleb juunis või juulis. Ta saab oma võimaluse nagu teisedki. Ta sõidab kindlasti Saksamaal.
Sõitjatele on olulisim saada nii palju enesekindlust kui võimalik, seega nende liiga varajane autosse panemine ei tule ilmtingimata kasuks. Edaspidi tahame välja panna mõningatel rallidel kolm autot. Oleneb, kas autod tulevad meile eelnevatelt rallidelt tagasi ühes tükis. Sellega kaasneb ka risk, sest paneme mitu noort omavahel mõõtu võtma ja nad hakkavad näitama kumb on kiirem. Kuid see on võistlus ja nad peavad sellega harjuma.
Kui kaua võtab aega saada tagasi Tommi Mäkineni ajad, kus saite neli individuaalmeistritiitlit järjest?
Ma ei ole kindel, kas seda üldse kunagi veel juhtub. Uus punktisüsteem tähendab, et domineerimine saab sel aastal ja lähitulevikus olema väga raske. Tahaksime tiitlile võidelda 2006. aastal, kuid see on ainult praegune ajakava. Eks vaatame ja näeme!
Allikas: RallyXS
|
|
|
|