Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Kristjan Laskar: Autosport on minu hobi
|
Loe lisaks |
|
|
16-aastane Kristjan Laskar alustas jääradadel võistlemist paari aasta eest, toetudes aktiivselt autorallit sõitnud isa Helmut Laskari näpunäidetele. Tänaseks on Raplamaa noormees saavutanud võistlustel hulgaliselt auhinnalisi kohti.
Millal esimest korda sõitsid ja kuna esmakordselt võistlesid?
Esimest korda autoroolis olin kuskil seitsme aastaselt. Võistlustest hakkasin osa võtma üleeelmise aasta talvel Rapla kohalikel lumeradadel. Sealt tuligi soov edasi tegeleda.
Kuidas juhtus, et autosporti sattusid ja kui suurt rolli mängib siin isa?
Muidugi mängib isa siin suurt rolli. Eks koos sai algul otsustatud, et läheme sõidame natuke lumerada. Siis tekkis ka suurem isu, sai harjutatud ning hiljem ka esimene nn. võistlusauto muretsetud.
Kui palju isa sulle sõiduvõtteid õpetanud on? Või tulevad oskused treenides?
Neid näpunäiteid tuleb ikka sõidu käigus, et kuidas saaks paremini ja kiiremini. Sellist teooriatundi pole toimunud. Palju on ka ise välja nuputatud. Asjalikku nõu on andnud ka Andrus Vahi.
Kindlasti oled jälginud ka isa sõitu. Kas oskad sõiduvõtete erinevust kirjeldada?
Meie sõiduvõtted on üpris sarnased, kuid mulle tundub, et mu sõit on märksa rahulikum. Isa rapsib natuke rohkem. Aga üldjoontes on meil sarnane sõidumaneer.
Mitmel võistlusel oled osalenud?
Täpselt ei oska ütelda, kuid kokku tuleb neid kuskil 20-30 vahele ilmselt. Olen osalenud neljal rahvarallil.
Kuna hakkasid häid tulemusi saavutama?
Eelmisel talvel, sai juba üpriski normaalseid tulemusi. Esikohakarikaid on riiulis hetkel neli, kuid eks neid kohti ole veel - igaltpoolt karikaid ei jagatud. Sel aastal õnnestus võita Paikuse jäärajavõistlus, Kaisma jäärajavõistlus ja Raplas toimunud Hepa-Karmani karikavõistlus. Ka läks hästi eelmisel aastal vigursõidu avavõistlusel.
Mis on sinu kui piloodi jaoks kõige olulisemad asjad selleks, et sõit oleks edukas?
Eks kindlasti on vaja annet, julgust ning käteosavust. Muidugi olulist rolli mängib ka tehnika. Ning kindlasti on vaja õnne!
Kuidas seni õnne jagunud on?
Ise olen rahul. Mõlemat on olnud, nii õnne kui ebaõnne (sülitab kolm korda üle vasaku õla). Seni on ikka õnne tiba rohkem olnud.
Kas on mingi kindel rituaal, mille sooritad enne võistlust?
Ei, kindlat rituaali küll ei ole. Üritan enne starti olla võimalikult rahulik, istun vagusi autos ning püüan sõiduks keskunduda ja endale kindlaks teha, mis on selle sõidu eesmärk. Kas hoida tagasi või anda takka.
Üks näide on halvast keskendumisest Hepa lumeraja karikavõistluste esimene etapp, kus enne viimast vooru oli närv sees, kuna see otsustas. Ei suutnud korralikult keskenduda ja kaotasin Jaanusele (Käärik - toim.) nelja sekundiga.
On sul eeskujusid autospordis?
On. Markko Märtin.
Milline koht on autospordil sinu elus?
Eks ta tuleb ära mahutada kooli ja eraelu vahele. Kuid suuremaid tulevikuplaane autospordi suhtes pole veel seadnud. Hetkel on see rohkem hobi või harrastus. Kes tantsib, kes teeb bändi. Mina sõidan autoga.
Kristjan Laskar VW Golfil. Foto: Erik Lepikson / rally.ee
|
|
|
|